Vraagje BIV en wegentax

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Vraagje BIV en wegentax

  • Maker
    Discussie
  • Hoeveel BIV dient er eenmalig betaald te worden op een P C2 964 van 1990?

    Hoeveel wegentax dient er jaarlijks betaald te worden op een P C2 van 1990?

    Verzekering ben ik al uit, dat valt goed mee. Die andere bedragen kan ik niet goed vinden hoor.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 41)
    • als ik straks tijd heb, en als ik het document terug kan vinden, en niet teveel afgeleid wordt op het internet, en niet te moe ben, zal ik eens zien wat er nu juist geschreven staat op het verkeersbelastingsdocument…

        maar dat kan toch niet aan de opcentiemen van de gemeente liggen ?!!!
        das enkel op personenbelasting, zie bovenstaande link

          [quote=”Setakira”:20w2ib9x]Neen toch niet, daarom ook dat ik meer betaal dan een andere op het forum (niet echt lage opcentiemen bij ons) en ik heb zo de indruk dat MichM3 in een nog duurdere gemeente woont want ik betaalde in augustus 1275euro en hij 1333euro…[/quote]

          Bij mij was het 1288…

            staat anders niks van in de wetgeving hoor

            http://fiscus.fgov.be/interfaoifnl/ippTC/ippTC.htm

            “De gemeenten en de Brusselse agglomeratie mogen een aanvullende belasting vestigen op de personenbelasting (artikelen 465 t.e.m. 468 van het Wetboek van de inkomstenbelastingen 1992).”

              Neen toch niet, daarom ook dat ik meer betaal dan een andere op het forum (niet echt lage opcentiemen bij ons) en ik heb zo de indruk dat MichM3 in een nog duurdere gemeente woont want ik betaalde in augustus 1275euro en hij 1333euro…

                [quote=”Setakira”:v7u52aul]Gemeentetax zijn per gemeente anders, noemt men opcentiemen.

                Voor elke tax die aan de staat betaald wordt, moet de gemeente ook een kruimel (euh zeg maar dikke boterham) van hebben, en dit is niet een stukje van de staatstax maar extra tax. Zo kreeg je de smoes dat de belastingen zouden gezakt zijn maar de gemeenten deden dit teniet door hun opcentiemen teveel te verhogen.

                Deze opcentiemen moet je betalen zowel op je loon als op de BIV en je jaarlijkse wegentax.

                Waar was dat nu weer, in Knokke-Heist zeker, daar betaal je niets (of bijna geen) opcentiemen…[/quote]

                ja maar, daar vaalt wegentax toch niet onder?? das toch enkel over inkomen?

                  Klopt Seta, in klokke betaal je geen gemeentebelasting. In Zwijndrecht trouwens ook niet dacht ik

                    Gemeentetax zijn per gemeente anders, noemt men opcentiemen.

                    Voor elke tax die aan de staat betaald wordt, moet de gemeente ook een kruimel (euh zeg maar dikke boterham) van hebben, en dit is niet een stukje van de staatstax maar extra tax. Zo kreeg je de smoes dat de belastingen zouden gezakt zijn maar de gemeenten deden dit teniet door hun opcentiemen teveel te verhogen.

                    Deze opcentiemen moet je betalen zowel op je loon als op de BIV en je jaarlijkse wegentax.

                    Waar was dat nu weer, in Knokke-Heist zeker, daar betaal je niets (of bijna geen) opcentiemen…

                      BPM is ook wel stukken duurder dan BIV

                      iets van een 45% op de netto catalogus prijs

                      de BIV is niet rechtstreeks gerelateerd aan de aankoop prijs, maar aan de fiscale pk’s

                      in andere woorden, opties op een auto in NL, betaal je ook nog eens in de BPM

                      dezelfde dingen zie je niet terug in de BIV

                      een goedkope auto met veel pk’s in NL, zal relatief minder BPM betalen dan een dure auto met evenveel pk’s

                      en een goedkope auto met veel pk’s , zal evenveel BIV betalen als een dure auto met evenveel pk’s

                      BIV is enkel maar een nadeel bij 2ehands verkoop van auto’s met veel pk’s, in de jonge jaren van de auto, zolang zoeen auto niet elk jaar van eigenaar veranderd, kom je niet in de buurt van BPM…

                      een nieuwe Golf tdi met wat opties, kost in Nederland gewoon 10 000 euro meer… en de BIV op zoeen golf kost nog geen 500 euro

                      geef mij maar de BIV!

                      kan iemand dat gemeentetax nog es verduidelijken??? daar heb ik nu nog nooit van gehoord in verband met auto’s kopen

                        [quote=”SimonSays”:3vt6k9dl][quote=”stefx911″:3vt6k9dl]16 PK : 874,50€ als ik het goed heb[/quote]

                        Zoiets is ‘t inderdaad 🙂 [/quote]

                        Dan zullen stilaan de 3.2 P’kes aantrekkelijk worden aangezien de wegentaks maar 25euro is vanaf 25jaar… 😀

                          [quote=”stefx911″:styorhr2]16 PK : 874,50€ als ik het goed heb[/quote]

                          Zoiets is ‘t inderdaad 🙂

                            16 PK : 874,50€ als ik het goed heb

                              Iemand een idee hoeveel wegentaks het is voor een 3,2 ?

                              Wim

                                [quote=”SimonSays”:14coufr7]
                                Wat is die BVB precies ?[/quote]

                                (BVB) Bijzondere verbruiks belasting, maar dat mocht volgens de EU niet. En hebben het dan later BPM genoemd, maar effect is het zelfde.

                                  Om onze toch zo geliefde burgemeester Pira haar voobeeld te volgen:

                                  “Ik heb morele problemen om BIV te betalen” 😆

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 41)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.