Vraagje BIV en wegentax

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Vraagje BIV en wegentax

• Maker
    Discussie
  • Hoeveel BIV dient er eenmalig betaald te worden op een P C2 964 van 1990?

Hoeveel wegentax dient er jaarlijks betaald te worden op een P C2 van 1990?

Verzekering ben ik al uit, dat valt goed mee. Die andere bedragen kan ik niet goed vinden hoor.

11 reacties aan het bekijken - 31 tot 41 (van in totaal 41)
    • BIV is Belasting op InVerkeerstelling..dient eenmalig bij inschrijving van de wagen betaald te worden…bedraagt voor een nieuwe potente wagen 5000 eur en gaat degressief naar beneden tot 15j..(zakt zo’n 500 eur per jaar)…alle tweedehandsauto’s van 15j en ouder dienen nog slechts iets van een 65 eur BIV af te dragen bij inschrijving.

0
      Wim

Even een vraagje van bijna Belg 😉 wat is BIV ❓ ❓

0

[quote=”sunshine”:1u8gilfd]en voor een 3.3L turbo weet iemand dat hoeveel fiscale pk die juist zijn?
          en hoeveel je er voor betaald?[/quote]

Da’s 17, en zo’n 1000EU geloof ik

0

en voor een 3.3L turbo weet iemand dat hoeveel fiscale pk die juist zijn?
            en hoeveel je er voor betaald?

0

[quote=”MichM3″:1g0fwvhh]sinds wanneer bestaat dat trouwens, die “gemeentetaks”???…wat is dat nu weer voor een beest?…belastingverlaging zeggen ze dan….en links en rechts zitten ze weer in onze zakken…

..voor Asse, gemeente belasting voor de RS , bedroeg 115 eur en nog wa[/quote]

Tiens, ik had geen bijkomende belasting toen ik mijn C2 inschreef 🙂 (ook van 1990 trouwens)

100EU per maand voor P-rijden, goe te doen 😀

0

sinds wanneer bestaat dat trouwens, die “gemeentetaks”???…wat is dat nu weer voor een beest?…belastingverlaging zeggen ze dan….en links en rechts zitten ze weer in onze zakken…

..voor Asse, gemeente belasting voor de RS , bedroeg 115 eur en nog wa

0
                S2

BIV voor een wagen >180 maanden (of dus 15 jaar) is steeds 61,50 Euro.

Dus die is van toepassing op een 964 C2 uit 1990

0

Idd hier 1275,6euro voor de jaarlijkse taks (heb indruk gestegen tov vorig jaar, moet eens nakijken of dit zo is en plannen maken om te verhuizen 😈 ) Maar voor Mich precies nog meer opcentiemen.

PS. fdeville zijn BIVbedrag is voor wagen ouder dan 25j, hier niet het geval.

Tel ouderdom in aantal maanden en kijk dan onder BIV tabel bij 18fiscale PKs

0

ik heb gisteren de 964RS betaald en kwam op 1333.78 euro voor BIV, wegentaks en gemeentetaks…reken op o,geveer hetzelfde bedrag…enkel de gemeentetaks kan wat verschillen

0
                      Anoniem

[quote=”zute”:1u6ezguy]Hoeveel BIV dient er eenmalig betaald te worden op een P C2 964 van 1990?

Hoeveel wegentax dient er jaarlijks betaald te worden op een P C2 van 1990?
                        [/quote]
                        BIV 61,50€ + gemeentetaks
                        Rijtaks rond de 1300€/jaar. Voor deze laatste heeft de ouderdom geen belang

0
                        S2

Voor de BIV kan je HIER terecht.

De verkeersbelasting vind je dan weer HIER

0
                        11 reacties aan het bekijken - 31 tot 41 (van in totaal 41)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.