vraagje ivm met verkoopsovereenkomst

Home Forum Zeverhoekje vraagje ivm met verkoopsovereenkomst

• Maker
    Discussie
  • ik heb een serieuze vraag,
    ik heb zaterdag een nieuwe wagen gekocht (bestelbon). Vandaag belt de verkoper mij dat de prijs verkeerd is en deze wagen 3500 euro duurder is. Wat moet en kan ik daar tegen doen?

4 reacties aan het bekijken - 31 tot 34 (van in totaal 34)
  • Anoniem

Ik zou het niet accepteren en gaan voor de overeengekomen prijs. Vergeet niet dat als je vb. ergens in een etalage een salon geprijsd ziet staan en de winkelier je daarna komt vertellen dat de prijs verkeerd is, hij verplicht is om het salon aan de aangegeven prijs te verkopen. Moeilijke is op zo’n moment natuurlijk dat je moet kunnen bewijzen dat die verkeerde prijs er effectief stond, woord tegen woord dus. Maar in het geval van je bestelbon, die is ondertekend door de verkoper en dus voor 100% bindend. Pech voor hem, ik zou er voor gaan…

😥

‘t Salon is gedaan en ze nemen hun kortingen al terug of wat ? 😯

Volgens mij is de prijs op de bestelbon wel bindend voor beide partijen.
          Misschien een vraagje voor Carrera4S ?

Als de verkoper blijft volhouden zou ik de verkoop laten ontbinden wegens zijn fout en naar een andere dealer stappen.

Volgens mij zijn er 2 zaken na te gaan:

– bestelbon is bindend in theorie, dus spijtig voor de verkoper
            – staat er ergens op de bestelbon in kleine lettertjes hoelang deze overeengekomen prijs geldig is? Is deze datum overschreden, dan heeft de verkoper wel een been om op te staan

…als de verkoper iets of wat commercant is moet hij zijn fout toegeven en u een geste doen…3500 euro is wel niet niks…

Hoe komt dat eigenlijk? Heeft hij over een bepaalde optie gekeken ofzo?

4 reacties aan het bekijken - 31 tot 34 (van in totaal 34)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.