vraagje ivm remklauwen reviseren

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 914 vraagje ivm remklauwen reviseren

• Maker
    Discussie

• 914erporsche
    Deelnemer

ben bezig met de remklauwen van mijn 914 wat zuiver te maken en volledig uit elkaar te doen zodat ik ze kan laten poederlakken

heb hier op forum ooit revisiesetje zien staan voor deze remklauwen, maar wat houdt dat allemaal in? zitten daar de rubbers ed bij die rond de zuiger zitten?

hoe krijg je de zuiger uit de klauw? (normaal is dat gewoon draaien en komt die uit, maar kan onmogelijk draaien met deze)

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
      • [quote=”porsche914orange”:1y864i7e]wekom hier opt forum 🙂 [/quote]

hallo porsche914orange

dank je voor je welkom -groet

leuk om hier ook eens rond te kijken…

heb ook al op enkle berichten gereageert

graag tot later

met vriendelijke groet, Arno

wekom hier opt forum 🙂

beste forum vrienden

💡 wellicht kan ik verder helpen?

http://www.914parts.nl/index.php?cont=rev_part

➡ ook voor onderdelen, bekijk gerust even de website

met vriendelijke groeten

Arno

wij kregen ze ook niet los, en we hebben gewoon een remcylinder van één van mijn moto’s aangesloten, de boel ontlucht, en de pistons er zo uitgeduwd.

in de herbouw-pakketjes zit normaal gezien alles: rubberkes binnenin, stofdichtingen, metalen clips.

Als er krassen/oneffenheden op de pistons zitten: vervangen. 🙂

Deze setjes heb ik gezien op de volgende site http://www.egps.nl

Groet,

Jac.

Je kan ook een vetnippel in de aansluiting van de leiding draaien en pomp je met vet de zuigers eruit,dit werkt zeker en kan je klauw per klauw doen in de werkbank.Alleen goed ontvetten als je klaar bent. 🙂

En tang zou ik echt niet gebruiken hoor probeer eerst eens goed met kruipolie en spuit het er in langs de olie toevoer en verwijder dan langs buiten de stofhoes en spuit daar ook eens goed op. Als dit nog niet lukt sluit je ze best weer aan en gebruik je je voetpedaal en bind een dikke doek rond je remtang zodat de olie niet kan wegvliegen. 😉

Luc
                    http://www.lecars.be

[quote=”RSR”:1l6jv2fw][quote=”914erporsche”:1l6jv2fw]ben bezig met de remklauwen van mijn 914 wat zuiver te maken en volledig uit elkaar te doen zodat ik ze kan laten poederlakken

heb hier op forum ooit revisiesetje zien staan voor deze remklauwen, maar wat houdt dat allemaal in? zitten daar de rubbers ed bij die rond de zuiger zitten?

hoe krijg je de zuiger uit de klauw? (normaal is dat gewoon draaien en komt die uit, maar kan onmogelijk draaien met deze)[/quote]

Idd die setjes bestaan en daar zit echt alles bij, nu voor de zuiger uit de klauw te krijgen zet je gewoon persdruk op de ingang (olie) van de remklauw en geef je zachtjes druk en dan komen ze er mooi uit.

Luc[/quote]

krijg de zuigers der niet uit met perslucht 🙁

zou ik der een tang durven opzetten op het randje en dan bijwerken?

auto staat al jaar of 8 stil en zit niet veel beweging in

[quote=”914erporsche”:12r62lfk]ben bezig met de remklauwen van mijn 914 wat zuiver te maken en volledig uit elkaar te doen zodat ik ze kan laten poederlakken

hoe krijg je de zuiger uit de klauw? (normaal is dat gewoon draaien en komt die uit, maar kan onmogelijk draaien met deze)[/quote]

Idd die setjes bestaan en daar zit echt alles bij, nu voor de zuiger uit de klauw te krijgen zet je gewoon persdruk op de ingang (olie) van de remklauw en geef je zachtjes druk en dan komen ze er mooi uit.

Luc

edited

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.