vraagje over motor

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster vraagje over motor

• Maker
    Discussie
  • Hey,

Ik ben nieuw op deze site en daardoor nog vrij onwetend. Heeft er iemand een idee waarom bij een 2de hands boxster er bij een beperkt aantal km (+/- 100.000 km) in vele gevallen reeds een revisie is gedaan of een andere motor is geplaatst? Is de aankoop van een 2de hands boxster risicovol of zijn deze wagens bedrijfszeker?

Een (nog niet) porscherijder. 😀
    Groetjes,
    den Luc

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Anoniem

Als ik me niet vergis hebben de eerste boxsters last van hetzelfde (niet door Porsche toegegeven) probleem met de motoren als de 996 van de eerste generatie. Naar het schijnt zou het risico bestaan dat de motor onbruikbaar wordt (kapotte cilinder dacht ik) zonder enige reden. Onder garantie werden die dan zonder probleem en zonder er veel reclame voor te maken, vervangen door Porsche (althans dat was toch het geval bij de 996). Vandaar dat je die melding (nieuwe motor) ook dikwijls bij een 996 zal zien.
      Nu is het zo dat de problemen meestal voorkwamen bij lage km-stand, dus de meeste wagens met hogere km-stand hebben ofwel het probleem niet, ofwel een nieuwe motor.
      Zoek maar wat rond op internet, bvb “boxster motor problems” in google. ook hier op het forum is er al wat over gediscuteerd geweest, gebruik de zoekfunctie.
      Lees ook eens dit: http://members.lycos.co.uk/piperboxster … ailure.htm

Als je wat zekerheid wil, dan koop je er best eentje bij een professionele verkoper (waar je dan garantie krijgt). Je in elk geval goed inlichten en goed uitkijken, laat je bijstaan bij de aankoop door een kenner.

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.