Vraagje over waarde

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Vraagje over waarde

  • Maker
    Discussie
  • Even een vraagje .
    Ik weet dat er geen specifiek cijfer op te plakken is , maar een ongeveer is al meer dan voldoende .
    Mijn neef is al jaren gek van Porsche en heeft dan eindelijk beslist om er nu ook eentje te gaan aanschaffen op kortere of lange termijn .
    Hij heeft nu een aanbod gekregen van een G-model Targa van bouwjaar 1989 (wat ik al raar vind)
    Waren er de 964’s al niet van 1988 ?
    In elk geval hier de info die ik gekregen heb

    Zoals gevraagd zijn hier de gegevens van mijn Porsche 911.

    Het betreft een Porsche 911 Targa van bouwjaar 1989.Dat was het laatste jaar waarin dat model(met harmonicabumper) werd gemaakt.

    De auto is in perfecte staat,altijd goed onderhouden.Altijd binnen gestaan en nooit in de regen gereden(ook vorige eigenaar niet).Targa dak lekt niet , de rubbers zijn 2 jaar geleden vervangen.Heb vorig jaar ,preventief, een anti-roest behandeling laten doen.Speciaal product om roest de voorkomen in holle ruimtes en roetex onderkant.Heeft 4000km geleden groot onderhoud gehad.

    Eerste keer ingeschreven op 17/07/89

    3.2 liter ,231pk,g50 versnellingsbak

    159900 km

    Zwart lederen interieur met electrische zetelverstelling, verwarming

    Radio cd speler

    Porsche fuchs velgen

    Klasse 3 alarmsysteem

    Roestvrij stalen uitlaat

    Koppeling is 8000 km geleden vervangen

    Onderhoudsboekje

    Prijs 22500 euro

    Het gaat om deze wagen .

    Kan iemand iets meer zeggen ? (ken je de wagen ? Is de prijs correct volgens jullie of ben je net als ik van gedacht dat het toch erg hoog gegrepen is ? Waar extra op letten ? Iemand van hier ? )

    Alvast op voorhand bedankt

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • Ik wilde even melden dat mijn neef dit wekend de wagen bekeken heeft en gereserverd .
      De verkoper gaat er weldra mee naar de keuring om te keuren voor verkoop en dan gaat de deal door .
      De wagen was niet meer in eerste lak maar volledig herspoten door de vorige eigenaar . De huidige eigenaar had geen idee waarom deze herspoten was (Schade ? Steenslag? , … ) maar had wel een papier meegekregen dat dit bij Porsche zou gedaan zijn en volgens Porsche standaard gespoten zou zijn (wat dat ook moge betekenen)
      Als hij de wagen heeft (verkoper is wegens beroepsdoeleinden veel in het buitenland) wordt dus alles afgehandeld en zal ik hier foto’s plaatsen en hem/hun menemen op ritjes .

        Sublieme zetels, a la RSR en dan nog een met pepita bekleed, sweet 8)

          Deze zou niet alleen een prototype zijn maar wel degelijk in productie gaan bij RUF (in 2010 )

          Meer info HIER

            Als Porsche deze terug maakt ipv dit prototype van Ruf als ik mij niet vergis, zou ik wel beginnen twijfelen om een nieuwe te kopen.

            Ik hou van dit concept 8)

              het is dan nog de softwindow ook! Mijn droom (maar dan in het oude model) 😉

                Idd prachtig hé . De OER Targa is terug 😛
                Geen coupé met een groter open dak

                  [quote=”911-lover”:3l3j9bu9]

                  😯
                  Wouldn’t you just *love* it ??

                    Iedereen tot nu toe alvast bedankt voor de input .
                    Ik heb mijn neef een login gegeven zodat hij dit draadje kan volgen .
                    Een paar tips ( zoals die van Denis ) had ik hem ook almeegegeven .
                    Ik hoop dat we weldra een tweede Porsche eigenaar in de familie hebben . Dan kan ik hen meenemen op uitstapjes en hen het virus bezorgen 😉

                    PS : Het valt me idd op dat Targa’s meer in zijn dan een paar jaar geleden .

                      Als de wagen is zoals beschreven is 22500 een goede prijs.
                      Maar dat gaat volgens mij de “catch” zijn. Betwijfel zeer sterk dat de man die die destijds nieuw gekocht heeft nooit in de regen heeft gereden.
                      En zo kan al de rest ook wat mooier voorgesteld worden.
                      Een specialist laten nakijken en je bent zeker.

                      En Koen , ooit was een targa wat minder geliefd, klopt, maar die tijden zijn voorbij. Een goede degelijke targa (zeker een G ’89) is gewild.

                      Tenminste, tot voor kort.
                      Wat de crisis aan de vraag veranderd weet ik niet. Maar dat zal dan wel voor alles gelden en niet alleen voor een targa.

                        Ook hebben ze dezelfde kunststof afwerking voor de brandstof vulling.

                        Dit was bij de vorige productie jaren een gevoeliger plaats voor roestvorming.

                        enz…

                        foto’s: http://jackin-thebox.magix.net/ – donderwolkje

                          [quote=”bertroex”:2oh1vsl7] Ik denk dat 22000 een prijs is waar Duitsers voor naar Belgie komen gereden om hem weg te kapen.

                          -een 1989 model 3.2 heeft letterlijk alle goodies die Porsche AG niet kon gebruiken in de 964: daardoor hebben de wagens vaak een LSD en de 8inch fuchs achter enz. Het zou me niet verbazen dat deze wagen ook zo is uitgerust!
                          [/quote]

                          Ik heb eerlijk gezegd mijn twijfels of de Duitsers aan die prijs hem hier speciaal willen komen weghalen… die mannen hebben allemaal dezelfde mentaliteit, komen kijken en een belachelijk bod doen, krijg ze hier vaak genoeg aan de deur…

                          Wat betreft de goodies die hier nog gemonteerd werden die niet meer konden dienen in de 964 heb je gelijk over de 8″ fuchsen… maar een sperdifferentieel van een 3.2 G50 bak is gelijk aan dat wat ze gebruikten in de 964 C2’s.
                          Bij een 89er 3.2 zie je bijv. dat ze bijna allemaal een alarm hebben zoals in de 964 en dus ook de deurknopjes met het ledje, een ander detail is bij een coupe de windvanger van het schuifdak, deze heeft ook dat kleine klepje dat er extra uit springt zoals bij een 964…

                            Warum ein Elfer, Baujahr 1984 bis 1989?

                            Die Zuverlässigkeit der Motoren hat im Laufe der Entwicklung natürlich zugenommen. Daraus müsste eine Kaufentscheidung, rein motortechnisch betrachtet, grundsätzlich zu Gunsten der 3,2-Liter-Modelle ausfallen.
                            In der Kategorie der Sportwagen sind diese Motoren in punkto Zuverlässigkeit als absolut einmalig anzusehen.
                            Es ist keine Seltenheit, dass diese Motoren Fahrleistungen von über 300.000 km erreichen; ohne Motorüberholung.

                            Ein Meilenstein in der Entwicklung
                            Seit den Modelljahren 1976 (genauer: September 1975) werden bei Porsche die tragenden Teile der Fahrzeuge vollverzinkt.
                            Dies bedeutet für den Kunden die Abschaffung des Rost-Problems. Prinzipiell ist Rost in größeren Ausmaßen seither nur noch an sehr ungepflegten oder verunfallten Fahrzeugen zu entdecken.

                            Hierauf basierend muss eine Kaufberatung grundsätzlich auf ein Modell ab 1976 verweisen, denn das bedeutet für den Kunden ein großes Rost-Problem weniger!

                            Der 3,2-Liter überzeugt durch seine Fahrleistungen
                            Sie überzeugen alle! Sind die älteren giftiger, überzeugen die 3,2-Liter-Mororen durch Souveränität.

                            Anders bei dem 204-PS-Motor, der durch eine höhere Verdichtung mehr Leistung erzielt. 231 PS weist der 3,2-Liter-Motor des Carrera (“C1”) ab Modell 84 auf.
                            Allerdings wirkt die Beschleunigung von 5,8 Sekunden auf 100 km/h etwas mager, wenn man bedenkt, dass das Vorgängermodell 3 Jahre zuvor schon eine Beschleunigung von 5,9 Sekunden aufzuweisen hatte. In höheren Geschwindigkeitsbereichen spielt der Carrera jedoch seine Stärken aus. Und diese Stärke liegt in der Höchstgeschwindigkeit (SC 240 km/h) von 254 km/h!

                            G50-Getriebe
                            Aus Verbesserungsgründen ersetze man 1987 das bis dahin verwendete Typ-915-Getriebe durch das direktere und modernere G50-Getriebe.
                            Um die Pedalkräfte zu verringern, wurde die Kupplung von da an hydraulisch ausgelöst. Das G50-Getriebe ist gegenüber Nachfolger-Getrieben (964, 993) nicht schlechter.

                            Steeds tot uw dienst, 🙂 twisted: 🙂

                              Wowoww, dat zijn argumenten die niet echt aanslaan.

                              -een targa is niet “minder begeerd”: het is (wellicht?) een bewuste keuze geweest: zeker als je het marktaandeel tov de cabriolet bekijkt. Kinderen bv hebben een veel beter uitzicht en meer licht in een targa; kinderen zitten lekker beschermd tegen de wind terwijl de mensen die voor zitten open rijden, je hebt een gevoel van veiligheid met de rolbeugel enz.

                              Misschien niets voor de “man in de straat die een coupe wil”, maar een icoon in itself. In de zuiderse landen +10 tot 15% extra: in Belgie wellicht 10% minder dan de coupe non sunroof.

                              -4 jaar geleden was de markt compleet anders: maakt niets uit wat iemand voor jou wagen gaf in 2004. Ik denk dat 22000 een prijs is waar Duitsers voor naar Belgie komen gereden om hem weg te kapen.

                              -kilometers is relatief bij een 911: ik heb 68000 km met mijn 964 en niets dan problemen met de electronica en rubbers enz enz doordat de wagen 10 jaar stil stond. 160 000 km met een 3.2 is amper ingereden, zeker met een goede onderhouds history. Met een wagen van die leeftijd is het enige wat telt: Huidige conditie en de history. Punt aan de lijn.

                              -een 1989 model 3.2 heeft letterlijk alle goodies die Porsche AG niet kon gebruiken in de 964: daardoor hebben de wagens vaak een LSD en de 8inch fuchs achter enz. Het zou me niet verbazen dat deze wagen ook zo is uitgerust!

                              Veel succes met de zoektocht!

                              Groetjes,

                              Bert

                                Ik heb er zelf ook eentje gehad .
                                Prachtige wagen , maar vandaar weet ik ook dat ze niet echt begeerd zijn (ze hebben liever een coupé) en dat deprijzen dus lager gaan dan een coupé .
                                De mijne die minstens even goed was en heel wat kilometers minder had is voor veelminder weggegaan 4 jaar geleden .

                                  ik denk omdat ze zelf nog een 89′ targa hebben gehad. Maar het is niet deze

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.