Vraagprijs

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Te Koop Vraagprijs

• Maker
    Discussie

• peter
    Deelnemer

Ik overweeg om mijn porsche te verkopen. Het is een 911 2.7 1976 (model 1977) met op de teller iets meer dan 200.000 km. Hij werd indertijd nieuw geleverd in Hamburg, is later in Nederland terecht gekomen, en is nu een tijdje in Belgie. Mijn minimum prijs is 24.000 Euro, wat ik er dus werkelijk wil voor krijgen! Is dat realistisch? Ik heb hier op het forum een topic “waardebepaling” gevonden maar daar raak ik niet op.
      De reden voor verkoop: aankoop van de porsche 911 waar ik van droomde maar waarvan ik het nooit mogelijk achtte dat ik er één zou hebben: een 993 c2.

In bijlage enkele foto’s van mijn 2.7 om een idee te hebben …
      image-2.jpg

image-3.jpg

image-4.jpg

image-5.jpg

Attachments:
      • image-6.jpg
      • image-7.jpg
      • image-8.jpg
    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
    • Wim

[quote=”petertav” post=212437]mss eerder de carrera schermen achteraan ipv de originele smalle carrosserie… 2.7’s zijn nog lekker smal achteraan normaal (of zie ik het fout op de foto’s?)[/quote]

Je ziet het goed, maar je hebt het fout. 😉
        Tot 74 is de smalle carrosserie gebouwd, daarna 75 is de brede versie gekomen, dus deze is gewoon origineel.

[quote=”pvdw” post=212430]Peter, wat was de originele kleur ? Kan je wat foto’s interieur posten?
          Aan 24 had ik interesse. Aan 27,5 valt het allemaal nog even te bekijken… 165pk versie iets minder waard dan de 3.0 en 3.2’s naar mijn mening.[/quote]

De originele kleur was oranje.

Die pk’s zou ik niet inroepen inzake prijs want ‘t is nu eenmaal een 2.7 (niks mis mee btw, integendeel!), mss eerder de carrera schermen achteraan ipv de originele smalle carrosserie… 2.7’s zijn nog lekker smal achteraan normaal (of zie ik het fout op de foto’s?). Je prijs nu van 27.5K is heel fair en conform denk ik!

Peter, wat was de originele kleur ? Kan je wat foto’s interieur posten?
              Aan 24 had ik interesse. Aan 27,5 valt het allemaal nog even te bekijken… 165pk versie iets minder waard dan de 3.0 en 3.2’s naar mijn mening.

Ja Wim, 27.500 euro was ondertss ook de prijs die ik in gedachten had, en nee, hij moet niet vlug weg. Ik heb tijd. Die 27,500 euro is nu wel de minimumprijs die ik ervoor wil. Mocht ik hem op een verkoopsite zetten zal ik dan minstens 28.500 moeten vragen om zeker mijn 27.500 te krijgen. Dus … Liefhebbers, t’is beslist 27.500 euro is mijn vaste prijs, en doe geen moeite, voor minder ga ik niet. En mocht ik hem via porscheforum kunnen verkopen, doe ik zeker een donatie

Wim

Voor ik hier op ging reageren heb ik eerst mijn licht eens opgestoken. 😉
                  Vond prijs ook al aan de lagen kant, maar voor een 2.7 in deze staat zoals je beschrijft zit volgens de boekjes op dit moment rond de 27,5K

Rond de 32k als alles origineel is met kleine gebruikssporen.

Dus zoals ik nu je verhaal lees zou ik iets hoger inzetten, maar als je snel wilt verkopen en je bent tevreden met die prijs, waarom niet. 💡

3 jaar geleden heb ik een deftige SC gekocht voor 15.750 euro…
                    Een 2.7 was toen heel wat minder hoor

vraag idd gerust maar wat meer:-) ziet er zeer keurig uit, en op’t net staan ze allemaal veeeel duurder. Dus vraag gerust meer, zal wel verkocht geraken! Plus achteraf heb je dan mss ook minder ‘spijt’ in de trent van “ik heb hem te goedkoop weg gedaan”… Je prijs zou 3j geleden juist geweest zijn, maar doe er maar een serieuze slag bij zonder te overdrijven.

Succes ermee en ook proficiat met de nieuwe aankoop!

je 11je heeft nu als eerste een oldtimerkeuring achter de rug in Belgie. dan levert dwieteren geen gelijkvormigheidsattest meer af voor een ingevoerde auto.
                        als de auto nu voor dagelijks gebruik gekeurd moet worden, dus met gelijkvormigheidsattest, dan moet het attest van gelijkvormigheid afgeleverd worden door het eerste belgische keuringsstation waar de auto ooit is aangeboden. (info die ik uit eerste hand van de homologatiedienst van de importeur mocht ontvangen voor één van mijn vorige auto’s)

Prijs is volgens mij dan nog aan de lage kant.

je hebt je wagen zeker onderhouden, …

Gelijkvormigheidsattest is niet nodig voor oldtimerkeuring.

Nog wat extra info over de auto: matching numbers, niet originele kleur, geen onderhoudshistorie, volledig herdaan dus geen roest, ongevalvrij ( zeggen ze allemaal dacht ik, maar na grondig nazicht met garagist bevestigd ), nieuwe banden, schijfremmen, remblokken. 5000 Euro kosten aan gedaan zoals nieuwe onderste en bovenste kleppendeksels, inox achterste knalpot … De fuchsen zijn origineel, interieur in betrekkelijk goede staat, lekt zo goed als geen olie. Wat ik nog van plan was: versnellingspook later bijregelen bij rescue 911 zodat hij vlotter schakelt, details in interieur aanpakken. Ik heb echter geen gelijkvormigheidsattest van de auto, is ook zo ter keuring aangeboden zonder problemen, dus nu weet ik niet of er één moet zijn of niet? Mss dat iemand daar een antwoord op heeft?

Ik zou toch ook meer durven vragen,

als de rest zo hard blinkt als de carrosserie, de motor goed draait en matching number is.

Je wagen ziet er echt uit als een pareltje!

kijk maar eens rond op kapaza en dergelijke, voor deze prijs krijg je meestal een afgeleefd, niet matching G-serie.

Knap! I like the color :mrgreen:

Ik zou toch durven naar eind de 20K vragen..als ik zo de prijzen in binnen- en buitenland zie..

gr

Vraagprijs lijkt me echt aan de lage kant, voor een 911 van ’76 , matching numbers, Europese wagen.

Is hij verder in goede staat ( geen roest op de gekende plaatsen, geen olielekken,…)?
                                  Onderhoudshistorie beschikbaar?

Zo ja, kan de prijs volgens mij een stuk hoger… :think:

XXX

‘t zal hier snel gaan want het is een mooi voorstel. Succes

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.