vrachtwagen

Home Forum Zeverhoekje vrachtwagen

• Maker
    Discussie
  • iemand enig idee of het mogelijk is om een vrachtwagen mtm 4600 kg rijbewijs C
    om te zetten naar een B rijbewijs dus MTM 3500.
    dan word je toegelaten laadgewicht wel verminderd maar tussen mogen laden en kunnen laden ligt wel wat verschil he :sarcastisch

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Amaai !
      k’Wist niet dat jullie Porsche’s zo zwaar wegen :happy:

zelf ooit tegengehouden met één TON te veel geladen…
        Heb toen serieus gezweet, alles moeten uitladen, met de hand… in Gentbrugge langs de autostrade moeten laten liggen (vlak achter het viaduct is een weegbrug)
        Naar Oostende met de lading die er nog in zat, terug naar Gent weer met de hand inladen..;
        Niet plezant, dus niet aan te raden.
        boete tegen de 700 euro…
        wel geen rijverbod gehad…
        was in 2007 als ik mij niet vergis
        daarna dus maar naar c-rijbewijs omgezet, want die kleine B vrachtwagens kunnen dat gewicht dus makkelijk aan, was eingenlijk bijna niet te zien dat we overladen waren.
        Goed opletten dus !

this is not making my day 😥

Tot vorig jaar was dit bij sommige merken mogelijk, de wetgeving is wel aangepast en dus zul je het best aan de invoerder vragen of hij ook een pva heeft voor dezelfde wagen van hetzelfde type op – 3500. Je moet vanaf januari als het nog gaat wel de eventuele aanpassing door een erkende firma laten uitvoeren.
            Hou wel in elk geval rekening met een lange dure en moeilijke procedureslag tegen DIV en technische keuring.
            Zwaarder laden als uw rijbewijs zou ik ten stelligste afraden, een kennis had een autotransport gehuurd voor rijbewijs B en met de lading ging hij 30 kg boven de 3500. Men heeft de wagen ter plaatse gewogen en de wagen van de verhuurfirma werd in beslag genomen. Zijn rijbewijs was hij ook kwijt en dit heeft hem zeeeer veel geld gekost aan boetes en vergoedingen + 6 maand rijverbod en dan had hij nog geen ongeval.

volgens mij moet dit te doen zijn, wij hebben ooit het omgekeerde laten doen, van B naar C rijbewijs bij een kleine vrachtwagen.

garage had dit toen geregeld en ging via de keuring als ik mij niet vergis.
              Is wel al enkele jaren geleden.

maar misschien weten anderen hier wel raad.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.