Vragen en meningen over de Cayman.

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayman Vragen en meningen over de Cayman.

  • Maker
    Discussie
  • Ziehier mijn vragen, graag jullie mening.

    1/
    Ga je voor een Cayman 2.7 met meer optie’s of een Cayman S.
    Alle reviews en tests op het Internet zijn altijd met de Cayman S.
    Een goed beeld van de 2.7 kan je dus nergens vinden.
    Heeft deze genoeg vermogen, of ben je na de aankoop snel teleurgesteld ?
    Het verschil in aankoopprijs met de S is natuurlijk wel aanzienlijk…

    2/
    Welke optie’s zijn er volgens jullie echt noodzakelijk op een Cayman.
    Ik dacht deze aan te stippen:

    PDK
    Sportstuur met schakelflippers
    20 inch velgen zomerbanden
    19 inch velgen winterbanden
    Sportuitlaat
    Parkeersensoren voor & achter
    Cruise control
    Navigatie / USB / Telefoon Bluetooth
    Lederen interieur met 2 kleuren combinatie

    3/
    Is er iemand op dit Forum die reeds met de new Cayman rijdt.
    Een 2.7 of S ?
    Tevreden van je aankoop ?

    4/
    Een testrit bij Porsche met beiden types Cayman is dat eigenlijk mogelijk ?

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Heb van 2009 tot 2012 met heel veel plezier met een 2006 Cayman S gereden (295PK). Heerlijke auto die voorzien was van erg veel opties. Heb overigens nooit met een ‘gewone’ Cayman gereden.

      De opties waar ik zeker op zou letten zijn: PASM (rijdt comfortabel en als bonus is de auto 10mm verlaagd), Tempostat, regensensor. Mijn CS was handgeschakeld, nu heb ik PDK: het eerste rijdt steeds snediger en vinniger, PDK biedt de keuze tussen gezapig of vinnig (trekt ook rapper op, verbruikt minder en heeft minder CO2…wat moet een mens nog meer hebben…).

      Over het ‘nut’ van veel vermogen kan je bomen zagen: mijn Carrera heeft meer PK dan de Cayman S maar beleef ik zeker niet als overkill. Wat rijplezier betreft moest de CS eigenlijk weinig onderdoen voor de Carrera, al voel je de extra pk’s wel als je ze nodig acht.

        Rij zelf met een Boxster 2.7 (220 peerdekes)
        Inderdaad als ‘t rap moet/mag gaan hou je deze hoger in de toeren. Als ‘t rustig cruisen is kan je zelfs aan lage snelheid in 5de rijden. De Boxster heeft daar geen problemen mee, veronderstel de Cayman ook niet. Is toch zelfde concept.

        Persoonlijk zou ‘k voor een Cayman opteren voor een 2.7. BIV, belastingen, Verzekering …. allemaal hoger.
        Maar er zijn natuurlijk ook liefhebbers die niet/minder op de centen moeten letten.

        Ik zou voor een Boxster gaan en er een hardtop bij nemen, zeker als de wagen in alle weersomstandigheden zal worden ingezet.

          Heb vroeger een 2007 boxster 3.4 gehad. Zou dat nooit meer doen met die dikste motor, pure overkill in België. Volgens mij heb je met een 2.7 evenveel lol ! Zal ook wel wat schelen in verkbruik, verzekering, taks, biv …

          Must haves in mijn ogen:
          -PASM, ideale mix tussen comfort en sport
          -veelvoudig instelbare stoelen met geheugen, doet wonderen voor degenen die sukkelen met de rug en zorgt ervoor dat meer oppervlakte van je lichaam ondersteunt is, dus minder snel vermoeid en betere gevoel van wat het chassis onder je kont en rug doet

            Meerwaarde zal inderdaad koppel zijn en de driveability zoals reeds vermeld.

            Pk’s wennen snel. Ben overgestapt van 204 naar 320 pk maar naar paar duizend km wordt het weer minder spectalulair.

            Beste remedie. Regelmatig met gewone auto rijden en dan blijft het Whaaww effect, en ook wel met een 2,7

            Opties zijn leuk en er bestaan vele leuke dingen, best af te wegen met je budget.
            Ik zou opteren voor de standaard dingen:

            Velgen 18 of 19.
            Parkeersensoren
            GPS + telefonie (PCM)
            PDK (Maar is persoonlijk)
            Sportuitlaat PSE (Duur maar wonderlijke muziek :music: )
            Volleder

            Testen goegel of joeteub…

              Zelf rij ik met een Cayman R. Heb zelf een 2.7 gehad maar ik zou zeker voor de S gaan.
              Een proefrit mag in een OPC zeker geen probleem zijn . :happydance: :happydance:

                Is niet enkel het vermogen maar meer het koppel. Bij de 2.7 ga je meer in de hogere rpm om het vermogen aan te spreken, de s kan in lagere toeren blijven. Het topvermogen ligt ook in de hogere toeren maar dat gebruik je minder…. Het is vooral de driveability die aangenamer en soepeler gaat met de s en je met de momenten het sportwagen gevoel geeft dat de 2.7 minder heeft.

                  of je gaat voor de 2.7 of de 3.4 hangt toch puur af van wat je plannen zijn met de auto:

                  puur voor het belgisch verkeer heeft een 3.4 geen zin noch meerwaarde tov de aanzienlijk hogere BIV, rijtaks en verzekering.
                  hier in onze streek kan je bijv geen 10 km rijden zonder flitscameras en trajectcontroles.
                  doe je een paar track days per jaar en ga je regelmatig op de Autobahn, dan zonder twijfel de S.

                  testrijden met de 2 modellen kan je regelen via een porsche garage en daarvoor moet je uiteindelijk naar Drogenbos.
                  qua power zit er niet zoveel verschil tussen de reeksen 987 en 981 dus je kan misschien bij een lokale handelaar een testrit doen met een ouder model. qua handling is er meer verschil merkbaar.
                  er staat op joetjoep een vergelijk tussen de GT86 en oa een oude model cayman, maar die test gepresenteerd door Chris Harris had je beslist al gezien.

                  en tenstlotte de opties: op een daily driver zeker PDF en cruise control, ben je purist en is het een weekendauto dan ga je voor een manuele bak en koop je wss vroeg of laat een classic ipv een moderne.

                  verder nog: welkom, veel fun beleven aan je zoektocht en veel rijplezier.

                    Voorgesteld in het voorstel topic :salut:

                      [quote=”Cayman-PVI” post=154104]Ziehier mijn vragen, graag jullie mening.

                      1/
                      Ga je voor een Cayman 2.7 met meer optie’s of een Cayman S.
                      Alle reviews en tests op het Internet zijn altijd met de Cayman S.
                      Een goed beeld van de 2.7 kan je dus nergens vinden.
                      Heeft deze genoeg vermogen, of ben je na de aankoop snel teleurgesteld ?
                      Het verschil in aankoopprijs met de S is natuurlijk wel aanzienlijk…

                      2/
                      Welke optie’s zijn er volgens jullie echt noodzakelijk op een Cayman.
                      Ik dacht deze aan te stippen:

                      PDK
                      Sportstuur met schakelflippers
                      20 inch velgen zomerbanden
                      19 inch velgen winterbanden
                      Sportuitlaat
                      Parkeersensoren voor & achter
                      Cruise control
                      Navigatie / USB / Telefoon Bluetooth
                      Lederen interieur met 2 kleuren combinatie

                      3/
                      Is er iemand op dit Forum die reeds met de new Cayman rijdt.
                      Een 2.7 of S ?
                      Tevreden van je aankoop ?

                      4/
                      Een testrit bij Porsche met beiden types Cayman is dat eigenlijk mogelijk ?[/quote]

                      Waarom heb je een deel van uw eerste post nu ge-delete???????
                      Wie ben je? Waar woon je? …………… Is dit nu een geheim geworden misschien???? 😆

                        Ik zou voor de cayman s gaan met pdk, leder, chronoplus, cruise, sportstuur met flippers, parkeersensors achter en xenon.

                        Is een vergelijkende test te vinden met een oude s4 met Chris Harris’. Effe YouTube en je weet meer.

                      10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.