Vragen voor een 1ste Porsche aankoop

Home Forum Porsche Talk Vragen voor een 1ste Porsche aankoop

  • Maker
    Discussie

  • Mich
    Deelnemer

      ik ben sinds kinds al fan van Porsche en ben nu van plan om mojn kinderdroom waar te maken.
      Ik weet nog niet goed wat of hoe en heb een paar vragen en bedenkingen waar ik jullie ervaring en raad wil vragen
      1) verschil tss cayman en een 911 qau rijervaring,prijs/kwaliteit,taksen en inschrijving
      2) aankoop van wagen in het buitenland bv.Duitsland voor en nadeel hiervan. Lijkt mij op eerste zicht iets goedkoper ginder??
      3) ik kom soms wagens tegen waar reeds een moter is vervangen na xxxxxxxkm wat moet ik hiervan denken?
      4) alle tips en ervaringen van jullie zijn welkom dit kan mij enorm helpen voor mijn aankoop

      THX en MVG Michael

    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • De mijne (met PDK) heeft maar 180g CO2 uitstoot… Daarmee zit hij ook nog eens fiscaal bij de gewone auto’s: 70% aftrekbaarheid…

        Als ik nu simuleer (1 jaar oud en euro 6 voor 180 g) kom ik uit op 880 € (tot zover de indexsprong)
        Met 183g (huidige cijfers, iemand heeft me ooit het waarom van die 3g kunnen verklaren) komt het op 969 €
        <1j en 195g inderdaad 1530 €
        1j en 183g is 1077 €

        Extra reden om voor de PDK te gaan!

          Deepee,misschien nog even toevoegen, bij aankoop uit Duitsland, koop altijd bij een officiele dealer.

            nope,wagen tot 1 jaar, 195 co2 uitstoot, euronorm 6 = 1530 euro.
            de norm is in 2015 weer aangepast,dus meer betalen

              [quote=”ericbullet” post=207550]opgepast met BIV,op mijn nieuwe cayman 2.7 moet ik 1530 en geen 770 euro betalen.[/quote]

              Zit daar wellicht de 1ste rijtaks inbegrepen?

                quote “Bebe_nr17”
                1) verschil tss cayman en een 911 qua rijervaring,prijs/kwaliteit,taksen en inschrijving:
                rijbeleving is iets heel persoonlijk, dus testrijden of testritren aanvragen bij een OPC is het beste advies dat je jezelf kan geven, beter dan wie dan ook. het prijsverschil is idd een uitkomst van marketeers eerdeer dan een onderscheid in kwaliteit. taksen en inschrijving vind je vrij eenvoudig op het wereldwijdeweb

                2) aankoop van wagen in het buitenland bv.Duitsland voor en nadeel hiervan. Lijkt mij op eerste zicht iets goedkoper ginder??
                voordeel = vooral een groter aanbod/keuze en beter uitgeruste autos met meer opties voor dezelfde prijs. invoeren is simpel en goedkoop op voorwaarde dat de auto volledig origineel staat zoals hij af fabriek geleverd werd

                3) ik kom soms wagens tegen waar reeds een moter is vervangen na xxxxxxxkm wat moet ik hiervan denken?
                dat er door de vorige eigenaar wss niet mee gereden is zoals het hoort, veel stil gestaan heeft of geen correct onderhoud gehad heeft. als sinds de vervangmotor dit allemaal niet meer het geval is, dan is er geen reden om in een boog rond zo’n auto weg te wandelen

                4) alle tips en ervaringen van jullie zijn welkom dit kan mij enorm helpen voor mijn aankoop
                laat de auto keuren met een verslag op papier vooraleer je koopt. soms betaal je voor een keuring van een auto die je bij nader inzicht beter niet neemt, maar stel dat je kocht zonder de mankementen te kennen, dan was je een veelvoud kwijt vooraleer je kon beginnen rijden.

                THX en MVG Michael
                graag gedaan, DP

                  Opgepast met BIV,op mijn nieuwe cayman 2.7 moet ik 1530 en geen 770 euro betalen.
                  Wat de aankoop betreft:heb je weinig of geen ervaring met achterwiel aangedreven wagens dan is het simpel de Cayman is dan uw eerste keuze vanwege zijn neutraal weggedrag.
                  De 911 zal alle opzichten duurder zijn in aankoop en kosten op lange termijn (biv,rijtaks,verbruik)
                  Maak eerst uit wat voor u de mooiste wagen is,en wat dat mag kosten,want hoe je het draait of keert uw budget zal bepalend zijn in de aankoop.

                    Ik zie dit nu pas, dus hierbij mijn mening over punt 1 en 2:

                    De Cayman (en de Boxster) hebben de motor waar hij volgens de huidige stand der techniek thuishoort bij een sportwagen: centraal. Daardoor voelt de auto heel natuurlijk aan in bochten. Aan de 911 is natuurlijk al 50 jaar geschaafd. In se gaat het om modellen die technisch haast in niets verschillen behalve de positie van de motor. De 911 heeft een meer gesofistikeerde achterophanging, die de Cayman niet nodig heeft. Het prijsverschil is 90% gebaseerd op marketing en imago, de kwaliteit is dezelfde.

                    De mijne was 13 maand oud toen ik hem bij Porsche Wiesbaden kocht voor een veel redelijker bedrag dan nieuw. In Duitsland stonden 115 Cayman 981 te koop bij Porsche dealers. Bij ons dacht ik 2… Importeren was gemakkelijk en de BIV was maar een 770 euro.

                      Ik rij zelf sinds een dikke maand ongeveer met een cayman 987 en ben er tot op heden zeer tevreden van!
                      Heb zelf nog niet de eer gehad met een 911 te rijden (enkel als passagier) dus die verschillen/bedenkingen kan ik niet geven.

                      Op papier zou de 911 meer power moeten hebben, maar is de Cayman iets beter in het bochten werk vanwege de middenmotor. Ik heb in het begin van men zoektocht ook wel naar 997’s gekeken, maar toch besloten om voor de Cayman te gaan vanwege de prijs. Om een 911 te vinden in de zelfde staat had ik gemakkelijk 10k meer neer moeten tellen denk ik.

                      Naar Duitse wagens zelf ik niet echt hard gezocht omdat ik merkte dat de prijzen wel vrij gelijkaardig waren voor Cayman’s.
                      Het grote verschil is dat je wel meer keuze hebt. Moest je specifieke eisen hebben qua optie’s en dergelijke.

                      PM

                        Daar stel je veel vragen ineens. Ik zal je proberen te antwoorden zoals ik het zie. Let wel. Ik ben god niet! 🙂

                        Verschil tussen een Cayman tov een 911; voor mij persoonlijk: ik vind de 911 mooier en mijn kids kunnen mee.
                        Ik heb een aankoop in Duitsland overwogen. ik heb het niet gedaan omwille van de afstand. Je kan de wagen onmogelijk keuren zoals je hem zou keuren bij een verkoper om te hoek en moet soms veel betalen aan de transporteur. Dan spreek ik nog niet over de invoerformaliteiten.
                        Nieuwe motor is niet abnormaal bij sommige modellen. Persoonlijk laat ik die wagens staan (in het 996 segment)
                        Wat betreft je laatste vraag zou ik zeggen; ga de wagen bekijken, neem foto’s , zet ze op het forum en deel uw bedenking of specifieke vragen. Lijkt me iets eenvoudiger.

                        Mvg.

                      9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.