- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
12 maart 2014 om 01:31
Hey Porsche guys.
Na een ritje met de 911 sc targa had ik het gevoel dat bij het nemen van korte trage bochten de platen van de sper eerder versprongen dan slippen(denk dat het erger werd naar mate de versnellingsbak warmer werd).
Thuis heb ik de wagen onmiddellijk aan 1 kant opgekrikt(kant bestuurder) en aan het wiel gedraaid.
Wat heb ik opgemerkt:
-speling op cardan kant bestuurder(kan misschien het gevoel in de korte bochten verklaren)
-als ik traag het wiel rond draai in de ene richting hoor ik een klank klung klan achtig geluid (net een tandwiel die een beetje te veel speling heeft) midden of vooraan in de versnellingsbak
-in de andere richting geen geluidAls de versnellingsbak koud staat hoor je helemaal niets abnormaal
Versnellingsbak terug warm rijden opkrikken en geluid is terugTijdens het rijden hoor ik niks abnormaals.
Er zit swepco olie in de versnellingsbak.Hopelijk kunnen jullie me iets wijzer maken.
Moet ik denken aan een versnellingsbak revisie of kan dit normaal zijn?Alvast bedankt voor jullie input!
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.