vrijloopregeling 944 S

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 vrijloopregeling 944 S

• Maker
    Discussie
  • In “ralenti” draait de motor van onze 944 S 1987 soms schokkend en met te laag toerental, dit vooral bij vochtig weer. Na even herstarten is dit euvel meestal verholpen.

Zou het kunnen dat de “vrijloop regelaar” die op de inlaat collector staat moet gereinigd/vervangen worden?

Graag uw reacties vooraleer heel wat te demonteren daarvoor.

Dank bij voorbaat. 😕 😈 😕

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • 😆 😆 😆

(5590)

0

911-lover schrijft:

Misschien weer tijd voor een koprevisie 😉 😈 😆
        Sorry , kon het niet laten

Bericht nr. 5589.

0

Misschien weer tijd voor een koprevisie 😉 😈 😆

Sorry , kon het niet laten

0

Wij hebben één en ander niet genoeg verduidelijkt lijkt ons nu.

De 944 S heeft deze kleine kuren NOOIT bij koudstart.
            Het is steeds na een behoorlijk lange rit (bijvoorbeeld aan het rode licht) dat wij ondervinden dat de motor schokt en met te laag toerental draait in vrijloop (bijna stilvallen). Als wij op dat moment de motor even stilleggen en herstarten is het euvel meestal (maar ook niet altijd) verholpen. Wij denken (zijn ook niet 100 % zeker) dat dit vooral voorkomt bij hoge luchtvochtigheid. Onze zoon daarentegen houdt vol dat het daarmee helemaal niets te maken heeft.

Het karretje heeft nu 192 000.00 échte km. Aan 177 000.00 km. hebben wij o.a. vernieuwd (vervangen) in het kader van een GROOT onderhoud: ontstekingsmodule, verdelerkap, rotor, ontstekeningskabels, ontstekingskaarsen en -koppen, enz…

Wij vrezen dat wij toch gaan moeten sleutelen: vrijloop regelaar t.h.v. inlaatcollector … 😥 😈 😥

0

Yep, ik denk dat “cabrio wim” gelijk heeft. Ik heb een soortgelijk probleem gehad en dit wil meestal zeggen dat er vocht bij je bougies of verdeler kan (elektrisch circuit).

Je bougiekabels nakijken op beschadeging, kijken of je bougiekoppen goed afsluiten en hetzelfde voor je verdelerkap.

Groeten!

0
              Wim

Ik denk eerder dat je een vocht probleem hebt op het elektrisch circuit.
                Je geeft het zelf al aan > bij vochtig weer en na herstarten weer goed als hij even gedraaid heeft.

Dus mijn tip: spuit alles eens in met vocht verdrijver en beschermer voor je gaat sleutelen. 💡

0
              6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.