- Dit onderwerp bevat 34 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
11 januari 2013 om 20:15
http://www.hbvl.be/limburg/herk-de-stad/vrijspraak-voor-jogger-die-tegen-porsche-trapt.aspx
De Hasseltse correctionele rechtbank heeft in beroep de vrijspraak bevestigd van een jogger die in april vorig jaar tegen het koetswerk van een Porsche trapte na een woordenwisseling met de bestuurder van de wagen.
De man uit Herk-de-Stad (48) was ei zo na door de snelle auto aangereden toen hij in de vroege ochtenduren de Sint-Truidersteenweg in de buurt van zijn woning overstak.
De bestuurder, een man uit Linkhout, was boos omdat de voetganger hem aanmaande het wat kalmer aan te doen. “Heb ik je soms omver gereden ?”, snauwde hij de jogger toe. Hij maande hem ook aan voortaan het zebrapad te gebruiken. De jogger zou geantwoord hebben dat hij dat pad niet had opgemerkt, waarop de bestuurder weer vertrok. Op dat moment zou de voetganger tegen het koetwerk van de auto hebben gestampt. “Ik had echt angst. In een paniekreactie heb ik mijn voet uitgestoken”, aldus de Herkenaar. De bestuurder van de wagen stopte en stapte uit om de schade op te nemen. Hij reed daarna onmiddellijk naar het politiebureau om aangifte te doen van het incident.
Kort na zijn vertrek stapte de Herkenaar het commissariaat binnen. Hij kwam er een brieventas die hij in het bos had gevonden, bezorgen. De politie-inspecteur met dienst herkende in de bezoeker het profiel van de jogger. Die gaf toe dat hij een woordenwisseling had gehad met de bestuurder van de Porsche en deed zijn verhaal van de feiten.
Zowel de politierechter als de correctionele rechtbank spraken de man vrij, omdat hij niet moedwillig tegen het koetswerk van de Porsche zou hebben getrapt. Hij bleek trouwens erg aangedaan door het voorval. De eis tot schadevergoeding van de Porsche-bezitter is afgewezen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.