Home › Forum › Porsche Uitstappen › Vroemdag 2009 – dinsdag 20 oktober
- Dit onderwerp bevat 168 reacties, 19 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 2 maanden geleden door 911-lover.
-
MakerDiscussie
-
27 augustus 2009 om 02:19
Het is weer zo ver. Ik heb ondertussen van Patrick (organisatie Vroemdag 2009) de bevestiging gehad dat het porscheforum natuurlijk opnieuw van harte welkom is voor de 2009 Vroemdag editie. (Kort: 2x ongeveer 1u rijden met kinderen uit het bijzondere onderwijs op het circuit van Zolder)
Hij heeft deze week nog een meeting met de voltallige organisatie dus het zal niet lang duren voordat ik een officiëel bericht zal ontvangen met meer informatie alsook inschrijvingslijsten.
Dus voor wie interesse heeft stel ik voor die dag vrij te houden 😀
Ik ben zelf op verlof van vrijdag 28/08 tot zondag 06/09 maar als ik de kans zie zal ik zo snel mogelijk een update posten + naar de vorige deelnemers een persoonlijke uitnodiging via email sturen.Ik stel voor om nu al een lijstje op te stellen zodat ik een idee heb van het aantal.
1. Setakira – 993 cabrio
2. -
MakerDiscussie
-
Eindelijk iets strengere regels .
En nu hopen dat ze daden bij de woorden voegen .
Forumulier wordt ingevuld en doorgestuurd 😉Edit : Ik heb het formulier opgeslagen en probeer het in te vullen doch lukt mij helaas niet (Computerleek)
Als het goed is stuur ik alle info door via PBkun je als iditificatie ook niet de nrplaat van de wagen laten opgeven ?
de vergemakkelijkt het binnenrijden wel een beetje denk ikVoila hier de info ontvangen van de organisatie, het ziet er naar uit dat ze wel een stuk strenger zijn geworden.
Dat is positief voor de veiligheid op circuit maar iets minder positief voor enkele twijfelaars onder ons.Hier de tekst van Patrick:
[color=#0000BF]Beste clubverantwoordelijke, piloot of gewoon vroemdag deelnemer,
Een beetje later als vorig jaar, maar toch nog ruimschoots op tijd, om de 19e editie van Vroemdag aan te kondigen, die zal doorgaan op Dinsdag 20 Oktober 2009 op ‘t circuit van Zolder.
Net zoals alle jaren kijken weer duizenden minder valide kinderen uit naar deze gebeurtenis en ik ben er zeker van dat hun dromen zullen verwezenlijkt worden samen met jullie hulp en toewijding.
Op basis van ervaringen en feedback van voorgaande jaren, heeft de organisatie beslist om een paar wijzigingen in te voeren om ervoor te zorgen dat alles nog wat beter zal verlopen en dit voor ‘t welzijn van iedereen. Doch alvorens hier verder op in te gaan, wil ik toch nog even hetvolgende meegeven over een paar belangrijke waarden, waaraan wij zeer veel belang hechten, ook al lijken deze logisch en bekend:
– Respect
Dit event is gebaseerd op een vrijwillige deelname, zonder enige verzekering van persoon, noch materiaal of verloning en dit verdient respect, zowel voor de organisatie, de richtlijnen en zeker voor de mensen die hierbij betrokken zijn (kinderen, begeleiders, piloten, officials) maar ook voor hun materiaal (auto’s). In deze optiek zal er dit jaar een opsplitsing gemaakt worden in 2 groepen op basis van de wagen.
– Sportiviteit
Het gebeuren vindt plaats op een race-circuit, maar Vroemdag is geen race! Sportief rijden is de boodschap, zonder hier echter in te overdrijven, want dit wordt door niemand gewaardeerd en zal dit jaar zeker niet meer getolereerd worden door de baancommissarisen. Hou rekening met ‘t kind waarmee je gaat rijden, alsook met de andere piloten en wagens die in jouw groep rondrijden.
– Correctheid
De oorspronkelijke opzet van Vroemdag is zelfs na 18 edities nog steeds hetzelfde: minder-valide kinderen een paar rondjes laten meerijden in een race wagen op een circuit. Het is volledig aan de piloten om dit simpele gegeven te verwezenlijken en alsdus voldoening te krijgen na ‘t event, in de eerste plaats voor de kinderen, maar zeker ook voor jullie zelf op alle vlakken. Als organisatie kunnen wij hier alleen maar mee helpen. En vanaf dit jaar gaan wij dat nog een beetje beter doen: het beeld van de “lijkwagen” die vorig jaar rondjes reed, eventueel zonder kinderen of met eigen kennissen, behoort definitief tot ‘t verleden. Dat garandeer ik!
Als deze waarden ook tot de jouwe behoren, dan nodig ik jullie uit om dit bericht verder te lezen en aldus op de hoogte te geraken van de inschrijvings modaliteiten, de nieuwigheden voor dit jaar, enz…
Als dit niet ‘t geval is, even goede vrienden maar dan is ‘t best dat wij hier afscheid nemen.…
Om je in te schrijven voor Vroemdag 2009, heb ik absoluut een aantal gegevens nodig voor diverse redenen en om ‘t jullie (en ook mezelf) gemakkelijk te maken, voeg ik een excel bestandje (met ‘n voorbeeld) bij om in te vullen en aan mij terug te bezorgen vóór 10/10/2009. Specifiek voor clubverantwoordelijken: deze gegevens zijn nodig voor AL uw teamleden en zorg er aub voor dat die mensen, die zich inschrijven als piloot, ook effectief aanwezig zullen zijn!!! Als sekretariaat gaan we hier toezicht op houden en indien echt nodig, volgend jaar rekening mee houden. Indien men twijfelt over zijn deelname, schrijft men zich beter NIET in en kan men alsnog de dag zelf zich komen aanbieden.
Timing Vroemdag 2009:
08:00 Opening Sekretariaat
09:30 – 09:50 : inrijden
10:00 – 10:50 : groep 1
11:00 – 11:50 : groep 2
12:00 – 13:00 : pauze (motorstilte!)
13:15 – 14:15 : groep 1
14:25 – 15:25 : groep 2
15:35 – 17:00 : vrij rijden (dragen helm verplicht!)Alle richtlijnen van voorgaande Vroemdagen zijn nog steeds geldig (95 dB, transponder, afstand van verhaal, polsbandjes & 2 lunchbonnen/wagen, afhaling documenten, enz…) – zie hiervoor ook de bijlage
Enkele nieuwigheden:
– Opsplitsing van de 2 groepen op basis van ‘t aantal deelnemers (uiteraard) maar vanaf nu ook op basis van ‘t type wagen. OPGELET! de wagen van inschrijving zal deze keer duidelijk kenbaar gemaakt worden aan de officials aan de ingang van ‘t circuit en als men op ‘t toneel verschijnt met een andere wagen, kan ‘t zijn dat de toegang tot ‘t circuit geweigerd zal worden. Vandaar dat de omschrijving van de wagen in ‘t inschrijvingsformulier VERPLICHT is: geen info = geen deelname!
– Naast een gekleurd vakje (= in welke groep je zal rijden) en een uniek nummer (= transponder nr.), zal er ook een aanduiding op de voorruit aangebracht worden die aangeeft in welke opstapplaats je in de pits dient te stoppen (= ook een nummer).
– Elke wagen die méér dan 95 db produceert, rondjes rijdt in zijn ééntje tussen 10:00 en 15:25 uur of roekeloos, onsportief rijdt, enz…, zal doorgeseind worden naar de verantwoordelijke van ‘t circuit, die dan de nodige actie zal ondernemen.
– Clubs waarvan de leden zich niet houden aan al de richtlijnen, zullen na Vroemdag 2009 gecontacteerd worden en dit zal verlopen via de clubverantwoordelijke.
Ziezo,
als je je aan de goede regels van orde houd, zal je er helemaal geen last van hebben, en kan je maximaal al je aandacht schenken aan de blije gezichten van de kinderen, ‘t goede weer dat er (hopelijk) is, ‘t genot van op ‘t circuit te rijden zonder gevaar voor tegenliggers, enz… Daarvoor doen we ‘t toch, niet?Voor bijkomende informatie of eventuele vragen, gelieve enkel met mij contact op te nemen aub, hetzij via mail of telefonisch. Zo blijft alles duidelijk en éénduidig.
Sportieve groeten en ik kijk er alvast naar uit om jullie terug te ontmoeten in Zolder,
Patrick Weckx
Sekretariaat Vroemdag 2009PS: voor de clubverantwoordelijken onder jullie: gelieve deze informatie & zeker de nieuwigheden voor 2009 ook over te maken aan jullie clubleden die gaan deelnemen
PS: mijn excuses voor ‘t lange lezen maar ‘t was ook vermoeiend voor mij om allemaal te schrijven 😉 ) [/color]
Mag ik vragen aan diegene die zich wil inschrijven om onderstaande document te lezen:
http://www.familietaes.be/Vroemdag%2020 … iloten.doc
En dan volgende document volledig in te vullen en mij dit te verzenden voor 8/10/2009 op mijn email adres setakira@hotmail.com ? Zodat ik de tijd heb om alles in 1 lijst te copiëren en te versturen:
http://www.familietaes.be/Vroemdag%2020 … iloten.xlsNet Ann haar nieuw tuuteke gaan ophalen… man man, wat een maschien!
De Audi gaat dus zeker weg 😉 )
Ik ben momenteel aan het twijfelen .
De Audi is een superwagen , maar die andere heb ik ook steeds willen hebben
Ik heb nog een andere gevonden die me ook aanstaat , 2 jaar jonger , 100.000km minder en dezelfde prijs .
Wel met minder vermogen .
En dit aan dezelfde prijs dan de andere .
De eerste zou mijn Audi overnemen , bij de tweede moet ik de Audi zelf verkopen .
Dilemma , dilemmaOla Koen!
Zijn voor het vrouwke ook bezig met de aankoop van iets leuks ipv de Audi Quattro…
En als alles komt zoals het komt kan het zijn dat ik voor deze dag de P thuislaat (zit er sowieso niet meer graag mee op een circuit) en kom met het nieuwe werkpaard .
Nog wat onderhandelen (zijn al begonnen) en dan neem ik iets mee met een dikke 350pk’tjes 😈Stef, een bekende Keukenfilosoof uit Limburg dacht ik 😉 )
Ik ga dees jaar eens passen voor de Vroemdag, maar ik zie dat jullie het forum goed zullen vertegenwoordigen!
Geniet er zelf van en geef de kinderen een onvergetelijke dag! Het geeft een heel goed gevoel dat je sommige van die kinderen, die normaal heel gesloten kunnen zijn toch kan doen glimlachen 😀
Ze zijn trouwens altijd héél blij als ze eens in een Porscheke kunnen zitten i.p.v. die Jhonny auto’s. In hun gedachten (enfin in de mijne ook hoor) is dat maar niks want “mijn papa heeft ook zo ene” 😈 Een Porsche vinden ze daarentegen fantastisch 😉Seta, neem maar veel foto’s en filmpjes hè 😉
PS: Opletten voor de psychedillische Hollander met de oude BMW 5 met groene ruiten!!
[quote=”luc993cabrio”:21ubslgu]Wordt daar aan een vlot tempo gefietst of is het eerder aan een gezapig tempo dat er moet gereden worden? 8) 8) 8) [/quote]
Zeker geen gezapig tempo, je kan/mag je paardjes eens loslaten! Maar het is wel geen race hé
tenslotte heb je een kindje bij en neem je dus geen onnodige risico’s.Zoals een wijs man al eens eerder zei: “Je kan niets winnen, enkel verliezen”
Wordt daar aan een vlot tempo gefietst of is het eerder aan een gezapig tempo dat er moet gereden worden? 8) 8) 8)
ok, even een update posten van de lijst, ik ga straks nog eens berichtje sturen naar Patrick want het is binnen de maand en heb nog geen extra info ontvangen.
1. Setakira – 993 cabrio
2. GHHALLY – 964 3.6 Turbo
3. 911-lover – 968CS (onder voorbehoud)
4. Sonia – 951
5. Chris_lbr – 993TT (onder voorbehoud van ‘t weer 🙄 )
6. Rolkooi Danny – 911
7. Rolkooi Didier – 911
8. Pieren –
9. etieke – 996 carrera 4
10. snoer964 – (+ – 14 u zou ik er kunnen zijn )
11. PT – 993 – 4S
12. reys –
13. R-Group – 911
14. stefx911 – 964 C4En zoals de laatste 3 jaren kan je mij ook als aanwezig noteren!
PTn[quote]Even terug een gedetailleerde lijst weergeven tot op heden ;
1. rolkooi mijn naam is danny en didier
Even terug een gedetailleerde lijst weergeven tot op heden ;
1. Setakira – 993 cabrio
2. GHHALLY – 964 3.6 Turbo
3. 911-lover – 968CS (onder voorbehoud)
4. Sonia – 951
5. Chris_lbr – 993TT (onder voorbehoud van ‘t weer )
6. Bartje – 964 C4 (eerste groep)
7. luke – 944 s2
8. Luke 993 Cabrio (993 of cayenee)
9. Rolkooi (?)
10. Pieren
11. Etieke (996 C4)
12. snoer 964
13 PT (993 4s) (onder voorbehoud)
14 Reys (997 4s)
15 R-group
➡ ……………………………….
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.