vroemdag 2011

Home Forum Porsche Uitstappen vroemdag 2011

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 114)
  • Anoniem

Op de ring… tja, dat is wel appelen met peren vergelijken.

Met al mijn circuit-ervaring (en das geen klein beetje) mag je gerust van mij aannemen dat ik NOOIT op de ring zal gaan rijden. Vooraleer je 22km baan in je hoofd hebt zitten om te weten hoe je er moet rijden moet je verdorie al heeeeeel veel rondjes gereden hebben. En daarnaast is de ring een dikke vette NUL qua veiligheid.
      1. Geen baancommissarissen om aan te geven dat er na een bocht iets gebeurd is.
      2. Ik heb al eens een filmpje gezien van een wagen die in een blinde bocht in het midden van de baan stil stond. Voor sommige van de wagens die aan kwamen scheelde het geen haar.
      3. Veel te weinig uitloopstroken voor als het mis zou gaan. Je hebt een (redelijk smalle) baan met op vele plekken daarnaast een beetje gras en een vangrail. Veel marge voor fouten heb je niet dus je moet al heel goed kunnen rijden wil je je op die baan kunnen amuseren.
      3. Er rijdt vanalles door elkaar : auto’s, moto’s, auto met caravan, mobilhomes, bussen,…

en dan verschieten ze er van dat daar regelmatig zware ongevallen gebeuren.

Vergelijk hiermee Zolder, Francorchamps etc… Dat zijn tenminste echte circuits waar ook naar de veiligheid wordt gekeken.

rjf

Onervaren rijders + cowboys die vinden dat het altijd en overal zo hard mogelijk moet = wat er gisteren op “de ring” gebeurd is …

Anoniem

😆 Neen een bezorgde Madam en een kleinere geldbeugel….en da van die bolidekes ja, km vreten…was toen nog allemaal anders dan nu.
          Oa het circuit op zonder begeleiding, ‘s morgens vroeg voor dat de races begonnen vlug nog wat rondjes het circuit op en dat soort dingen. Nu neemt iedereen les, weet de betere rijlijnen enz…
          Afgaan als nen gieter, dat is meer in de lijn wat ik nu ga doen 😕

Daarnet nog (bijCM) toevallig de man met de zwarte GT3, die er vorig jaar is afgegaan, erover aangesproken, en gaf toe nat wegdek + ietsjes te rap op het gas + overcontrole en bam!
          (zijn 3° GT3 geloof ik….)

Anoniem

reys schrijft:

chris_lbr schrijft:
            [quote]J.P., … met je bruut geweld …

mag gerust een ferm stuk afgevlakt worden zulle 😳 [/quote]
            ????? Heb je intussen kleinkinderen gekregen of zo 😆 . Want zoals ik mij tijdens onze gezamenlijke rit herinner heb jij toch wel een pak circuit-kilometerkes in serieuze bolidekes gevreten… 8)

Rjf,

Verleden jaar zijn er idd een paar met serieuze schade naar huis gereden (als ze tenminste nog konden rijden 🙄 ). Sommigen overschatten zichzelf nogal eens en zeker op een nat wegdek. Onverantwoord gedrag tegenover de kinderen. Maar als je nu gewoon je eigen tempo aan houdt en op tijd je pinker op zet om aan iemand die je gaat inhalen aan te duiden langs welke kant van de baan je zal blijven rijden dan is er m.i. niet veel gevaar. Belangrijk is dat je je spiegels gebruikt en inspeelt op rijders die je willen inhalen.

rjf

Aanwezig als toeschouwer als het weer wat mee valt, na wat ik vorig jaar gezien heb toch maar niet als deelnemer …

Ik vermoed dat er nog “toeristen” van het forum aanwezig zullen zijn ?

Anoniem

chris_lbr schrijft:

J.P., … met je bruut geweld …

mag gerust een ferm stuk afgevlakt worden zulle 😳

Op tijd zijn… OEI gaan onze uiterste best doen Chris!

misschien kunnen we ergens afpreken en dan gezamelijk vertrekken richting Zolder

Anoniem

J.P., awel ik zal er persoonlijk zorg voor dragen dat ze jou met je bruut geweld een beetje langer dan normaal in de pitlane moeten laten staan… :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Zodra ik van de organisator info heb gehad in welke groep we zullen rijden laat ik dit weten.
                    Verleden jaar zaten we in de rode groep en reden we vanaf 10u00 met de kinderen rond. Waarschijnlijk zal dit dit jaar hetzelfde zijn. Wat ik alvast kan melden is dat er tussen 09u30 en 09u50 kan worden ingereden (lees : circuitverkenning) voor het geval je nog nooit op Zolder zou hebben gereden.

Ik zou wel aan iedereen willen vragen om tegen 09u00 zeker aanwezig te zijn zodat ik alle inschrijvingen goed op tijd kan afleveren. Voor diegenen die langs Brussel moeten passeren is het dus dik aangeraden om op tijd (lees ‘zeer vroeg’) te vertrekken. Want rond Brussel kan je vanaf 07u00 soms wel 2 uur vast zitten.

Anoniem

Tekenen, geld afgeven en afkomen! Kunnen we er dan een glaasje bubbels op drinken 😉
                      In handen geven van Chris…als da maar goed komt 😆

Hierbij de laatste update, straks worden de inschrijvingen naar de organisatie gestuurd.

update

1. Audiotronics – 996 4S 2002
                        2. Mushroom – 996 4S 2002
                        3. PT – 993 4S 1996
                        4. 911-lover – 968CS 1993
                        5. Reys – 997 4S 2005
                        6. KDC – Boxster 1999
                        7. etieke – 996 C4 2000
                        8. luc993cabrio – 997 S Cabrio 2005
                        9. koen – 996 TT 2002
                        10. vankerchove – 996 Cabrio 2000
                        11. chris_lbr – 993 TT 1996
                        12. JVNH – 944 S2 Cabrio 1991
                        13. Dirk999 – WRX STI 2008
                        14. Golf16v – Toyota Yaris Cup – 2000

Ik zal er zelf ook jammer genoeg niet bij zijn, hebben vandaag nog naar de notaris gebeld en zal hoogstwaarschijnlijk op de 18de moeten gaan tekenen voor nieuwe huis. Kan risico dus niet lopen en kan mij dus niet inschrijven, vorig jaar nog gezegd dat ik dit jaar er zeker bij zou zijn maar wist toen nog niet dat we zo snel ons droomhuis zouden vinden…

Daarom ga ik aan chris_lbr opnieuw moeten vragen om het administratieve dinsdag op zich te nemen, zoals vorig jaar heeft hij dat perfect gedaan dus dit jaar zal ook wel perfect verlopen.

Hopelijk tot snel op een volgende meeting.

Setakira.

Inderdaad, idem hier…

Als het zo slecht weer zou zijn, en het zit een beetje mee dan kom ik met de 996 C4.

Maar als het een beetje mooi is dan zal het de S2 worden en mss wel met dak open.
                          En verwarming aan… 😆

@ Horst : Zeker langskomen maat 😉

@JVNH
                            : Nope , indien het strontregent , dan kom ik met de Audi en gaat de CS NIET op het circuit . Neen , ze is niet van suiker , maar ik heb geen zin in brokken door schuivers . Daarbij , dan kan ik met de Quattro nog lekker gaan wat ik met de CS zeker niet zou doen .

En ik zal nie de enige transaxel rijder zijn 😀

heb morgendpost, wisschien namiddag meerijden?circuit ligt op 2km van thuis, ben er zo . seeyou
                                😆 😆 😆 😆

etieke schrijft:

Mushroom schrijft:
                                  [quote]Ik ga eindelijk 911-lover ne keer zien ! 8)
                                  Pakt jullie Porscheforumlanyard mee hé mannen… 😉

dat heb ich nie :oops:[/quote]

die ligt altijd in de P 😆

15 reacties aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 114)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.