VTS tracking syst cayenne hybride 2015

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Cayenne VTS tracking syst cayenne hybride 2015

• Maker
    Discussie
  • Hallo,
    Ik heb een nw Porsche Cayenne hybride aangekocht in Duitsland aanvang begin dit jaar model 2015 type 92A.
    Bij navraag in Duitsland zou er reeds een PVTS tracking systeem in steken.
    Enkel moet ik deze nog laten activeren, kan ik dit systeem enkel laten activeren in België?
    Eenmalinge Kostprijs zonder maandelijks extra abonnement bij Porsche Wommelgem 1250 euro, is dit een reële kostprijs en kan of moet men dat enkel bij een Porsche garage activeren?
    Bedankt,

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Ik heb daar niet zo’n goede ervaring mee. In mijn 997 zit dit ook en eerder dit jaar besloot ik dit te activeren. Bij een groot onderhoud in mei bij PC Antwerpen hadden ze het systeem getest en oké bevonden. Ik heb in juni rechtstreeks een abonnement genomen bij STV automotive en dat liep relatief vlot. Ze belden wel in het begin dat ze het signaal van de auto niet konden oppikken. Ik dacht dat dat kwam omdat de wagen onder flink wat beton in een ondergrondse garage stond, dus ik verwittigde hen dat ik hem de volgende dag zou buiten zetten op mijn oprit. Zij zouden dit testen en ik hoorde verder niets dus ik dacht dat alles in orde was. Enkele maanden later ging ik naar Resto Nijmegen voor de modificatie van de motorkoeling en ik verwittigde braaf dat de auto in de garage stond, maar ik vond dat ze wat vreemd reageerden en vroeg daarom of alles wel in orde was en dat werd uiteindelijk bevestigd. Ik had echter lont geroken, dus ik ben wat beginnen rondrijden, zonder driver card en ik kreeg nooit een SMS of telefoon, dat mijn auto verplaatst werd zonder driver card. Dat is dus eigenlijk hoe het systeem zou moeten werken. Wanneer ik hun erover contacteerde kreeg ik het advies om dit te laten checken in een PC. Dat heb ik dus gedaan en heb 300€ betaald om te bevestigen dat het systeem stuk was (wat ik dus wel al wist) en dat het alleen kon opgelost worden door een nieuw te installeren (900€ + werkuren). Ik belde daarna naar STV automotive om het abonnement op te zeggen, maar dit moest ik doen met een mailtje, waar ik geen antwoord op kreeg. Ik informeerde een week later opnieuw en nu kreeg ik wel het antwoord dat mijn abonnement was opgezegd, maar sinds ik gevraagd heb of ik dan een deel van mijn abonnementsgeld terug krijg, blijft het doodstil aan de andere kant.

Misschien wat paranoia, maar wisten ze al niet van in het begin dat het systeem niet werkte? En vonden ze dat dan geen reden om mij even te verwittigen? Als het systeem dus ooit stukgaat weet je dat als eigenaar niet en bij STV blijven ze het geld gewoon incasseren. Moest de wagen ondertussen gestolen worden, dan ben ik benieuwd bij wie de aansprakelijkheid voor het niet functioneren van het systeem zou liggen.

Ik zou hier dus heel erg mee opletten en eventueel uitkijken naar goedkopere oplossingen, waarbij je ook zelf kan checken of het wel werkt.

Ja ik heb het volledig systeem;-)

Post anders je config en vraag aan de dealer dat ze via VIN je opties nakijken 😉

Zal ik effe navragen, ik laat het je weten bedankt.

Heb je de VTS voorbereiding of effectief het volledige system? Indien volledige system moet je dacht ik enkel nog abo nemen.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.