VW schakelt Porsche een versnelling hoger

Home Forum Porsche Talk VW schakelt Porsche een versnelling hoger

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Kheb vooral de indruk dat ze hun prijzen een versnelling hoger schakelen, ben daarnet in Latem naar de nieuwe Cayman gaan kijken. :popcorn:

[quote=”TRIUMPH1″ post=125162]Als Porsche zo bezig blijft wordt het een gewone auto,niets meer exclusief aan het merk Porsche,toen ik 30jaar geleden mijn eerste P kocht was dit wel anders.[/quote]
        Porsche is al een tijdje bezig de modellen uit te melken. Daarom ook dat de oudjes terug succes krijgen he. Daar zit nog een ziel in en die behouden ook hun waarde. Zolang er vraag blijft van de nieuwe landen zal Porsche wel doorgaan, uiteindelijk is de Europese markt niet zo belangrijk voor hun.

Er zijn trouwens nog merken die hun pluimen (exclusiviteit) verliezen. Kijk naa r Jaguar dat is ook geen vergelijk meer met het eens zo statige merk. Het zijn gewoon andere tijden. Vroeger kocht je een sportwagen en was je voor jaren gerust, nu veranderen ze te snel van model.
        De Aston Martin Rapide is iets meer dan 1,5 jaar op markt en het model werd gewijzigd, daar betaal je dan 185.000 euro voor om al met een ouder model te zitten na amper 2 jaar.

De concurrentie is moordend en de merken trachten elkaar steeds een stapje voor te blijven.

Als Porsche zo bezig blijft wordt het een gewone auto,niets meer exclusief aan het merk Porsche,toen ik 30jaar geleden mijn eerste P kocht was dit wel anders.

Het gaat inderdaad goed me Porsche.
            Porsche Antwerpen zit al jaren te krap en eindelijk gaan ze verhuizen naar een betere locatie.
            Plaats wordt Wommelgem met 17 werk units daar waar het er nu maar 4 zijn.
            Porsche eigenaars die de Porschist ontvangen kunnen het prestigieuze gebouw daar zien.

Probleem blijft techniekers vinden, ze zijn al maanden op zoek zonder resultaat, ik vraag me af hoe ze dat gaan oplossen.

[i]Porsche, een onderdeel van de groep Volkswagen, trapt het gaspedaal dieper in na een fantastisch 2012. De sportwagenbouwer uit Stuttgart zag de omzet met 27 procent stijgen tot 13,9 miljard euro. Daaruit puurde de groep een operationele winst van 2,44 miljard euro (+19 procent). Een opmerkelijk resultaat in een periode dat de klassieke autobouwers in Europa dieprode cijfers schrijven.

De omzetstijging is te danken aan het succes van de vernieuwde modellen Boxster en Cayman. Die trokken de verkoop 22 procent hoger tot 143.096 stuks. De gemiddelde verkoopprijs van een Porsche-auto bedraagt 97.137 euro. De terreinwagen Cayenne was met 77.822 het best verkochte Porsche-model.

Gedelegeerd bestuurder Matthias Müller mikt op een verdere groei naar 200.000 verkochte wagens per jaar tegen 2018. Daarvoor zal Porsche 200 miljoen euro per jaar investeren om zijn distributiekanaal uit te breiden. Het aantal verkooppunten zal stijgen van 750 naar 1.000.

‘We breiden ons internationale dealernetwerk uit tegen een hoge snelheid. In China alleen al komt er elke maand een nieuw Porsche Center bij’, verklaarde Müller op een persconferentie.[/i]

Wim

[quote=”patrickvb” post=125077]Edit: Merk net dat het artikel niet meer volledig beschikbaar is. :roll:[/quote]

Klopt, link werkte niet meer toen ik keek, en heb van bewuste artikel een nieuwe link geplaatst.
                Ging toch om deze of niet dan. 💡

“De terreinwagen Cayenne was met 77.822 het best verkochte Porsche-model. ” … jawadde

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.