Home › Forum › Porscheforum On Track › Trackday Technical Tips & Tricks › Waar is dit eigenlijk goed voor?
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 1 maand geleden door zuff-65.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Zolang het tapijt van de auto zichtbaar is en niet van de dame :engeltje:
Daar ging deze foto toch over hé, over het koffertapijtje en bijhorende tas… 😀
@Bladerunner : de kunst is om Techniek en “schaars-geklede -Porsche-dames” gescheiden te houden 😆 😆 😆 😆 😆
Die van Deepee zijn meestal nog kunstzinnig, die van Zuff daarentegen…. :engeltje:
[quote=”deepee” post=260697]… ohw, ik dacht dat het hier over Wims onophoudelijke commentaren zou gaan :oops:[/quote]
En ik dacht……………..eindelijk eens iemand die commentaar geeft over de vele foto’s van naakte vrouwen die hier door deepee gepost worden. :sarcastisch
Heb ik geen behoefte aan op een Porscheforum, ga ik wel naar andere sites als ik mij wil verlekkeren.@ZUFF-=718…..perfect omschreven. :up:
OK thanks. :drink:
Had ook al het idee dat dit totaal nutteloos was op een rijdersauto + problemen met bagage. :popcorn:Dit heeft enkel zijn nut als ook de stabilisator stang en andere ophangingsarmenarmen onderaan voorzien worden van PE ( polyethyleen) bussen. Doe je dat niet dan gaan je rubbers ophangingsbussen in verhouding veel sneller slijten: ze krijgen meer torsie en kracht te verduren.
Dit is zeker geen uiterlijk tuning item, al wordt het wel eens als dusdanig gebruikt.
Je creëert als het ware een rechthoekig frame van je voorwiel ophanging : een soort van torsie stijfheid in je koetswerk bij Mc Pherson veerpoten.
Deze stang is totaal nutteloos bij een polyester koetswerk op een buizenchassis : ik heb het zelfs meermaals gezien :coolness: :coolness:Dus eerst beter alle rubber bussen vervangen van de ophanging door PE ( https://www.powerflex.co.uk/ ) nadien de “Domstrebe” of Spacerbar ” plaatsen.
Voor de achter wiel ophanging wordt soortgelijke stang veelal onderaan geplaatst om minder body roll te hebben
Last but not least ; het kan leiden tot inboeten aan je rijcomfort op de openbare weg 😀 😀 😀
[quote=”Bert V.” post=260702]Dirk, is dit niet een beetje kort door de bocht :popcorn: quote
daar dient die stang net voor :drink:
btw: beide heren (Deepee en Wim)zijn een verrijking voor het forum :respekt:
Dirk, is dit niet een beetje kort door de bocht :popcorn:
Wim is soms misschien een beetje scherp met zijn “Commentaar”, maar er is ondertussen toch wel heel wat gebeurt op en met het forum.… ohw, ik dacht dat het hier over Wims onophoudelijke commentaren zou gaan 😳
[quote=”Testo” post=260679]…Een veerpootbrug vermindert het overhellen in bochten…[/quote]
niet verwarren met een anti-roll bar die op haar beurt ook niet zorgt voor stijfheid van het koetswerk.ik ga de technische mensen het laten verwoorden maar dit is naar mijn mening om uw kas te versteviging.
Bij sportief rijden maakt dit dat de kas minder kan bewegen zoals bijvoorbeeld bij het nemen van bochten.Nu maar hopen dat ik de bal niet mis sla met mijn uitleg :think:
Via Google
Informatie over een strakker bochtgedrag d.m.v een stabilisatorstang en een veerpootbrug.
Zo’n brug is een dwarse verstevigingsbalk tussen de uiteinden van de wielophanging. Dat kan zowel voor als achter. Bijna iedereen kent wel de brug die de bovenkant van de veerpoten met elkaar verbindt, maar er zijn ook bruggen die dat aan de onderkant doen.
Een veerpootbrug vermindert het overhellen in bochten en de auto is beter bestand tegen dwars krachten. Wat belangrijk is bij verlaagde auto’s op brede banden. In lange en snelle bochten zorgt een brug voor meer stuur precisie. Bruggen zijn er in allerlei uitvoeringen, keurig op maat en in allerlei kleuren.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.