Waar kan je nog es op de gas staan ?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Waar kan je nog es op de gas staan ?

• Maker
    Discussie
  • Elke dag en overal wel flitscontroles de laatste tijd in Vlaanderen… Je zit met de schrik als je hier en daar nog es op het gas durft te gaan staan… Ik zou graag es zonder rekening te moeten houden met de ‘cops’ willen rijden… Als mensen hier naar Duitsland gaan, waar gaan jullie dan heen ? (vertrekken uit Oost Vlaanderen) en hoe weet je dat er geen snelheidslimiet is op de autosnelweg in Duitsland ? Wat is het kortste bij om es gaan te kunnen en mogen gas geven ? Of zijn er in Vlaanderen / Wallonië nog mooie routes waar men kan rijden boven de 70km/uur :driver: zonder een week later een uitnodiging tot betaling te ontvangen :bounce: Ik & mijn P moeten onze energie es kwijt :engeltje: Denk dat jullie dit gevoel wel kennen….

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
    • Bijna iedereen die ik ken heeft op de ring wel iets voor gehad. Zelfs ex-forumleden die na de verkoop van hun P voor de wagens Ford Focus RS en Renault megane RS zijn gegaan. Zelfs een die-hard heeft daar zijn megane RS bij elkaar geplooid (wel met omnium en het toch met de verzekering kunnen regelen). Zelf 1X naar toe geweest en na een kwartier bekeken te hebben wijselijk voor bedankt. Goedkope opgefokte wrakken vlammen daar langs alle kanten iedereen voorbij. Geef me dan maar een afgesloten stuk industrie of een afgehuurd circuit.

0

Nurburgring, één keer en nooit meer. :wtf: :wtf:

Wat een bende gekken 👿 👿 , werkelijk alles mag op de baan en ze steken je zowel links als rechts voorbij en niet alleen snelle auto’s, ook Suzuki Swiftjes die je er kan huren, opgefokte Opel Astra’s, Golfke’s GTI enz.
        Toen mijn toer om was, was ik zo gestresseerd dat ik de eerste de beste met een petje in een Swift op zijn bakkes wou slaan. :what:

Twee weken terug tijdens onze mototocht een half uurtje staan kijken aan de Ring in Adenau en driemaal de depannage de ring op zien rijden om 1 Subaru, 1 Dodge Viper en 1 Nissan GTR van de baan te zien halen, allemaal total los, neen ikzelf nooit meer.

0

@ no sub..
          Ik zou zegge je moet het eens doen .

Ikzelf zou het nooit meer Doen …
          Ook omdat mijn p daar nu niet ideaal voor is ( ben en er toen met de elise opgeweest).
          &
          Het zal/moet dan u fout niet zijn ,maar wel zo een petjes-man met zo een 3000€ bak die u raakt.
          Nee voor mij niet meer.
          Wel ervaring rijker (zo bochtenwerk ,
          G krachten, hoogte verschil op heeel korte stukken dat je handen naar je voeten getrokke worden .
          Dat Kun je gewoon nergens vinden (denk ik).

Ps : als je eens wil knallen
          ik zou het liever doen bij daglicht dan s’nachts
          Dan zie je tenminste goed wat voor rotzooi er op de weg ligt .
          “Wegen zijn er toch genoeg ”
          Met mijn 240 dwerg pony’s lukt het toch.
          dan zal het met u pks toch zeker wel lukken :popcorn:

0

Naar het het gebied van de Rijn tussen Mannheim/Ludwigshafen/Hockenheim via St. Vith E42/ Prüm A60;
            dan stukje A1 naar beneden, in de buurt van Trier;
            via de A62/A6 ben je dan al op 10 km van de linkeroever van de Rijn;
            Normaal zou dit de weg zijn zuidwaarts naar Karlsruhe/ Stuttgart, maar omhoog naar Frankfurt duurt (theoretisch :sarcastisch 😉 ) maar een half uur langer dan over Köln langs de A3.

Ik heb dit stuk meer dan 20 jaar lang gemeden omdat er een 15 km ontbrak aan beide zijden van de grens met aan Duitse kant de luizigste omleiding aller tijden. Maar dat is nu allemaal in orde met een klein stukje 3vaks weg en verder 4vaks snelweg met hele mooie flauwe bochten en hellingen. Weinig verkeer en vooral weinig vrachtwagens. Ik gebruik deze route naar Zuid-Duitsland/ Stuttgart of Schwarzwald/ Zwitserland.

De A3 gebruik ik meestal als ik richting München moet en dan rij ik Antwerpen of Brussel en Frankfurt en Köln voorbij buiten de spitsuren. Bij mooi weer kan je dan snelheid maken tussen Köln en Frankfurt (100km/u!) en voorbij Frankfurt (nogmaals, altijd flitsers :mrgreen: ) tot Würzburg, als er niet teveel “Baustellen” zijn.

@Yellow
            Submarine
            :up:
            Ik zoef op de A3 op het 3e rijvak ook nooit zomaar een opeengepakte kudde wagens voorbij aan 180-200, je kan dan idd altijd verwachten dat er eentje zonder verwittigen inhaalt.
            :salut:

0

Tsja, dat kan bijna niet meer zonder dat je van de weg wordt gehaald tegenwoordig. Zo ben ik ook es begin deze eeuw op max van Rotterdam tot onder Milaan gereden in m’n uppie in de Elf, om nooit te vergeten. Rond het middaguur vertrokken en voor 22.00 uur op locatie. Geweldige rit, vooral ook op volle toeren door Zwitserland heen, cabrio, blue skys, imposante witte bergtoppen, fenominaal, om nooit te vergeten!!! :driver: :coolness:

Ik ben inmiddels met die Elf trouwens al wel in Belgie, Frankrijk, Duitsland en Italie van de weg geplukt geweest … :think: 😉

0

Een 10-tal jaar

0

Zal inderdaad nog in de ‘goeie tijd’ geweest zijn, ook nog meegemaakt.

Is spijtig genoeg voorbij…

0

Volgens Goegel Maps is dat van centrum naar centrum 62,6 km. Heb je dus 130 km/u gereden… :ass:

Dat heb ik ooit eens gehaald van de Italiaanse Riviera tot thuis. Inclusief koffiestops, tanken… Vertrokken rond 16:00 en thuis rond 3:00, met de rest van het gezin de hele tijd slapend. Met een 320d. In Italie alles gegeven, in Zwitserland 160, in Duitsland alles, in Frankrijk en B 160…

0

De A52 Roermond > Dusseldorf daar kan je bijna een half uur gas geven 🙂

0
                      Wim

[quote=”Yellow Submarine” post=235438]In Duitsland valt het soms dik tegen wat snelheid betreft. Er rijden nog andere voertuigen op de snelweg… Die ook nog eens elkaar inhalen en op die manier een versperring kunnen vormen die 150 km/u trager rijdt dan jij komt aangestormd![/quote]

Bij mij is dit meestal zondagmorgens vroeg, en meestal laat in de avond als ik terug kom, dus zeer weinig of geen vracht verkeer op de baan.
                        Overdag in de week is het inderdaad niet te doen, dan is het druk en kom je amper als je met verkeer meerijdt rond de 140 km/h.
                        Veel Duitsers houden de 130 advies snelheid al aan. 💡
                        En op vierbaans is deze snelheid niet eens haalbaar, daar moet je al op de 8 baans A5 richting Karlsruhe zitten.

0

Haha… AVG is normaal 9,1 L

0

en ikke maar denken dat die van mij zuipt lijkt een koe………… :wtf: :wtf: 😀

0

IMG_3743.jpg
                              Weliswaar niet met mijn Pke, maar Daily drive Range Rover. Tussen Hannover en Hamburg

0

Nürnbergring zou ik zeer graag es doen, maar hoor daar allerlei verhalen over dat er veel cowboys op rijden die een gevaar vormen voor de anderen… Geen zin om met de P op een takelwagen huiswaarts te keren… Of valt het nog allemaal mee daar ? Je ziet er mensen met een auto van 3000 euro rondrijden en alles geven, want veel hebben ze niet te verliezen…maar mss de anderen wel. Zijn er hier veel leden die reeds daar gereden hebben ? En wat is jullie ervaring ?

0

Op de Nürnbergring , ben er pas geweest. Dan ben je een hele ervaring rijker. Nu mijne speedster gaat maar 140 en van 0 tot 100 in 15 sec . Gelukkig ben ik als laatste vertrokken zodat ik gene hinderpaal was voor al het ander geweld. Gr. Marc :driver:

0
                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.