waar lekt de olie?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 waar lekt de olie?

• Maker
    Discussie
  • telkens als ik te vlug heb gereden komt er achteraan rechts rook uit mij gardeboe , het ruikt naar verbrande olie ……………..

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Wim

En volgens mij sla jij de spijker op de kop, is meestal de boosdoener. 💡

rechts zit ook de thermostaatklep die de olie al dan niet naar de oliekoeler in je rechter gaderdeboue vooraan stuurt. Kan daar de aansluiting zijn. Olie retourleidingen zoals hier eerder vermeld kan ook. heb er bij mij ook al twee vervangen… en die zijn van goud…

Tenne als je het probleem gevonden hebt niet vergeten te posten hier op het forum he 😉 .

Wim

Dacht ik al, bedankt voor de toelichting Will(e)(ia)m.

@Wim, Als het beestje maar een naam heeft :happy:

Wim

En wat heeft William dan verteld. 🙄 😉

ik ga de raad opvolgen van william toch bedankt

Heb ik ook ooit gehad met mijn 3.2
                    Retourleidinkje dat lekte .

zeker in de gaten houden, want als je bumpers te veel roken, ben je de sigaar…

Zeker niet mee naar Rome rijden ❗
                        Zie dat men denkt dat er weer een nieuwe Paus verkozen is. :mrgreen: :happy:

PB

L O L

arachideolie gebruiken, die kan hogere temperaturen verdragen.

[IMG size=75×75]http://i1251.photobucket.com/albums/hh554/megappletvtwee/Smileys/Yellow/boss.png[/IMG]

EDIT: nuttigere post van gemaakt…

Of een gardeboe steken die niet rookt… :mrgreen: :happy:

PB

Wel ik was eerlijk gezegd aan het w88, wie dit als eerste ging neerpennen. :mrgreen:

[quote=”tenne” post=100597]telkens als ik te vlug heb gereden komt er achteraan rechts rook uit mij gardeboe , het ruikt naar verbrande olie ……………..[/quote]

Niet TE VLUG rijden hé :happy:

Volg Willem zen raad op en kijk dan ook eens naar de cilinders of deze niet lekken, soms durft hier al eens een bout afbreken. De leiding kan idd lekken maar dan moet je olie hebben op de vloer.

Mvg,

Luc

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.