waar lekt de olie?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 waar lekt de olie?

• Maker
    Discussie
  • telkens als ik te vlug heb gereden komt er achteraan rechts rook uit mij gardeboe , het ruikt naar verbrande olie ……………..

2 reacties aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
    • Het idee van Willem is goed, maar over wat voor type Porsche praten we hier eigenlijk ❓ 💡

EDIT: 964 als ik het goed heb 😳

Het kunnen ook de olie-retour leidingen zijn die aan het blok zitten (buisjes) – dan lekt het op de uitlaat .. of een kop/voet pakking 🙄

De slangen waar Willem het over heeft worden nog weleens poreus (ouderdom + combinatie ijzeren bewapening in rubberen slang die gaat corroderen). Vervangen is een vervelende klus – maar is vaak wel verstandig voordat zo’n slang het tijdens het rijden begeeft.

Lastig daar zo een antwoord op te geven. Er lopen daar wel een paar olieleidingen en ook je oliereservoir zit daar.

Je geeft aan dat het vooral is als je hard gereden hebt, wellicht de retour olie leiding naar het reservoir? Via deze leiding loopt de warme olie terug naar de tank in als je van vollast naar stationair motortoerental gaat.

Anders even je rechter achterwiel demonteren, alles goed schoon spuiten met hogedrukreiniger, achterwiel monteren, flink warm rijden en dan weer je achterwiel demonteren en kijken waar de olie vandaan komt.

2 reacties aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.