Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Mening › Waar motor revisie laten uitvoeren luchtkokers
- Dit onderwerp bevat 53 reacties, 29 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 2 maanden geleden door Taets Dimitri.
-
MakerDiscussie
-
4 september 2012 om 16:28
Zoals de titel al doet vermoeden zou ik graag mijn 964 blok kompleet laten reviseren, waar kan ik daar het best voor aankloppen wetende dat ik van Temse ben, dat is in de buurt van sint Niklaas en Antwerpen
Mocht de beste plaats hiervoor aan de andere kant van Belgie zijn of niet zo ver over de grens in Nederland dan verplaatsen wij ons hiervoor graag
Ik lees het wel
Grtz Geert
-
MakerDiscussie
-
Het verdict,
Geen schade aan motor, het probleem is slijtage van de Delco’s (normaal na 20 jaar dienst) maar toch vraag ik mij af moeten deze niet vervangen worden indien men een volledige revisie doet ( hangt waarschijnlijk af wat de vorige eigenaar heeft gevraagd )
en één van de 2 tiristors was kapot daar had Codi bij het rechte eind. Maar aan de bestuurderskant zat 1 van de 3 ontstekingskabel verkeerd ( niet goed gemonteerd) de Porsche reed dan op 5 van de 6 cilinders. Het was natuurlijk teveel werk om opnieuw de uitlaten te demonteren en te zoeken welke er verkeerd zit.Dit terzijde het echt probleem waarvoor ik al 3 keer naar Codi ben geweest is nog altijd aanwezig : het olielek.
Dit is een foto van voor het bezoek aan Codi
Dit is een foto van nu na het derde bezoek aan Codi
Bijkomend probleem
Rubbers van chaufagepotten niet aangesloten na het 2 de bezoek
dit zijn in mijn ogen ernstige slordigheden en fouten.Na deze bevindingen gaat de wagen nooit niet meer naar Codi.
De Porsche zal in orde gebracht worden bij mijn garagist nu.
Ik dacht van een mooie Porsche te hebben waarvan ik in de eerste jaren geen kosten zou hebben aan de motor. zie Quote vorige eigenaarDe auto werd niet gekocht met de bedoeling hem zo snel weer te verkopen. Het aankopen van een nieuwe woonst heeft er anders over beslist. Er was wat olieverlies en voor mij was dit voldoende voor een volledige revisie. Ik ben nogal een perfectionist. Het vaak voorkomen van roest heeft mij ertoe aangezet de wagen te herspuiten. Zowel de revisie als het herspuiten werd heel grondig gedaan. Ik weet dat ik absoluut de kosten niet kan recupereren. Maar ik ben wel van mening dat dit nu een veel betere en op termijn goedkopere wagen is dan de meeste van rond de 20000 euro. Veel mensen die een eerste porsche kopen beseffen niet dat de kosten nogal eens heel hoog kunnen oplopen./quote]
dus ik vind dat ik wel het recht heb om te klagen.
@ porsche914orange: ik heb je 356 zie staan :respect2: zou ik later ook nog wel willen.
@porsche914orange ik weet dat hij daar goed staat maar ik hem toch liever in mijn garage thuis staan
[quote=”bully” post=110780]Als in Dirk = 911lover? klikhierop :sarcastisch[/quote]
Neen, bij Gd1 hier op het forum. Een garagist uit brugge waar ik ook klant ben met al men porsche’s.
@Mitridi, heb je wagen deze morgen zien staan in de garage. Bij Dirk is hij zeker in goede handen.
We hopen op een goede afloop!Zou zeker nog eens langsrijden en hem vragen hoe dit op te lossen? Wordt het niet netjes opgelost dan heb je het recht om een en ander hier neer te zetten. Een reputatie kan je maken maar ook breken
@Bully
ik heb Dieter tot 3 maal toe de kans gegeven om zijn werk in ere te herstellen hoeveel kansen moet je iemand geven.Mitridi, ik ben een oud Free-Fighter met een kort lontje die niet tegen onrecht kan. Ik heb jaren geleden een soort van akkefietje gehad met een gerenommeerd restauratiebedrijf uit Antwerpen, die konden daarna onder een andere naam verder 😉
@911Lover ik wil hier geen polemiek starten over wie goed of slecht is of iemand afbreken maar een forum is nu eenmaal een medium om de goede en de slechte dingen te vertellen.
maar ik zou eens graag zien hoe jij zou reageren indien er iemand aan je 911 zogezegd werkt om dan achteraf te zien en te horen dat er eigenlijk niks is aan gedaan.Het is en blijft mechaniek en er kan altijd iets verkeerd lopen of je kan niet altijd alles weten. Ik ben zelf ook zelfstandig in een zeer techniek afhankelijke branche en nieuwe onderdelen kunnen altijd defect gaan zonder reden, en ja mensen maken fouten ook ik maak fouten, maar laat we nu net daar het verschil maken in het vertrouwen dat je hebt in die bepaalde firma, op de manier dat ze de fouten toegeven en oplossen. Daar is het nu net waar ik het vertrouwen in die zaak heb verloren.
@Porsche911lover : laat je niet afschrikken door mijn verhaal in de meeste gevallen loopt het goed af. het is en blijft belangrijk om vertrouwen te hebben in de persoon waar je je Elfje afgeeft.
@Bully
ik heb Dieter tot 3 maal toe de kans gegeven om zijn werk in ere te herstellen hoeveel kansen moet je iemand geven.Nou dirk dit is niet goed te praten.
Vaststelling er is niks aan gedaan,. alles was nog hetzelfde als voorheen. was redelijk pist ik belde naar Dieter om het voorval uiteen te doen, tot mij verbazing gaf hij het toe dat er niks aan gedaan was. gebrek aan tijd net voor het verlof
[quote=”911lover” post=110701]Het kan inderdaad eens voorvallen dat bij een herstelling iets misgaat, mensen blijven mensen, en daarover is het volgens mijn mening wel beter gepast contact op te nemen met de betrokken personen ipv deze af te breken op een of ander forum.
[/quote]Ik had het idd op mijn manier opgelost, denk dat dieter daar zeker niet blij van zijn geworden :wtf:Het verhaal van Mitridi, daar word ik pisnijdig van. Goeie commerce doen is zorgen voor je eigen “reclame” door te werken volgens twee simpele principes : waar voor geld bieden, en werk – in dit geval aan een auto -alsof het voor jezelf is. En als j’aan een probleem niet direct een uitweg ziet, vraag het dan godverdomme aan een collega of andere specialist, ipv klanten aan de lijn te houden en blazen wijs te maken. Ik had wel ns graag geweten wie (en vooral wanneer) zou betaald hebben mocht het slechtste scenario zich hebben voorgedaan en een wagen met meer kosten teruggaat dan hij gekomen was…
Morgenavond gaat mn SC de garage in voor een motorrevisie.
Ik hoop hierover een positief verhaaltje te kunnen neerpennen.Beste vrienden,
Graag had ik ook gereageerd op voorgaand bericht ivm veco-motoren.
Ik ben in het bezit van enkele 911’s die allemaal in onderhoud en herstelling gaan bij codi-cars en veco-motoren.
Tot op heden ben ik altijd correct behandeld geweest bij deze firma’s.
Zowel de herstellingen als de facturen achteraf zijn altijd correct.
Het kan inderdaad eens voorvallen dat bij een herstelling iets misgaat, mensen blijven mensen, en daarover is het volgens mijn mening wel beter gepast contact op te nemen met de betrokken personen ipv deze af te breken op een of ander forum.
Verder kan ik nog zeggen dat mijn vertrouwen in codi-cars en veco-motoren zeker behouden blijft.groetjes
dirk
De mensen met “De zwarte vingernageltjes” blijft een ras apart 😥
Hallo,
graag wil ik hier mijn verhaal kwijt over Veco motoren of codi.
In Mei heb ik de 964 gekocht van een ander forumlid, deze persoon had een jaar eerder een motorrevisie laten uitvoeren door codi cars in moorsele ( samenwerking met veco-motoren ) voor een bedrag van rond de 10000€.
Er was wellis waar geen officieel factuur aanwezig maar toch had ik vertrouwen in de verkoper die hier op forum zit.Na 14 dagen de wagen in mijn bezit te hebben lag er olie op de vloer ( zie foto) ik heb dan contact opgenomen met de vorige eigenaar die was geschrokken en rade mij aan om eens te polsen bij Dieter van Codi. ( de vorige eigenaar is een 6 tal keer na de revisie terug geweest naar de garage voor een olie lek, uiteindelijk zou het om een lek bovenaan gaan en zou het probleem opgelost moeten zijn) Ik ben eerst naar mijn garagist geweest om te zien vanwaar het olie lek kwam ( vorig probleem of nieuw probleem). Wat bleek dat de kleppen deksels volledig onder de olie zitten en nog wat andere onderdelen van de motor, dus nieuw probleem. Ben vervolgens op de opendeur van Codi of veco motoren ter plaatse geweest met mijn Porsche om het probleem voor te leggen. ( ideaal moment) Dieter de persoon die de wagen onderhanden had genomen stelde direct voor dat ik de wagen mocht binnen brengen voor het herstel van het lek onder garantie. Dat gaf mij toch een goed gevoel. Afspraak gemaakt om de Vrijdag de wagen af te zetten. De wagen heeft dan van de vrijdag tot de woensdag daar gestaan zonder dat ze die hebben verplaats ( kan dit zien ) woensdag avond hebben ze hem voor de eerste keer verplaatst. Donderdag gebeld naar Dieter voor wat info over de wagen maar hij was nog bezig ze moeten de wagen nog terug in elkaar steken vrijdag zou hij meer weten. Vrijdag terug gebeld en er was nog een klein lekje en hij zou het in het weekend in orde brengen en maandag een testrit doen ( hij heeft nooit een testrit gedaan ) dinsdag belde ik hem op en alles was in orde ik mocht de Porsche terug komen halen. Allez het probleem zou moeten opgelost zijn dacht ik dan. Op de terugweg naar huis eventjes stoppen onderweg ( na 45 min rijden ) het was net of dat er een plaatselijke mistbank rond de wagen hing. De uiteg die ik kreeg van Dieter was dat er wss olie op chauffage potten was gevallen en nog moet drogen wat aannemelijk klink en mijn garagist ook bevestigd. Na een 14 tal dag rond rijden terug naar de garage want er lag opnieuw olie onder. Vaststelling er is niks aan gedaan,. alles was nog hetzelfde als voorheen. was redelijk pist ik belde naar Dieter om het voorval uiteen te doen, tot mij verbazing gaf hij het toe dat er niks aan gedaan was. gebrek aan tijd net voor het verlof ??????? ( wees dan eerlijk en zeg het dan dat je geen tijd heb gehad ) Nieuwe afspraak wagen opnieuw binnen nu hebben ze er wel aan gewerkt motor los gedaan ( batterij los ) en hebben ze gezien dat er een dichting niet 100% juist zat, moet zeggen het probleem is voor 80% beter maar nog niet in orde. De wagen voor een derde keer binnen gedaan en er bij gebleven om te zien wat ze doen.
Dus de kleppen deksel gelost en gereinigd alles terug monteren met originele rondellen en een verdichting pasta rond de moeren en rondellen. ( Rondellen zijn nu een 3 tal mm dik vroeger 0,5 mm). Ik dacht van, hoplijk zijn de problemen nu van de baan ze starten de wagen en de wagen draait maar op 3 poten zullen we zeggen. Je zag dat Dieter er een beetje ambetant van werd, na wat onderzoek zou er een van de 2 tiristoren voor de ontsteking defect zijn en maar op 1 delco draaien. Ze hebben dan de kabels van de hoofddelco gewisseld met de 2de delco en de wagen draaide op een normaal manier maar wel op 1 delco. Hij stelde voor om nog eventjes te wachten, hij ging kijken voor een nieuwe tiristor. na enkele telefoontjes bij leveranciers ( zat er bij ) maar er waren er geen voorradig. Ik zal het wel met mijn garagist regelen zei ik. Volgens Dieter moet ik daar ook geen maanden mee wachten om dit in orde te brengen maar zo dringend was het ook niet. De zondag een rit gaan doen met vrouw en kids, in het naar huis rijden op 1km van thuis krijg ik de kerstboom op mijn dashbord en valt de motor volledig stil. (met wat gevloek en geketter de wagen aan de kant ). mijn buur opgetrommeld om de wagen bij mij thuis te trekken want die wilde niet meer starten.De Porsche staat nu bij da garagist
Dit zijn de volgende mogelijkheden:
1: riempje delco defect resultaat verkeerde ontsteking daardoor misfire maar bij een tiptronic zal je dit niet vlug horen en in het slechtste geval gaten in de potten waar de ontsteking gebeurd, ik wil het kosten plaatje daar niet van weten.2: Tiristor defect en delco’s versleten wat bij mij het geval is en ook de uitleg van Dieter.
Oef maar tijdens het monteren van de kleppedeksels hebben ze 1 van de 6 ontsteking kabels niet goed geplaatst dus de wagen werkte op 5 ipv 6 ontstekingen.dus tot zover mijn ervaring met Codi of Veco motoren.
Ik ga niet beweren dat dit bij al de klanten zo is maar persoonlijk zullen ze mij daar niet meer zien.
het is ook niet mijn bedoeling om die mensen af te breken maar ik kon het niet laten mijn ervaring mede te delen.hallo iedereen,
wij (xxxx-motoren BVBA) streven ernaar om onze klanten zo nauwkeurig mogelijk op de hoogte te stellen van prijzen en te vernieuwen onderdelen. wij kunnen helaas niet altijd een vaste prijsofferte maken vooraleer wij de motor gedemonteerd hebben. onze standaardrevisie-prijs omvat de onderdelen die altijd moeten vervangen worden bij deze motoren (alle lagers, dichtingen, de zuigerveren en de klepgeleiders, evenals alle werkuren om deze onderdelen te vernieuwen). het in- en uitbouwen van de motor is niet in deze prijs inbegrepen, evenals onderdelen die normaal gezien niet vervangen dienen te worden (oliepomp, nokkenassen, krukas,…).
indien er nog vragen zijn, contacteer ons gerust en vrijblijvend : info@…
(Edit by Mushroom) Welkom op dit forum, maar voor reclame gelieve jou te wenden tot onze site-admin Dave McClusky. Kost peanuts en iedereen wordt er beter van + de nu reeds betalende sponsors worden niet tegen het hoofd gestoten 💡
met vriendelijke groeten
Bart en Dieter.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.