Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Mening › Waar motor revisie laten uitvoeren luchtkokers
- Dit onderwerp bevat 53 reacties, 29 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door Taets Dimitri.
-
MakerDiscussie
-
4 september 2012 om 16:28
Zoals de titel al doet vermoeden zou ik graag mijn 964 blok kompleet laten reviseren, waar kan ik daar het best voor aankloppen wetende dat ik van Temse ben, dat is in de buurt van sint Niklaas en Antwerpen
Mocht de beste plaats hiervoor aan de andere kant van Belgie zijn of niet zo ver over de grens in Nederland dan verplaatsen wij ons hiervoor graag
Ik lees het wel
Grtz Geert
-
MakerDiscussie
-
[quote=”Maarten R” post=107517]Je bent wel je “matching numbers” kwijt, maar is een ruilmotor met garantie geen betere optie dan een revisie?
De garagist waar ik m’n wagen kocht, biedt zo’n blokjes aan voor 6000 € + BTW. (niet gemonteerd gok ik, maar dat heb ik nog niet gevraagd)
Dat is ook een pak geld, maar je weet wel waar je aan begint en waar het eindigt.[/quote]die 6000 lijken mij spotgoedkoop als ik die vergelijk met de prijzen die ik hoorde (tot 15000)
het lijkt mij goedkoper om ergen eens tweede auto te kopen en de motor er uit te halen en de overige stukken apart verkopen en je gaat nog winst hebbentoch ongelooflijk wat iederen zegt. Iedere garagist zegt het anders.
volgens ik hoorde is het vervangen van de oliepomp eenmaal de motor open ligt niet zo’n grote kost.
volgens de ene moet ik die ook vervangen en volgens de andere is het heel zeldzaam dat die oliepomp defect is(in mijn geval van een 964).
het bedrijf veco motors is gelegen nabij mijn deur.Zoals eerder gezegd ben ik er al eens poolshoogte gaan nemen (wat ik iedereen aanraadt want op internet een mooie publiciteitcollage maken kan iedereen) en lijkt het me daar best ok maar ik ga me toch nog verder informeren voordat ik de motor van mijn 964 aan iemand toevertrouw….
wordt vervolgdJe bent wel je “matching numbers” kwijt, maar is een ruilmotor met garantie geen betere optie dan een revisie?
De garagist waar ik m’n wagen kocht, biedt zo’n blokjes aan voor 6000 € + BTW. (niet gemonteerd gok ik, maar dat heb ik nog niet gevraagd)
Dat is ook een pak geld, maar je weet wel waar je aan begint en waar het eindigt.Tja, nu begin ik ook weer te twijfelen over waar ik terecht wil voor mn 3.0 SC. Ik wil mn motor ook “volledig” laten reviseren (ook topic geplaatst), gezien zn hoge leeftijd en olieverlies aan cilinders en versnellingsbak.
Het bedrijf VECO-motoren heb ik ook via internet gevonden en lijkt aanlokkelijk. Ik heb andere bedrijven ook gecontacteerd (porsche 911 rescue heeft mooie fotoreportage op hun site) en een motorrevisie begint veelal rond 8000€. De factuur kan oplopen indien bepaalde onderdelen moeten vervangen worden (oliepomp,….) Dan luidde het verdict : tot 18.000€. Porsche-onderdelen zijn duur en tientallen werkuren zijn noodzakelijk, zeker en vast, maar kzou ns een gedetailleerde offerte willen zien met het slechtste scenario…Kheb n lang gesprek gehad met Serge van “auto-tech” te Merchtem (vlaams brabant) en tblijkt moeilijk om alles juist in te calculeren. Sommige zaken moeten eerst “open” en nagekeken worden om te kunnen beslissen of ze vervangen moeten worden en dan zie je de factuur veranderen (net als je gelaatskleur ;-))ik verschiet van niets meer tegenwoordig, soms is het zo triestig en absurd dat we bij Wim in een deuk liggen van het lachen van die prijzen
terloops, Carnewal heeft bijvoorbeeld een volledige upgrade kit voor de 993 naar een 3.8, die kost +12000 euro, zonder montage …
je hebt je niks laten wijsmaken hoor, 😉 want je hebt er inderdaad een paar speciale sleutels en meters voor nodig om ze mooi synchroon te kunnen zetten, en als je iets afwijkt ten opzichte van de andere kant, krijg je een niet lekker lopende motor.
Ik had ooit deze sleutels en meters in mijn bezit, maar zijn met Robby mee gaan hemelen, dus zie ik nooit meer terug. 🙁
in ieder geval, de bedragen die genoemd worden zijn schrikwekkend hoog.
ik betwijfel wel of die motor door om het even welke garagist kan gereviseerd worden. Heb er al over gepraat met een paar garagisten en die zeggen allemaal dat ze daar niet willen aan beginnen.ik heb me ook laten wijsmaken dat je best speciaal gereedschap nodig hebt om alles mooi synchroom op zijn plaats te zetten.De eerste prijzen die ik gehoord had zouden voor een complete 3.6 revisie maximum 7000,- geweest zijn, echter dacht ik dat ze dan ekel het oude blok zouden gebruiken en alles kompleet nieuw opbouwden, blijkt toch iets anders aangepakt te worden 😯
Ombouw met komplete revisie naar een 3.8 blok zou eerder een 17000,- kosten maar wat daar van aan is weet ik ook niet
Als het zover is zal ik met de wagen naar een paar garages moete rijden voor een zo goed mogelijke offerte
bedankt alvast voor de reacties
Een Porschemotor is inderdaad een automerk-motor. Een onderdeel dat 7 à 8000 t/m aankan is wel duurder als hetzelfde van een “gewone” auto. Wat niet wegneemt dat de prijzen dewelke ik hier lees werkelijk van de pot gerukt zijn. :wtf:
Is alleen voor de waterkokers, maar idd, Nederland is daar héél tevreden…
http://www.auto-resto.nl/ op het nederlands forum zijn hier toch wel goede comments over
Ik ben niet zo technisch aangelegd maar dit hieronder lijkt mij toch goedkoper dan wat ik hier allemaal lees.
Ik heb de mijne laten doen door een vriend van mij en een gepensioneerde die 40 jaar in een revisiebedrijf gewerkt heeft en ik zal nooit vergeten wat die man tegen mij zij toen ik hem vertelde dat het hier wel om “een Porschemotor :respect2: ” ging.
“Denk je nu echt dat een Porschemotor anders is dan eender welke andere motor? Porsche is gewoon een merk.” :wtf: :wtf:
En de man had gelijk, ze hebben mijn blok compleet uiteen gehaald,alles vernieuwd wat vernieuwd moest worden, allemaal nieuwe dichtingen en terug dicht en ik heb maar een fractie betaald van de duizenden euro’s die me hier om de oren vliegen.Maar spijtig genoeg moet ik meedelen dat de man het niet meer doet, dit was een soort van vriendendienst.
Ik schrok hier dus ook van. 😯
Ik geef een adres aan iemand van het forum hier met de prijs die een klant van ons nog geen 2 maanden geleden betaald heeft.
Zijn later wat kleine dingen bijgekomen, maar dan nog acceptabel.
Toen ik zijn mail terug kreeg van de prijzen schrok ik dus ook, en niet zo’n klein beetje.Maar heb nu vandaag weer achter prijzen aan geweest bij Porsche, maar is werkelijk niet normaal meer wat die vragen, dus op den duur ben je genoodzaakt om immi te gaan kopen om het voor de klant leuk en aantrekkelijk te houden.
Het zelfde spatscherm voor kost nu ineens 65.00 euro meer dan een maand geleden.
En ik heb de prijs aan de klant vermeld van toen in de offerte, dus daar ga je weer.Misschien herinneren jullie nog de prijs van het verwarming relais wat hier toen te sprake kwam, daar vroeg men bij Porsche nu €500,00 voor, terwijl ik het 3 jaar geleden kocht voor €250,00.
Als ik mijn geld kon verdubbelen na 3 jaar zou ik het ook wel weten. 😉hoi flatrun
fijn dat dit je 1ste post is maar wie O wie is Flatrun??Hallo,
zelf zoek ik ook een adres om mijn 964 te laten reviseren.
Via via ben ik terechtgekomen bij veco-motoren :
http://www.veco-motoren.beMomenteel doen ze daar een standaardrevisie voor 5500€ BTW inbegrepen.Lijkt me redelijk.
Ik heb het atelier bezocht en gepraat met de zaakvoerders… Die mannen leken mij toch te weten te weten waarover ze praten.Hebbben al jaren ervaring en in hun atelier konden ze me toch tonen hoe het in zijn werk gaat.En ze hebben me toch wat motorblokken en onderdelen getoond waar ze mee bezig waren.
Anderzijds konden ze ook voor mij niet echt zeggen hoeveel de revisie van mijn P zou kosten gezien mijn motor volgens hen een rattelend geluid maakt en er mogelijks schade is aan de lagers of de krukas….en ze daarom eerst de motor moeten opendoen om te kunnen kijken wat er juist moet gedaan worden.
Ja en als je het moet doen met ” iets tussen de 5000 en de 10000″ is het natuurlijk niet eenvoudig en heb ik alsnog niet beslist met wie ik in zee zal gaan
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.