Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Mening › Waar motor revisie laten uitvoeren luchtkokers
- Dit onderwerp bevat 53 reacties, 29 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren geleden door Taets Dimitri.
-
MakerDiscussie
-
4 september 2012 om 16:28
Zoals de titel al doet vermoeden zou ik graag mijn 964 blok kompleet laten reviseren, waar kan ik daar het best voor aankloppen wetende dat ik van Temse ben, dat is in de buurt van sint Niklaas en Antwerpen
Mocht de beste plaats hiervoor aan de andere kant van Belgie zijn of niet zo ver over de grens in Nederland dan verplaatsen wij ons hiervoor graag
Ik lees het wel
Grtz Geert
-
MakerDiscussie
-
Wat ik niet begrijp is dat er NIEMAND van al de “specialisten” een deftige prijs kan geven voor revisie van blok of boite….
Nederlands P-forum juist hetzelfde, 1000 mensen die vragen naar prijzen maar NOOIT geen deftig antwoord ( buiten 1 bedrijf waar iedereen dan nog tevreden over is ). Ik hoop dat ze dat allemaal via PM gekregen hebben.
Ik begrijp als geen ander dat er altijd onverwachte zaken kunnen opduiken die niet zichtbaar of hoorbaar waren voor demontage, maar los hiervan moet het toch mogelijk zijn om een raming te geven van kosten. Ik veronderstel dat deze mensen toch meerdere revisies uitvoeren per jaar, het zijn toch niet allemaal uitzonderlijke gevallen met extreem hoge of lage kosten. Zelfs al moest dit zo zijn kan je daar nog een lijn door trekken en een gemiddelde bepalen !
Over onderdelen moet er trouwens niet te ruig gedaan worden, op sites zoals Rose Passion staan alle onderdelen online met de prijs er naast!Als ik beroepsmatig offertes voor klanten moet maken zijn die ook niet tevreden indien er verschillen zijn van duizenden euro’s. Deze zaken moeten door ons maar ingecalculeerd worden naar hun offerte toe !
Het maakt het er voor ons, de Porsche liefhebber op zoek naar het beste voor zijn wagen, zeker niet eenvoudiger op 👿
Geert.
inderdaad Johan, ook ik frons toch even de wenkbrouwen bij sommige van die prijzen! :wtf: In engelstalige Porschetijdschriften zoals Purely GT ziet men dat er daar gekende bedrijven zijn die voor 10.000 Pond een revisie doen van een 3.6 liter blok waarbij meteen ook de 3.8 cylinders van de RS-blokken gestoken worden, met meer paardjes en koppel als leuke bijkomstigheid… En dan zit men aldus nog niet eens aan de prijzen die sommige hier opgeven voor een revisie met de standaardonderdelen… Ik weet wel dat te goedkoop werken vaak ook niet lang blijft duren, maar het andere uiterste is toch ook soms bedenkelijk… Dit ruikt m.i. soms wat naar profiteren van het feit dat veel van je klanten vermoedelijk wat centjes bezitten, en ‘het dan toch maar kunnen betalen’…
Jawadde, hier worden nogal prijzen genoemd voor “revisie”… 9000 voor klein, 17000 voor groot 😯
Mocht je interesse hebben, ik kan ook zorgen voor de revisie van je 964 motor, maar eerst moet ik deze week nog even de motor van mijn rallywagen onder handen nemen.
Je mag me altijd een mailtje sturen met wat je precies wil gedaan hebben, dan kan ik je daarvoor wel een prijs geven.
Ik vind toch dat er een onderscheid gemaakt moet worden tussen een “volledige revisie” en het opbouwen van een “nieuw blok”
Onder een volledige revisie versta ik de volledige demontage van het blok, alles opmeten en indien versleten of buiten specs vervangen. Alles reinigen en monteren.
Ik zie niet in waarom nokkenassen, krukas, oliepomp en oliekoeler automatisch mee vervangen moeten worden indien deze nog OK zijn voor de volgende duizenden kilometers of jaren.
Ik begrijp ook niet goed dat er bedrijven zijn die het small blok niet aanraken bij een grote revisie, lagers etc. mogen toch zeker eens bekeken worden imo.
Geert.
Cilinderkoppen worden bewerkt en cilinders moeten eerst worden bezien. maar zoals je verondersteld is dit idd alles in
[quote=”RSR” post=106814]Meestal zijn het de aanpassingen aan de cilinderwanden + de trekbouten die durven breken. Ik heb het effe nagezien voor jou en wij komen op 4500 euro tot max 7000 euro en dit met waarborg.[/quote]
Max. 7000 euro schrijf je, ik veronderstel dat dit dan in het slechtste geval is.
Worden dan volgende onderdelen vernieuwd:
kettingen
krukas
oliepomp
oliekoeler
cylinders
cylinderkoppen
nokkenassen
tuimelaars
veren
kleppen
alle bouten & moerenZijn de werkuren en de de-montage & montage inbegrepen ?
Meestal zijn het de aanpassingen aan de cilinderwanden + de trekbouten die durven breken. Ik heb het effe nagezien voor jou en wij komen op 4500 euro tot max 7000 euro en dit met waarborg. Snap niet goed dat men collega’s zo een hoge prijs vragen voor dit.
Geert, ik zou een compressie test laten doen en een check up van de motor.
Blijkt dit allemaal in orde, zou ik hem enkel opnieuw laten verpakken.Als de koets terug in elkaar zit kunnen we waarscheinlijk meer zien
Heb deze een keertje laten warm draaien, ik dacht even dat het kot in brand stond, denk dat er olie lekt op de uitlaat 🙁
[quote=”peter vdl” post=106715]Ik heb ook een 964 bwj 1991 rijd als een speer maar lekt.
De 964 van 91 had nog geen pakking tussen cilinders en blok de meeste lekken van dit bwj. De mijne gaat binnen 3 weken binnen voor een revisie .
Dus veel geluk met de zoektocht naar een bedrijf, ze slaan met de euros om je oortjes alsof t niks is als je ergens prijs vraagt Ik laat nog wel iets weten als ik de mijne terug heb.[/quote]Als motor lekt tussen cilinders en carter, dan hoeft het carter toch al zeker niet uit elkaar.
Dus enkel cilinderkoppen en cilinderbanken eraf en nieuwe dichtingen.
Laat zoveel mogelijk origineel dicht als het niet lekt of stuk is.
Wie zegt dat het na demonteren en terug monteren terug 25 jaar zal dicht blijven 💡
Dat is mijn bescheiden persoonlijke mening, gevormd door ervaringen, goede en slechte :sarcastischIk heb ook een 964 bwj 1991 rijd als een speer maar lekt.
De 964 van 91 had nog geen pakking tussen cilinders en blok de meeste lekken van dit bwj. De mijne gaat binnen 3 weken binnen voor een revisie .
Dus veel geluk met de zoektocht naar een bedrijf, ze slaan met de euros om je oortjes alsof t niks is als je ergens prijs vraagt Ik laat nog wel iets weten als ik de mijne terug heb.“Waar motor revisie laten uitvoeren luchtkokers”
Lijkt ons vreemde tittel Terrum. Kan men lucht nu ook al koken?
Wat is dan de kooktemperatuur van lucht?😕 😈 😕
Persoonlijk zou ik ook kiezen om voorlopig het blok even na te lopen. Dat lekje kan je zo wel verhelpen. Blijkt dat de staat echt niet goed is, kan je nog steeds opteren voor een volledige revisie…
Als de motor goed is dan moet je toch geen revisie gaan doen.
Gewoon nieuwe dichtingen plaatsen is dan toch voldoende.Mijn motor draait perfect en rijden doet hij ook supper maar doordat hij lang heeft stil gestaan lekt de motor olie, ikzelf heb geen benul van wat er moet gedaan worden bij een motor revisie en nog minder wat de kostprijs ervan is, ik wil na de carroserie werken die tot in de puntjes uitgevoerd worden wil ik ook een motor die tot in de puntjes nieuw is maar had daar natuurlijk graag de juiste prijs voor betaald zonder dat er achteraf maar half werk geleverd is :driver:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.