Zoals 911_NL zegt, stel dat volgende zaken moeten vernieuwd worden:
krukas
oliepomp
oliekoeler
cylinders
cylinderkop
nokkenassen
Iemand deze rekening al gemaakt van bovenstaande zaken ?
Persoonlijk ben ik voor origineel maar zelfs al zou je aftermarket gaan kosten bovenstaande zaken een pak geld en dat zit natuurlijk niet in een gewone revisie.
Ik vrees dat 10.000 euro dan echt niet meer voldoende gaat zijn.
Alles hangt af van wat er moet uitgevoerd en vernieuwd worden natuurlijk en als je dan het totale plaatje krijgt kan het alleen maar meevallen.
Neem nu de draadstangen van de motor, deze zijn peperduur.
Er zullen misschien wel garages zijn die de oude herbruiken en zo al vlug 500 euro uitsparen maar welk risico neem je dan.
RubenB is goed geplaatst om dergelijke zaken in te schatten en weet wat stukken kosten en er zijn revisies en revisies. Zelf doen is het goedkoopste zoals hij zegt maar niet iedereen heeft die kennis.
Onlangs las ik ergens op dit forum iemand die een volledige revisie kon laten uitvoeren voor de prijs van 5500 euro.
Ik citeer:
“garage gevonden voor prijsofferte in west vlaanderen voor revisie 5500 euro + uit en inbouw”
Als je weet dat een revisie al vlug 70 werkuren in beslag neemt is deze prijs natuurlijk een lachertje.
Dat leest natuurlijk mooi en lokt klanten, eens je motor open ligt en er onverwachte problemen opduiken ben je wel de pineut, dan kan je niet meer terug en wordt goedkoop duurkoop 🙁