- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 1 maand geleden door .
-
Discussie
-
16 oktober 2017 om 12:26
Nu ben ik volgens een enkeling hier een durver, maar zou ook door de oorzaken die ik bij zeer bekenden meegemaakt heb, en wat ik hier tegenwoordig op forum of andere media lees toch geen watergekoelde Porsche durven kopen. 😳
In ben al serieus op leeftijd, en Porsche van begin zeer dicht bij meegemaakt, (recht tegen over onze bakkerij) was een benzine station en eigenaar Kees had een 356, 912 en 914 want waren allemaal voor een paar duizend gulden te koop.
Later toen ik 18 was ook door mijn maat Theo (r.i.p) en 8 jaar ouder als ik, en vanaf het begin niks anders deed als Porsche motoren bouwen voor de racerij.Nu de motoren.
Natuurlijk komen er ook top end en totale revisies voorbij van de lucht gekoelde, maar vergeet dan een ding niet dat dit over de oudjes gaat van half 80er jaren en eerder, en met veel meer km erop dan dat er ooit gedacht of aangenomen is.Want matching numbers en onderhoud geschiedenis is toch zo belangrijk nu (net of mensen in die jaren zich daar allemaal druk om maakten)
Nee hoor, als ik 20 was werden er met Porsche gereden, geragd en geracet op de openbare weg, want snelheidsbeperking en gordels wat was dat, en werd olie wissel zelf gedaan en groot onderhoud door mijn maat Theo en die had het druk hoor voor in Zeeland te wonen, wist niet dat er zoveel Porsche rondreden in ons gebied en net over de grens.
En OPC (dealer) en Porsche (specialisten) wat was dat, ahah Pon in Nederland, daar moest je naar toe voor een nieuwe Porsche en onderhoud. :happy: :happy:
Dus onderhoudshistorie……….wat was dat, ojaaaa……..een stempel in het boekje dat bij de verkoop verdween of achtergehouden werd door de eigenaar, dan maar Km stand terug draaien, want in die tijd was 100K een magische grens, en om nog wat geld te kunnen vangen maar wat criminele zaken toepassen.De 964 en 993 zie ik niet zo dikwijls voorbijkomen als de 996 en jonger met motor problemen, terwijl deze qua ontwikkeling en techniek beter zouden moeten zijn als de luchtgekoelde.
En nu kan de maatschappij wel zo ontwikkeld zijn in deze tijd dat het toch een wegwerp gebeuren is, maar kan mij toch niet voorstellen dat Porsche ook de norm ophoud bij hun auto’s dat ze 15 jaar allemaal gerecycleerd moeten worden. 💡Vandaar dat er nog zo veel VW kevers en veredelde kevers (Porsches) rondrijden, want luchtgekoeld concept was qua sterkte en simpelheid en onderhoud nog niet zo slecht.
Denk alleen maar aan de wintermaanden, moest je niks aan veranderen als het winter werd, of toch wel, natuurlijk het water met afwasmiddel voor te ontvetten van ruitenwisser tankje moest je vervangen, of met een halve liter brandspiritus ging het ook, bevroor het ook niet.Dit was mijn verslag/verhaal hoe ik tegenwoordig over Porsche denk. 💡
Maar ik ben van mening dat de (motoren) kwaliteit niet meer Porsche is van vroeger. :popcorn:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.