waar onderhoud doen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 waar onderhoud doen

  • Maker
    Discussie
  • In maart wordt onze porsche twee jaar.
    Ze heeft 6.350 Km. en moet haar eerste onderhoud krijgen.
    Kort bij is een zeer bekwame porsche technieker.
    Gaan we het best bij de dealer, of???
    Tot straks in Hasselt.
    Groetjes,free

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
    • Ik zie niet goed in wat het verschil maakt tussen onderhoud van opc of goede vakman.

      Mij als koper interesseert dit weinig of niets. Toch niet voor een oudere wagen.
      Ik heb vandaag mijn factuur gehad voor onderhoud 993. Als ik daar het uurtarief van zie
      of het uurtarief bij Porsche Antwerpen dan weet ik het wel.

      Resultaat is hetzelfde.

        [quote=”RODONDO” post=123402][quote=”blue8300″ post=123397][quote=”RODONDO” post=123271][quote=”blue8300″ post=123245]Een koper zal altijd eerst vragen als er een kompleet onderhoudsboek met stempel van een OPC aanwezig is met de wagen, vele zullen gewoon zelf niet verder kijken als de auto dat niet heeft.

        Dus direkt en zonder twijfel naar een OPC voor de onderhoud, meestal is dat niet duurder, ze hebben de juiste toestellen en zou het duurder zijn krijg je het verschil in het meervoud terug bij de verkoop.

        8)[/quote]

        Ik ga bewust niet naar een OPC, maar naar de specialist waar de OPC regelmatig mee telefoneert om een probleem op te lossen. Soms gaat hij ook aldaar ter plaatse…… :up:[/quote]

        Ja maar je heb geen stempel van een OPC in jouw onderhouds boek… de wagen is dan direkt een aantal 1.000€ minder waard en zal vééél moeilijker verkocht raken.[/quote]

        Ik heb dan toch mooi op 5 jaar X000 euro uitgespaard door de goedkopere facturen. Met een ernstige kandidaat gaat de proefrit richting mijn garage. Hij zal wel snel overtuigd zijn en mijn P. alsnog kopen na een gezellige babbel. ;)[/quote]

        Ik weet wat voor zware kosten dat jij in die 5 jaar heb gehad want op de 3 nodige onderhoudsbeurten ga je maar een paar honderd € gewonnen hebben, en die zal je in meervoud verliezen bij de verkoop…

          Proficiat ! Hopelijk geen widowmaker…. :coolness:

            +1
            Gisteren de zwarte weduwe gaan ophalen bij de OPC en :first:

              Met een luchtgekoelde zou ik een echte Porsche-specialist opzoeken !
              Met een heel recent model waarbij tot op heden het onderhoudsboekje is ingevuld door een Opc zou ik verder blijven gaan naar Opc .
              Funnies mening 😳 😉

                [quote=”blue8300″ post=123397][quote=”RODONDO” post=123271][quote=”blue8300″ post=123245]Een koper zal altijd eerst vragen als er een kompleet onderhoudsboek met stempel van een OPC aanwezig is met de wagen, vele zullen gewoon zelf niet verder kijken als de auto dat niet heeft.

                Dus direkt en zonder twijfel naar een OPC voor de onderhoud, meestal is dat niet duurder, ze hebben de juiste toestellen en zou het duurder zijn krijg je het verschil in het meervoud terug bij de verkoop.

                8)[/quote]

                Ik ga bewust niet naar een OPC, maar naar de specialist waar de OPC regelmatig mee telefoneert om een probleem op te lossen. Soms gaat hij ook aldaar ter plaatse…… :up:[/quote]

                Ja maar je heb geen stempel van een OPC in jouw onderhouds boek… de wagen is dan direkt een aantal 1.000€ minder waard en zal vééél moeilijker verkocht raken.[/quote]

                Ik heb dan toch mooi op 5 jaar X000 euro uitgespaard door de goedkopere facturen. Met een ernstige kandidaat gaat de proefrit richting mijn garage. Hij zal wel snel overtuigd zijn en mijn P. alsnog kopen na een gezellige babbel. 😉

                  [quote=”RODONDO” post=123271][quote=”blue8300″ post=123245]Een koper zal altijd eerst vragen als er een kompleet onderhoudsboek met stempel van een OPC aanwezig is met de wagen, vele zullen gewoon zelf niet verder kijken als de auto dat niet heeft.

                  Dus direkt en zonder twijfel naar een OPC voor de onderhoud, meestal is dat niet duurder, ze hebben de juiste toestellen en zou het duurder zijn krijg je het verschil in het meervoud terug bij de verkoop.

                  8)[/quote]

                  Ik ga bewust niet naar een OPC, maar naar de specialist waar de OPC regelmatig mee telefoneert om een probleem op te lossen. Soms gaat hij ook aldaar ter plaatse…… :up:[/quote]

                  Ja maar je heb geen stempel van een OPC in jouw onderhouds boek… de wagen is dan direkt een aantal 1.000€ minder waard en zal vééél moeilijker verkocht raken.

                    [quote=”blue8300″ post=123245]Een koper zal altijd eerst vragen als er een kompleet onderhoudsboek met stempel van een OPC aanwezig is met de wagen, vele zullen gewoon zelf niet verder kijken als de auto dat niet heeft.

                    Dus direkt en zonder twijfel naar een OPC voor de onderhoud, meestal is dat niet duurder, ze hebben de juiste toestellen en zou het duurder zijn krijg je het verschil in het meervoud terug bij de verkoop.

                    8)[/quote]

                    Ik ga bewust niet naar een OPC, maar naar de specialist waar de OPC regelmatig mee telefoneert om een probleem op te lossen. Soms gaat hij ook aldaar ter plaatse…… :up:

                      Zelfs met mijn 10 jaar oude 996 heb ik besloten naar de OPC te gaan – in mijn geval Maastricht Airport (km van mijn werk). Onderhoudshistoriek van mijn auto was compleet en ik heb de indruk (oliedrukschakelaar laten herstellen) dat ze weten wat ze doen en dat het ook vaak efficienter is dan bij een specialist.

                      Vermoed dat het op het einde van de rit niet duurder uit komt.

                      Voor een auto onder de 5 jaar zou ik nooit twijfelen.

                        Een koper zal altijd eerst vragen als er een kompleet onderhoudsboek met stempel van een OPC aanwezig is met de wagen, vele zullen gewoon zelf niet verder kijken als de auto dat niet heeft.

                        Dus direkt en zonder twijfel naar een OPC voor de onderhoud, meestal is dat niet duurder, ze hebben de juiste toestellen en zou het duurder zijn krijg je het verschil in het meervoud terug bij de verkoop.

                        8)

                          voor het eerste onderhoud zou ik idd ook naar het opc gaan, zeker met die km stand. Voor makkelijke onderdelen zoals banden kan je eventueel bij de bandenboer gaan. Alles heeft zijn voor en nadelen.

                            Ik twijfel totaal niet aan de deskundigheid van van Beurden.
                            De keren dat ik er geweest ben waren ze altijd netjes en correct.
                            Mijn P is gebruikt gekocht bij een niet P dealer.
                            Heb hem laten keuren bij Porsche Antwerpen ( op 111 punten)
                            Daar was alles in orde.
                            Als er zich toch onverwachte problemen zouden voordoen in de toekomst heb ik de meeste kans op deskundige hulp als hij in onderhoud is bij een off. dealer. In mijn geval bij Porsche Centre Geel (Verellen)

                              Ik denk ook dat officieel nog altijd het beste is. Je hebt altijd een ‘poot’ om op te staan mocht er iets grondig fout lopen. Zie het voorbeeldje van Gunn.
                              Zoiets zal in de praktijk misschien niet altijd lukken; echter Porsche heeft er ook belang bij (en in hun naam de dealer) dat de klant ten alle tijden tevreden is.
                              Ciao,
                              Luc

                                Ik ga enkel naar Van Beurden in Retie waar ik zeer tevreden over ben maar in jou geval : OPC !!
                                Vrienden van mij rijden met een 997 van 5 jaar oud, sinds nieuw veel olieverbruik en enkele maanden geleden (op 60.000km) hebben ze een kras ontdekt in een cilinder.
                                Uiteindelijk hebben ze door OPC Geel een nieuwe motor gekregen en een vrij kleine factuur, grootste deel is geregeld onder garantie na 5 jaar !

                                  Als je met je wagen op 2 jaar tijd x-aantal kilometers hebt gereden dan steek je hem toch gewoon binnen bij een Opc .Stempel ,factuur van onderhoud enz .
                                  Het zal je geen duizenden euro’s kosten of duizenden euro’s besparen in vergelijking met een specialist .
                                  Jouw auto is maagdelijk ! 😳 😉

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 37)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.