Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 997 › waar onderhoud doen
- Dit onderwerp bevat 37 reacties, 20 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 11 maanden geleden door Peter.
-
MakerDiscussie
-
2 februari 2013 om 10:16
In maart wordt onze porsche twee jaar.
Ze heeft 6.350 Km. en moet haar eerste onderhoud krijgen.
Kort bij is een zeer bekwame porsche technieker.
Gaan we het best bij de dealer, of???
Tot straks in Hasselt.
Groetjes,free -
MakerDiscussie
-
[quote=”mafke” post=119409][quote=”Jochen” post=119348]Officieel!
Veronderstel dat je net buiten de waarborg grote breuk heb, kan je nergens meer heen voor waarborg![/quote]Je bent niet verplicht om bij officiële dealer te gaan om je garantie te behouden.[/quote]
Tot dat er iets misloopt en men kan aantonen dat de olie niet volgens de specificatie is, of er piraat filters gebruikt werden …..
k Denk dat de ellende groter is dan de kleine winst die je maakt door niet-OPC te gaan?
[quote=”Jochen” post=119348]Officieel!
Veronderstel dat je net buiten de waarborg grote breuk heb, kan je nergens meer heen voor waarborg![/quote]Je bent niet verplicht om bij officiële dealer te gaan om je garantie te behouden.
[quote=”Mushroom” post=119400]ook de belastingsdienst leest hier mee…[/quote]
:loser: :ass: :what:
😆
Beste leden, ook de belastingsdienst leest hier mee…
Misschien een beetje opletten wat je post op een openbaar forum :sarcastisch 😉 :sarcastisch
@Rodondo, als je op “Bewerk” klikt kan je één en ander aanpassen aan jouw vorige post 💡Alhoewel, sinds de P. op de privé staat heb ik al onderhoud laten doen met factuur. Scheelt een slok op de borrel & perfect mogelijk als er geen stukken vervangen moeten worden. In 2012 hebben ze van mij meer ontvangen dan voor heel de VAA cirque. Onderhoud, banden, minder km’s, 19 duimers, verlagingskit, GT3 dorpels, werkuren enz… alles met dikke factuur…. 🙄 Ha ja, enkel zo geraken we er bovenop ! Iedereen moet zijn steentje bijdragen ! :coolness:
[quote=”free” post=119243]
Sommige mensen beweren dat een onderhoudsboekje afgestempeld van offi dealer de auto altijd een surplus zou geven.
[/quote]Afgestempeld boekje zegt mij niets.
Ik vraag altijd de facturen van onderhoud en herstellingen.
Mag eventueel copy zijn van bvb zelfstandige die de originele in boekhouding nodig heeft.
Een factuur verteld volledig wat er is gedaan.Officieel!
Veronderstel dat je net buiten de waarborg grote breuk heb, kan je nergens meer heen voor waarborg!Ze heeft 6.350 Km. en moet haar eerste onderhoud krijgen.
Dat rij ik in een maand met de P. (OK, iets minder maar sinds mei vorig jaar toch al over de 30K).
Bij zo’n maagdelijke KM stand zou ik zeker naar de Dealert gaan.
Ik zou zeggen,bij zo jonge wagen op onderhoud gaan bij officiele dealer,kwestie van je garantie te behouden,onderhoudsboekje met stempels officiele dealer is meer waard,voor kleinere werken zoals remblokken en schijven kan dat bij porschespecialist :coolness:
[quote=”free” post=119257]Heeft het voordeel voor de auto bij offi garage te gaan?[/quote]
Voor de Porsche zelf maakt het niet zo heel veel verschil of je bij een Officiele Porsche Garage of een Garage Gespecialiseerd In Porsche gaat – beide zouden volgens Porsche Standaard moeten werken 😉
Echter voor jezelf scheelt het wss reistijd en op zeker geld in je portemonee – er vanuitgaande dat je geen garantie meer hebt op de Porsche 💡
Mijn ervaring is dat een OPC niet persé duurder hoeft te zijn. Integendeel zelfs soms 👿
Héé snoer 964,
kan tegen plagen hoor.
Maar als men me de kans geeft om iemand terug te porren,
laat ik de kans niet voorbij gaan.
Volg bijna dagelijks passief het forum.
Heeft het voordeel voor de auto bij offi garage te gaan?
Groetjes,
Free@ Free Alle respect daarvoor ,maar ik verschoot dat er zo weinig km mee gereden werden (daarom mijn reactie )Was niet slecht bedoeld in alle geval . 😉
Ik ben voor de rest ook niet zo tuk op OPC ,Maar ook op onafhankelijke garage’s zolang ze hun stiel kennen .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.