waar op letten bij aankoop: zwakke punten 968

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 968 waar op letten bij aankoop: zwakke punten 968

• Maker
    Discussie
  • hi forumerianen,

ik rij al ongeveer 4 jaar rond in m’n vrije tijd in een 911sc met 964 ombouw, geweldige wagen, maar door omstandigheden (werverfractuur en tussenwervelschijf geplet) is deze wat hard geworden op z’n 17′ velgen. Lang verhaal kort maken: ik ben eens gaan kijken naar een 968 cabrio van 93, en die is toch wel een deel zachter, vooral op z’n 16″ standaard velgen. Dus ik overweeg de aankoop naast m’n 911.

de wagen heeft wel al 140.000km gelopen, en heeft hier en daar wat serieus cosmetisch werk nodig. keuring is ok en carpass zit er bij.
    Wat mij opviel was dat de koppeling redelijk stroef ging, en de motor toch een redelijk bromgeluid maakte, zowat trillingen produceerde. Op zich kwam er geen blauwe rook uit, gaf geen slechte geur, hoorde ik geen kleppen tikken, en reed hij wel goed.
    Ik heb geen olielekken gezien, alles leek mij ok, MAAR ik ken deze wagens ook niet echt, en weet niet goed waar op te letten.

Iemand tips en ook een idee wat de richtprijs van deze wagens zowat is, want ik vind uiteenlopende prijzen op het net.

alvast bedankt.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
    • [quote=”T-911″ post=140599]bwa.. de 968 lonkt nog altijd naar me als’k er ene passeer.. overlaatst achter een fransman gehangen van bij mij in de buurt (Schriek) tot in Mechelen met een zwarte 968CS. Hij wist zijn gas goed staan. Prachtig machien.. Dus wie weet :popcorn:

:D[/quote]

Allez seg
      Opmerkingen over mijne rijstijl :driver:

Ik had gewoon schrik van die audi achter mij :engeltje:

PS: ik heb nog een blauwe 968 CS in de aanbieding

bwa.. de 968 lonkt nog altijd naar me als’k er ene passeer.. overlaatst achter een fransman gehangen van bij mij in de buurt (Schriek) tot in Mechelen met een zwarte 968CS. Hij wist zijn gas goed staan. Prachtig machien.. Dus wie weet :popcorn:

Maar een 944 S2 cabrio is ook nog altijd wel een kanshebber.. 🙂 So many Porsches, so little money gelijk er hier sommige schrijven 😀

Oeps….

Wou gewoon mijn eigen ervaring delen hoor dus kan ook voor anderen interessante info zijn, niet?

Wim

Beginners foutje waarschijnlijk. 😉

@ Monster 1100

Ik weet niet of het veel zin heeft om nog een post van bijna 5 jaar geleden te beantwoorden :think:

Hallo allemaal,

Wat zeker in het oog moet worden gehouden is de geleiding, ketting enntandwielen van de variocam….. Bij mij waren al een paar tanden afgebroken dus nokkies moeten laten fixen…..

Volgens Porsche onderhoudsvrij maar na 150000 km of meer ZEKER laten checken!

Verder: 968 is een zalige wagen en onderschat….

Grtz

Bart

Varieert van de kilometers die je met de wagen maakt .
                  Voor mij het afgelopen jaar niets .
                  Binnenkort een oliewisselomdat het aan te raden is het minstens één keer per jaar te doen als je niet aan je kilometers komt.
                  Verbruik lager dan mijn Audi A4 Quattro ondanks dat ik sportiever (behoorlijk zelfs) met de Porsche rijdt dan met de Audi

Om een ideetje te krijgen van de grote orde van je onderhoudskosten van een 968. Wat geef jij ongeveer zoal uit per jaar aan onderhoud?

En Philip wat komt er in de plaats ?
                      mvg Dany

x

Om af te sluiten, inderdaad er zijn weinig of geen problemen met een 968.
                        De mijne staat vanaf vandaag te koop op 2dehands en kapaza.
                        Succes met de zoektocht !!!
                        Mvg Philip

Helemaal correct 😉

om even terug te komen op m’n topic.. 🙄 ik kan samenvatten dat er niet echt gekende problemen zijn op de 968?

Verder gewoon zoals bij elke andere auto een goed verzorgde vinden die goed en correct onderhouden is..

x

Hallo,

Ja hoor, is een handelaar in Oostende langs de Torhoutsesteenweg.
                              Heb de verkoper gebeld met dezelfde vraagstelling, moest het opzoeken, was het niet zeker….enfin niets meer van gehoord waarschijnlijk omdat de verkoper geen of niet onmiddellijk een antwoord had op mijn vragen..
                              Zo zie je maar….haal er maar eens ééntje uit die voldoet aan mijn criteria…..niet zo simpel als puntje bij paaltje komt ….ik zal bij de verkoop van mijn 968, binnenkort dus, mijn prijs moeten optrekken want ik heb wel een correct en eerlijk antwoord op die vragen.
                              Mvg Philip

Stop het nu maar hoor, wij besterven het bijna.

😈 😈 😈

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.