waar op te letten bij testrit 996?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 waar op te letten bij testrit 996?

  • Maker
    Discussie
  • Ik plan de komende weken een paar testritten te maken in één of meerdere 996 (ga voor de 3.6).

    Zijn er instructies ergens beschikbaar waar op te letten; bv. oliedruk en andere. Ik plan in ieder geval voor aankoop de uitgebreide porsche inspectie te laten doormaken maar heb ook gelezen dat deze alles behalve sluitend is.

    Waar mogelijk laat ik de auto ook op een brug plaatsen. Hiervoor eigenlijk dezelfde vraag.

    groeten

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • 5 reasons why you should buy a Porsche 996 today

      S2

        Hiermee zou je al een heel pak verder moeten geraken:

        The Ultimate 996 Buying guide

          Als je toch een aankoopinspectie laat uitvoeren concentreer je dan in eerste instantie op de optische zaken in & out. Is de wagen naar je zin, laat dan een inspectie uitvoeren. Dan hoef je je niet ongerust te maken tijdens de proefrit over een metertje links of rechts. Als de keuring positief is kan je een proefrit maken en die zal 9/10 meevallen. Niets zo demotiverend als een proefrit met een 996 die helemaal niet in orde is. (en ik kan het weten 🙄 ) En zeker als de (specialist !) handelaar dan doodleuk zegt: “ja mijnheer, da’s Porsche rijden hé !” Nee, normaal mijnheer, er zijn bodybuilders die een 996 koppeling niet ingedrukt krijgen…. :happy: En dan vielen we zonder benzine, met de meter op halve bak ! 😯 Puur tijdverlies.

            ik zou zeker letten op de andere weggebruikers, de boompjes, de trottoirs en zo verder, of het komt niet goed vrees ik… :mrgreen:

            tja, waar moet je op letten? Lijkt een eenvoudige vraag, doch er is zo veel waar je moet op letten…wat voor elke testrit wel geldt denk ik, niet enkel voor een 996. Let onder meer op storende geluiden die op slijtage van de voorste draagarmen kunnen wijzen, durft nog wel eens vaker voorkomen. Voor de rest de algemene zaken zeker? Het is niet makkelijk om bij een dergelijke testrit de emotie geheel terzijde te schuiven, en zeer nuchter en objectief alles te blijven in het oog houden bij een dergelijke rit. Ik denk persoonlijk dat de wagen waarmee je naar de testrit rijdt soms al je eerste indruk kan kleuren! Ook het type weg waar je op rijdt kan al makkelijker of moeilijker problemen laten opvallen. Bvb ALLE (!) 996’s waar ik mee gereden heb hadden een gebarsten plastic afdekkapje aan de achteruitkijkspiegel, waar de knopjes van de verlichting zitten. Dat kon ergerlijk liggen ratelen als je op een slechte weg reed, doch op een vlakke autostrade viel het niet op…In principe zou je met alle kandidaten na elkaar moeten kunnen rijden, en op dezelfde weg… maar ja…

          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.