waar te beginnen…?

Home Forum Stel jezelf even voor ! waar te beginnen…?

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Even mezelf kort voorstellen, heb zoals de meeste leden op dit forum van kleinsaf een passie voor Porsche. Heb er een pak in mijn bezit …weliswaar schaalmodel 1/18 🙂

    Wil graag concrete stappen zetten naar een levensgrote 911 oldtimer maar weet begot niet waar te beginnen. Uiteraard zie ik heel wat aanbod passeren op allerlei biedingsites maar wil toch vooral in vertrouwen aankopen en mij ervan gewissen dat het achteraf de juiste keuze was. Ikzelf heb 2 linkerhanden dus uiteraard spreken we hier over een wagen in behoorlijke staat. Mijn voorkeur gaat uit naar een Targa van eind de jaren 70 maar dat heeft meer te maken met mijn helaas beperkte budget en mijn persoonlijk bouwjaar. Dit is echter een eerste richting gesteund op een stukje nostalgie, wellicht kunnen jullie mij helpen/adviseren in het verdere verloop van mijn beslissingsproces en misschien sturen jullie mij wel een totaal andere richting uit!

    Alvast bedankt!
    CDG

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
    • +1

        verplichte donatie bij onnodig quoten zou nogal is kunnen renderen :happydance:

          USA wagen is altijd zo… succes op de keuring… je kan er bij D ieteren wel een attest voor krijgen

            Na een aantal weken intensief zoeken heb ik toch nog een cadeau gevonden voor onder de kerstboom…

            *porsche Targa 1989 3.2 G50…en nu nog mijn vrouw vertellen dat ze haren P(eugeot) voortaan mag laten buiten slapen 😀

            Misschien een stomme vraag maar is het normaal dat het chassisnummer bij inschrijving wijzigt van WP0EB0 naar WP0ZZZ, waardoor de eerste letters althans niet meer overeenkomen met die op het voertuig?

              [quote=”CDG70435″ post=186316]Ga morgen eens een kijkje nemen in Nederland bij Oldtimer Schipper, heeft een aantal Targa’s staan.

              http://api.autotrader.nl/voorraadpagina/alle/zoekresultaten/did–1000033/sorteer-op-merk-en-model/?stock_count=1000&show_stock=Y&pagesize=150&view=tile

              Import naar België op O-plaat, zelf doen?
              Zijn die US wagens al omgebouwd naar EU uitvoering, hoeft dit wel en wat houdt dit precies in? (ping ping)

              iemand ervaring met dit bedrijf?[/quote]

              die rode targa en die blauwe coupé *luv
              die prijzen zijn correct mijn inziens, indien de motor ok is denk ik niet dat je daar nog kosten aan zal hebben, hou ons zeker op de hoogte hé

                Geen ervaring met Schipper.
                Maar ik heb vorige maand gekocht bij http://www.elfer.nl/

                Ik heb pas in januari tijd om de auto nr België te halen. Dus over het ganse verhaal van invoer kan ik je nog niet veel vertellen. Het is voor een ex-US Porsche behoorlijk tijdrovend, maar zeker niet onmogelijk.

                Elfer legt zich toe op Classics. Ze hebben een flink aanbod en er komt regelmatig nieuwe aanvoer die ze zelf gaan zoeken in de States. Zeker dus eens met hen praten ook. Classic Porsches zijn hun specialiteit en ze proberen een stevige reputatie op te bouwen. Ik heb alvast het gevoel bij hen zeer correct behandeld te worden.

                Mijn advies:
                1/ eerst flink lezen en veel tijd op internet. Kies daarna je model, gewenste bouwjaar en km-stand. Weet ook wat je met de auto wil doen [oldtimer of regelmatig gebruik, verwacht aantal kms per jaar]
                2/ ga enkele keren op verkenning, ook voor auto’s die niet meteen 100% geschikt zijn. Uit elk gesprek met professionele handelaars en garagisten kun je weer wat bijleren. En je komt in hun lijst met contacten.
                3/ op het moment dat “jouw auto” voorbij komt, moet je idd snel zijn. Goede auto’s staan vaak maar enkele dagen te koop.

                Ombouwen van US nr Europees: zeer zeker extra kosten. Rode richtingaanwijzers die oranje moeten worden, nieuwe koplampen, monteren van achtermistlicht, en misschien nog wel wat waar ik nu niets van weet…

                Nieuwe lak: rond 5500 euro + btw [indien in zelfde kleur; totaal andere kleur zal nog wat extra zijn].

                Ik heb er voor gekozen om mijn auto eerst technisch zeer goed op orde te krijgen. Grootste ingreep is vervangen van de koppeling. Maar ook groot onderhoud, vervangen banden, oplossen van een klein olielek, nieuwe voorruit. Dit lijstje valt nog mee, maar ik heb uiteindelijk gekozen vr een wat jonger model [1984] met low miles [65000], met slechts één vorige eigenaar [die bekend is] en met een zeer volledige historiek te beginnen met de aankoopfactuur. Dat zit uiteraard allemaal ook mee in de aankoopprijs, maar voor een auto die ik regelmatig wil gebruiken en die betrouwbaar moet zijn was dit voor mij de juiste keuze.

                Na invoer en inschrijving wil ik er eerst twee jaar mee rijden. Als dan blijkt dat het karretje idd aan de verwachtingen beantwoordt, dan staat de cosmetica aan de buitenzijde op het programma [nieuwe lak, kleine onvolmaaktheden in carrosserie wegwerken, opschonen van de velgen, vernieuwen vd Targa-rubbers].

                Veel succes met de zoektocht en met je uitstap nr Schipper. En vergeet niet: the hunt is already part of the fun!

                Jan

                  Ga morgen eens een kijkje nemen in Nederland bij Oldtimer Schipper, heeft een aantal Targa’s staan.

                  http://api.autotrader.nl/voorraadpagina/alle/zoekresultaten/did–1000033/sorteer-op-merk-en-model/?stock_count=1000&show_stock=Y&pagesize=150&view=tile

                  Import naar België op O-plaat, zelf doen?
                  Zijn die US wagens al omgebouwd naar EU uitvoering, hoeft dit wel en wat houdt dit precies in? (ping ping)

                  iemand ervaring met dit bedrijf?

                    Los Americanos…Wtf nie normaal…voel mij idd een gewaarschuwde leek. Hoe kan je de kans minimaliseren dat je zo iets aan de hand hebt? Bestaan er toestellekes, magneetjes of volstaat een kennersoog ( niet het mijne… 😉 ) om na te gaan wat er onder de huid zit?

                    Wim

                      Terugzetten naar originele kleur kan enkel aan de buiten kant en is 3 krap aan, maar als alles gedaan moet worden dus ook de inslagen en binnenruimtes, tja…..dan is 3 niet haalbaar, en 15 met werkuren de en monteren net mogelijk, en dan mag er geen laswerk bijzitten en/of plaatdelen. 💡

                        Dat hangt volledig af van welke auto (of wrak) je koopt. Zoek hier eens op Los Americanos 😈

                          kom even terug op het terugzetten van originele kleur , YMMV… akkoord maar van 3k naar 15k€ is wel een groot verschil. ( 3k€ hoorde ikzelf al eens vallen ) Wil er graag meer over weten, zijn er al forumleden die dit lieten doen en hun ervaringen willen delen? waar ? wat ? tegen welke prijs?

                            [quote=”deepee” post=185334]welkom !!
                            je verhaal is niet uniek en als ik je posts zo lees heb ik maar één gouden tip voor je: voordat je een auto koopt, laat hem checken door een garage/specialist die ervaring heeft met aankoopkeuringen (van porsches).
                            dit gebeurt dan op jouw kosten en met toestemming van de eigenaar. als het tegenvalt ben je een paar honderd euro kwijt, maar koop je blind dan kan de rekening snel in de duizenden oplopen. zo’n voorbeelden hebben we hier op PFB helaas ook al zien passeren :bounce: .[/quote]

                            Nog een zilveren tip aangaande de kosten : ik had afgesproken met de verkoper (die beweerde dat alles OK was). JIJ betaalt de kosten van de 111 punten controle als hij NIET goed. Als alles OK is (zoals de verkoper beweerde) betaal IK (als koper) de kosten.
                            Resultaat 1: *porsche staat in nu mijn garage, ik heb dus de +- 300 euro betaald voor de 111 punten controle.
                            Resultaat 2 : ikke nog altijd blij!! :relaxman: :relaxman: :happydance:

                            Welkom op het Porscheforum, hopelijk wordt je er zo blij van als ik!

                            XXX

                              Je moet eens horen bij Jacques, die verkoopt een mooie SC, wel geen targa maar wel degelijk, en ook een cabrio in topstaat… :up:

                              kijk in dit draadje voor de foto:
                              https://porscheforum.be/New/forum/74-stel-jezelf-even-voor-/123715-targa-3-0sc-1980?start=24#185306

                                welkom !!
                                je verhaal is niet uniek en als ik je posts zo lees heb ik maar één gouden tip voor je: voordat je een auto koopt, laat hem checken door een garage/specialist die ervaring heeft met aankoopkeuringen (van porsches).
                                dit gebeurt dan op jouw kosten en met toestemming van de eigenaar. als het tegenvalt ben je een paar honderd euro kwijt, maar koop je blind dan kan de rekening snel in de duizenden oplopen. zo’n voorbeelden hebben we hier op PFB helaas ook al zien passeren :bounce: .

                                  Welkom, als hij mooi is en je wil hem rijden niet bewaren, als het goed gedaan is en je de kleur knap vind ook al is het niet de originele dan…is dat alleen in je voordeel qua prijs. Als het geen opgekalfaterd wrak is geweest maar nog strak is, zoveel als’en dat je het toch uiteindelijk zelf zal moeten beslissen. Eén goede beslissing heb je al gemaakt :up:

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.