waar te beginnen…?

Home Forum Stel jezelf even voor ! waar te beginnen…?

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Even mezelf kort voorstellen, heb zoals de meeste leden op dit forum van kleinsaf een passie voor Porsche. Heb er een pak in mijn bezit …weliswaar schaalmodel 1/18 🙂

Wil graag concrete stappen zetten naar een levensgrote 911 oldtimer maar weet begot niet waar te beginnen. Uiteraard zie ik heel wat aanbod passeren op allerlei biedingsites maar wil toch vooral in vertrouwen aankopen en mij ervan gewissen dat het achteraf de juiste keuze was. Ikzelf heb 2 linkerhanden dus uiteraard spreken we hier over een wagen in behoorlijke staat. Mijn voorkeur gaat uit naar een Targa van eind de jaren 70 maar dat heeft meer te maken met mijn helaas beperkte budget en mijn persoonlijk bouwjaar. Dit is echter een eerste richting gesteund op een stukje nostalgie, wellicht kunnen jullie mij helpen/adviseren in het verdere verloop van mijn beslissingsproces en misschien sturen jullie mij wel een totaal andere richting uit!

Alvast bedankt!
    CDG

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
    • Voor jouw eerste vraag zou ik je aanraden om de zoekfunctie te gebruiken. Is al vele malen over geschreven. Lang verhaal kort: het houdt niets in :salut:
      Kiezen tussen originele kleur of originele motor = motor
      Kleur terugzetten zal snel 5 a 7K zijn, neem daar wat roest wegwerken en wat rubbers bij en je zit aan een kleine 15K
      YMMV…

Bedankt mannen voor de warme welkomstwoorden en dito succeswensen! Zal het nodig hebben…

Nu geduld is een schone deugd, ben nu al 3 weken ( zoals zovelen ) intensief aan het zoeken en heb al één keer de kans gehad om effectief te gaan kijken / proefrijden en te kopen. Omdat de (voor mij ) interessante aanbiedingen slechte een dag maximum 2 te koop staan ben ik mijn zoekgebied wat gaan uitbreiden in de ons omringende landen. Hierbij heb ik een vraag, wat zijn de formaliteiten (en kost ) om een wagen in België te importeren uit bv Nederland, Duitsland ?

Tweede vraag: als je de ( fictieve ) keuze hebt tussen 2 wagens: één met originele lak of één met orginele motor de welke zouden jullie dan kiezen? Hoeveel kost het eigenlijk om een auto volledig in de nieuwe lak te zetten? Veronderstel dat hier ook verschillende opties / soorten lak zijn?

Zij die naarstig verder zoeken groeten u,
        CDG

ps alvast 1 targa die binnen mijn budget valt 😛

welkom op het forum
          en succes met je zoektocht
          :drink:

XXX

Welkom CDG, en met een Targa is niets mis mee, geeft een prima cabrio gevoel als je er mee rondhotst :happy:
            Succes met de zoektocht :up:

PB

Minimaal. :mrgreen:

Het gaat niet in goede aarde vallen bij sommige maar Porsche is qua chassis een roestbak,
              in elkaar gevezen met brol bouten die al verroest zijn in de showroom. :coolness:

Wim

Welkom op het forum, en als ik vragen mag wat is u beperkte budget, want voor een in goede staat verkerende Porsche eind jaren 70 mag je toch op minimaal 25000 euro rekenen.
                En ook al zeggen ze allemaal dat hij perfect is, toch zorgen dat je ongeveer 5000 euro op reserve houd voor onvoorziene kosten. 💡

Succes met de zoektocht.

Welkom op het *porsche forum. :drink:

Welkom! :first:

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.