Waar zit het deurcontact bij een 996?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Waar zit het deurcontact bij een 996?

• Maker
    Discussie
  • ben dus op zoek neer het contactje dat detecteert of je deur open of dicht is…

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • heb dit probleem bij mijn vorige boxster ook gehad. Komt blijkbaar vaker voor.
      Top dat je het zelf hebt kunnen doen. Ik heb het laten doen. Is idd wel wat werk.

0

als het mij mn voeten uithangt klop ik er meestal eens op .
        maar dat is hier uit den boze zeker.

0

Eind goed, al goed :applaus:

0

Afgelopen weekend het deurslot vervangen. wel even aan bezig geweest maar goed gelukt.
            Vooral je kalmte bewaren als je met die stangetjes bezig bent terwijl je halve arm in de deur zit…

Alles werkt weer zoals het hoort.

0

hij maakt een flipperkast, maar doet uiteindelijk wel de Coyote TILT slaan… dat klopt ook niet he… 😉

0
              Wim

Als je maar goed bent in foefelen, dan komt het allemaal wel goed. 😆

0

Ja, priegelen, prutsen dus 😉
                  Pas op, je kan hem “tricken”, maar dat verhelpt je probleem niet hoor.

Steek je vinger in je deurslot en foefel daar een beetje met de vergrendeling (ziet eruit als een zwart plastiekje), je zal zien dat je ruit ineens wel weer een halve cm. zakt, trek je vinger terug en je ruit zal weer omhoog gaan.
                  Zo was het toch bij mij, bij jou kan evengoed die switch volledig kapot zijn natuurlijk.
                  Anyway, dat deurslot moet eruit, en of ze nu die volledige “doos” vervangen hebben, of een nieuw switchje gemonteerd, dat zal ik pas zien als ik de factuur krijg.
                  Ben technisch nogal handig, heb zelf een flipperkast gemaakt, ik werk aan electronica, ik heb zelfs m’n eigen Coyote opgeblazen 😉 maar aan een auto werken is precies toch een beetje te hoog gegrepen, is toch een ander wereldje…

0

http://www.renntech.org/forums/topic/25464-cab-drivers-window-auto-droop/

Inderdaad wel wat werk. Dacht effe contactje proper maken maar zo simpel blijkt het niet te zijn 😉

Dus wat “priegelen”?

0

Heb nét hetzelfde gehad met de mijne.

Nee dus.
                      Deurpaneel eraf en je zit op een gelijmde schuimfolie die je er ook moet af trekken, dan moet je de 2 vijzen lossen waar je deurslot mee vastzit, dan moet je de 2 vijzen lossen waar je buitenklink mee vast zit en dan loopt er daar nog iets van de binnenklink ook in de weg.
                      Alles komt met staalkabels in het deurslot terecht en ik heb het opgegeven. De boel weer vastgevezen en laten fixen bij zijn onderhoud verleden week bij het OPC.

Hij “weet” het doordat als je je deur toesmijt de vergrendeling een kwartdraai maakt om … ja… te vergrendelen 🙂 Op die vergrendeling zit blijkbaar een switch.
                      Als je wat priegelt met de vergrendeling in het deurslot zal je zien dat de ruit ineens wel weer naar beneden gaat en blijft.

0

Ruit gaat naar beneden als je aan de deurklink trekt maar terug omhoog als je deze loslaat.
                        Dus hij detecteert niet dat de deur nog open is.
                        Ook de binnenverlichting gaat uit na een tijdje. Heb ik niet bij de passagierszijde.

Dus deurpaneel eraf en dan kan je erbij?

Hoe “weet” hij dan of de deur open of dicht is als het daar zit?

0

In het deurslot in de deur zelf. Je weet wel het stukje dat zich “vastgrijpt” aan de B-stijl als je je deur toe doet.
                          Waarom? Blijft je ruit niet naar beneden? 😉

0
                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.