waarde 911sc 1980 turbo look 226000km

Home Forum Porsche Talk waarde 911sc 1980 turbo look 226000km

• Maker
    Discussie
  • Dag porsche enhousiasten..

Ik heb wat raad nodig van de community

Ik heb de kans om een porsche 911 sc “turbo look” van 1980 met 226000km te kopen. Hij staat momenteel nog niet op het internet. Ik heb deze week de tijd om een bod uit te brengen.

De turbo look is geen turbo look van fabriek;

De auto heeft wat liefde nodig, heeft sinds 2018 buiten gestaan.

op de gekende plaatsen wat roest onder de lak, onderandere aan het achterraam, onder de deurlijsten, niet dramatisch maar je ziet dat er blaasvorming is op bepaalde plaatsen. binnenwerk van het dakraam heeft ook roest.

de wagen is niet meer in originele kleur

de wagen heeft ook niet meer de originele 3.0 motor maar er ligt een 3.2 in.

ik heb contact gehad met de garagist van de porsche, en technisch is de porsche in goede staat;  

nu…. Wat is een correcte prijs voor deze wagen? Wat is een goed bod zodat ik zeker mijn vingers niet verbrand aan deze “droom”

hij ziet er goed uit maar heeft zijn estetische problemen als je het nader bekijkt + de niet factory ombouw, niet de originele kleur en niet de originele motor. Het is dus echt een driver.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • XXX

Niet makkelijk om daar een prijs op te kleven.
      Zoals Jacques al aangeeft, foto’s geven meer info.
      Mijn mening met wat jij opsomt, hopelijk is de 3.2 in België te registreren of je hebt dikke miserie.
      30K vind ik al een stevige prijs, zou eerder 25K zeggen maar ja, de markt bepaalt tegenwoordig de prijs.
      Om te vergelijken, een kennis heeft net een SC Targa gekocht met 3.0 motor, origineel maar met werk. Onderaan de B stijl beetje rot.
      Laten taxeren en op een goede 45K geschat, door een degelijke taxeur gedaan hoor.
      Hopelijk zet u dit wat op weg.

Vraagje ,word deze keuringvrij geleverd .
        De uitbouw is deze van metaal of polyester.
        Aangepaste velgen of met heel brede spoor verbreders en fotokes is nooit slecht

Welkom Sven,
          Hier zitten een paar ervaringsdeskundigen mbt het G model met typering SC.
          Ook altijd handig om een paar foto’s erbij te posten om een duidelijker zicht te krijgen op de algemene staat van de auto.
          Succes nog met de aankoop !

PS Informeer je grondig over de prijs voor het weghalen van de roest en herspuiten. Weet dat eens je de laklagen weghaalt je altijd verrassingen tegen komt !

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.