Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › waarde telefoonvelgen
- Dit onderwerp bevat 19 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 5 maanden geleden door BC911.
-
MakerDiscussie
-
12 augustus 2009 om 14:09
Ik heb dus 2 setjes telefoonvelgen liggen.
1 set zijn 2 velgen van 6J en 2 van 7J breed. Ze hebben geen brede rand. Het hart steekt vrij ver naar buiten (linkse set op de foto).
De andere set zijn alle 4 velgen van 7J breed. Ze hebben brede randen dus denk een vrij lage et waarde.
Wat zijn de velgen van waarde in deze staat en welke waarde hebben ze als ze opnieuw gelakt worden.
Is er veel vraag achter deze velgen, of zijn ze echt alleen maar voor 944 populair?[url=http://img8.imageshack.us/i/dscf0966s.jpg/:16f9xujo]
-
MakerDiscussie
-
[quote=”svandamme”:39oyft50]ik heb nooit gezegd dat ze niet mooi staan[/quote]
Geen probleem, was ook maar als voorbeeldfoto bedoeld. Iedereen heeft inderdaad z’n eigen smaak. Ik zie ook liever de fuchsen, maar vind de telefoonvelgen een mooi alternatief voor de 911. Wordt m’n tweede setje zodat ik ze rustig kan kuisen en toch nog rijden 😉 ) .
[quote=”cabrio wim”:39oyft50]De velgen op de foto vd 911 in restauratie zijn de 16 duims Telefoonvelgen van de 944 turbo, niet origineel op een 911 3,2… De 15 duims versies zijn niet zo gewild.[/quote]
Inderdaad Wim, origineel waren het 15 duims telefoonvelgen. Maar 16 duims heeft toch net iets meer, en kon ik de banden van de fuschsen zonder problemen overleggen 😉 ) Uit de brochure van toen:je can phone dials niet met Fuchs vergelijken, er zijn veel meer phone dials gemaakt dan Fuchs, en ze zijn gegoten ipv gesmeed zoals de Fuchs.
Fuchs zijn van de fabriek uit veel sterker, en ook een veel meer Porsche eigen design (phone dial achtige velgen vind je bij meerdere automerken, Alfa, Lambo, … )Bovendien heb je de Fuchs enkel in oude offset, dus daar is zowieso minder concurrentie dan in de later offsets, daar er nog altijd nieuwe velg designs uitkomen voor de latere offset..
5 gaat’s met 23.2 ET… wat is er nog? de Mahle Gasburners..Die zijn nog zeldzamer, en ook duur… Cookie cutters, leuk, maar niet zeldzaam, zwaar.. de oude phone dials… de 356 stalen wielen met chrome hub…oude BBS en enkele specifieke aftermarkt wielen…Als je de concurrentie van de later offset porsche phone dial wielen zoekt. Cup I & 2, Turbo twists, D90, de club sports, de boxter wielen, BBS, keuze zat ( als het tenminste in je wielkast past qua breedte)
Phone dials heb je ook in minder varianten… afhankelijk van je offset, heb je de keuze tussen 6″ en 7″ breed, in 15″ of 16″ diameter.
Fuchs heb je in 14 15 16 inch, van 4.5, 5.5 , 6 , 7 , 8 , 9 ,10 tot wel 11 inch breed…Heel weinig velgen hebben voor een zelfde klassiek design zoeen keuze (voor de kieskeurige koper met de dikke portefeuille.)
Het design is dan nog eens zo populair, dat ze A replica’s maken, B Harten van (kapotte) oude Fuchs velgen in 17 en 18 inch velgen gaan ombouwen… Dat heb ik ze met nog geen enkele velg weten doen.Een phone dial zal nooit dezelfde prijzen halen die je nu voor Fuchs ziet, tenzij we van inflatie spreken, en dan is het je geld dat minder waard wordt, niet de velg die meer waard wordt.
Bij telefoon velgen: waarden af te lezen aan de binnenkant, in de spaken, ook de ET waarde.
Wij denken, net hetzelfde verhaal als bij de nu zo gegeerde FUCHS velgen.
Hoeveel zijn er daarvan eerst niet gewoon weggegooid, of versneden en verlast om voor van alles dienstig te zijn.
Iedereen moest toen CUP velgen hebben: eind jaren ’80, begin ’90.
En echte Baby FUCHS, zonder diepte, wat is de waarde daarvan op heden?
Geduld is een schone deugd.
😆 😈 😆
Hallo,
Als er een setje past op mijn 911-je uit 1987 en ze zijn vrij van borduurschade en moeten niet herlakt worden, wil ik wel een setje kopen als je een goede prijs maakt!
Ik heb ze niet echt nodig maar misschien voor tijdens de winter… en dat staat inderdaad niet mis op een 911.
Mvg Philip911 🙂 )De velgen op de foto vd 911 in restauratie zijn de 16 duims Telefoonvelgen van de 944 turbo, niet origineel op een 911 3,2… De 15 duims versies zijn niet zo gewild. De velgen op de 1e foto zijn volgens mij van een 928, 15 duim?
Het klopt wel, hoe dieper de velg, hoe mooier.
😀
ik heb nooit gezegd dat ze niet mooi staan, het ging over de diepte van de velg, en wat er objectief bij meer mensen subjectief als mooier zou worden ervaren
[quote=”kleinekastenteufel”:1vp19n0x]Telefoon velgen zijn ten zeerste gegeerd bij de gasten die met Kevers (11fjes per uitz.) crossen
[/quote]
maar vertaald zich dat in een hogere prijs, of zijn ze net gegeerd omdat de prijs/taaiheid precies een goedkope bang4thebuck opleverd?
En wat betreft dat schoonheid subjectief is… ja en nee.
Objectief gezien gaan er meer mensen voor een velg die diepte/breedte uitstraalt, dan voor eenzelfde design velg die plat is… Das gewoon zo.
Neem een R16J6 fuchs, en zet daar een R16J7 fuchs voor in de plek…
Velgen met een dieper hart/bredere lip zien er vanuit een hoek toch iets deftiger uit dan een velg zonder diepteEn de nieuwer offset Phonedials, die hebben net minder diepte dan de oudere.
Je mag er voor mijn part een enquete op maken…
944/1 met phone dials diep
944/2 met phone dials plat
2-3 foto’s per auto… verschillende hoeken, ik ga er vanuit dat de auto’s en omstandigheden gelijk zijn (kleur auto, qualiteit lak, belichting, afstand)En dan doe je dus de pol, welke staat er beter op zijn wielen? Dan zie je meteen dat schoonheid minder subjectief is dan je wel denkt.
Telefoon velgen zijn ten zeerste gegeerd bij de gasten die met Kevers (11fjes per uitz.) crossen, dit wegens hun buitengewone taaiheid.
En… SVD, schoonheid is subjectief.
De ET waarde opgeven lijkt voor ons ook ten zeerste aanbevolen om te kunnen verkopen.
😀 twisted: 😀
De ET waarde moet je kunnen aflezen uit de wiel nummers.
Wel van belang, aangezien je de oude offset hebt van 23 (gewild), de later offset 52, en de 928 offset van 62 of zo…De hogere offset wielen wil bijna niemand, omdat ze er ook niet echt goed uitzien met het uitstekende hart. Dan zijn de C2/design 90, of latere wielen meer gewild…
[quote=”911-lover”:2c90is8u]Wij hebben destijds de telefoonvelgen van de 951 verkocht met goede banden (ik meen 7 en 8 x 16) .
Die hebben ze er te koop gestaan en in de garage gelegen en zijn uiteindelijk voor weinig geld (ik meen 250€ , verbeter me Chris indien niet juist) weggegaan .[/quote]Dan is er toch nog iets goedkoop van porsche 😯 .
Vinnek wel gerellig eigenlijk.Wij hebben destijds de telefoonvelgen van de 951 verkocht met goede banden (ik meen 7 en 8 x 16) .
Die hebben zeker een jaar er te koop gestaan en in de garage gelegen en zijn uiteindelijk voor weinig geld (ik meen 250€ , verbeter me Chris indien niet juist) weggegaan .eigenlijk zie je weinig kevers met telefoontjes rijden hoor !
eerder fuchskes, en de 17 of 18 duimers zijn ook meer en meer gewild bij de kevers ..Rudi.
Zoals ze hier liggen vraag ik 300 euro per set.
Kameraad van me zegt al dat het aan de weinige kant is.
Maar ik vind dat precies een correcte prijs, omdat er opkuiswerk aan is.past op kevers mits herboren van trommels (ook wel in de handel verkrijgbaar) of zie linkje
http://www.vwbuggy.nl/944schijfremmen.htm
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.