waarde telefoonvelgen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen waarde telefoonvelgen

• Maker
    Discussie
  • Ik heb dus 2 setjes telefoonvelgen liggen.
    1 set zijn 2 velgen van 6J en 2 van 7J breed. Ze hebben geen brede rand. Het hart steekt vrij ver naar buiten (linkse set op de foto).
    De andere set zijn alle 4 velgen van 7J breed. Ze hebben brede randen dus denk een vrij lage et waarde.
    Wat zijn de velgen van waarde in deze staat en welke waarde hebben ze als ze opnieuw gelakt worden.
    Is er veel vraag achter deze velgen, of zijn ze echt alleen maar voor 944 populair?

[url=http://img8.imageshack.us/i/dscf0966s.jpg/:16f9xujo]

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
    • Telefoonvelgen: 5 bolt.

Kevervelgen: 4 bolt.

Mits de nodige aanpassingen zou het toch moeten lukken.

Zijn deze origineel ook niet geleverd op de 911 3.2L? Of zijn dat andere maten? Er ligt in ieder geval nu een gelijkaardig setje op mijn P in restauratie. En ja zoals al aangegeven zijn deze niet zo populair als de fush-velgen, al vind ik het toch wel mooi staan onder een 911. Misschien dat je ze wel kwijt kan aan eigenaars van kevers, want volgens mij passen ze daar ook op.

Ik heb er ooit gehad (magnesium uitvoering), bij iemand meegegeven die een chassis kwam halen in bruikleen, helaas de velgen nooit meer teruggezien…

Ik dacht dat ze ook op de 911 2.7 gelegen hebben, niet?

Qua waarde, helaas zijn deze velgen, in tegenstelling tot vele andere porschevelgen, niet zo veel waard…

ik vrees een beetje wat die populariteit betreft; ik denk dat ze enkel op de 924-944-928’s gelegen hebben. Dus dan moet je al iemand hebben die een dergelijk model heeft, en tevens voor de originele ‘old school-look’ wil gaan… en bvb niet voor de nieuwere cupvelgen.

Ik meens ergens gelezen te hebben dat er ooit van Porsche zelf uit magnesium versies bestaan hebben van deze velgen, en dat die dan wel weer gruwelijk veel geld waard zijn, vanwege hun zeldzaamheid. Maar deze?

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.