Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 356 › WAARDEBEPALING 356 SPEEDSTER 1955
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 3 maanden geleden door Stef69.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
[quote=”3.6rs”:fdqzetxr]Uit de vorige berichten kan je dus duidelijk opmaken dat er geen prijs op te plakken is. Onmogelijk van dit te bepalen ; hoe ziet er de kas en chassis uit, wat zit er in de dozen, wat is er bij van interieur (moeilijk in dozen op te bergen), enz, enz…
Wat de koper wil geven, dat is het waard. Allemaal relatief.
Voor de ene niet veel en voor de andere heel veel (te veel ?!)[/quote]klopt, wat ook heel belangrijk is, is wat je er wil mee doen, van maken …
voor een raceer of om gewoon even met te rijden : maakt allemaal weinig uit
voor een concourwagen : alles wat je moet vervangen, tapijt, rubbers, lak, chromé, … moet echt juist zijn van materiaal, look, … en kost dus veel geld
ook heel belangrijk dan zijn de verschillende stukken, alle (grote) delen zijn voorizen van laatste 3 cijfers can chassisnummer, deze cijfers moeten over dezelfde zijn wil je een concourwinnaar maken, samen met nr op motor, boite, …
refelctoren achter, knoppen op radio, lenskapjes van knipperlichten, … heel veel details waar je echt van nep kan onderscheiden
als vb : stel dat je documenten erop wijzen dat je origineel een bagagerekje had en nu is dat er niet bij, een nieuwe repro kost nu ongeveer $400, dus wat kost een echt en waar en wanneer vindt je er ene
een werkende radio, een teller in km, een volledige toolkit, … allemaal niet zo evident
je mag nog zoveel geld bescikbaar hebben, de stukken zijn daarom nog niet beschikbaar
toch veel succes ermee
PS : 10000 € voor de coupe is een aanvaardbare startprijs als alle onderdelen er zijn en ook nog bij deze wagen horen, ik heb geen intresse want bij mij staat ook nog altijd alles in dozen (bij gebrek aan goede ref voor lakken aan aanvaardbare prijs)
[quote=”cabrio wim”:3xreys9z]Ik weet een 356 coupe te staan waarvan alles in de dozen zit, deze heeft wat voorschade en is verder helemaal gedemonteerd.
Kun je mee nemen voor nog geen 10000,=[/quote]Welke versie is het?
Een A, B, C, SC ?Ik weet een 356 coupe te staan waarvan alles in de dozen zit, deze heeft wat voorschade en is verder helemaal gedemonteerd.
Kun je mee nemen voor nog geen 10000,=Uit de vorige berichten kan je dus duidelijk opmaken dat er geen prijs op te plakken is. Onmogelijk van dit te bepalen ; hoe ziet er de kas en chassis uit, wat zit er in de dozen, wat is er bij van interieur (moeilijk in dozen op te bergen), enz, enz…
Wat de koper wil geven, dat is het waard. Allemaal relatief.
Voor de ene niet veel en voor de andere heel veel (te veel ?!)Speedster Excellent – Bon – Passable
1954 – 1955 : 105.000 – 69.000 – 36/53.000
1955 – 1956 : 93.000 – 64.000 – 32/47.000
1957 – 1958 : 97.000 – 68.000 – 35/51.000Bron : RS Magazine (aug. 2008)
en waar staat die speedster in dozen ? Ik kan snel wat centen regelen, op de bank brengt het toch niet veel op 🙂
Ik weet niet waar de prijzen van komen, maar een te restaureren Speedster mag je nu op ruim € 60.000 rekenen. Wel even vanuit gaan dat de wagen compleet is.
Een gerestaureerde Speedster maar geen concours mag je rekenen tussen de € 110.000 en 140.000.
De perfecte Speedster in Concours zitten dik boven de € 150.000. Daar kotm bij dat de 1955 waarschijnlijk een pre-A Speedster is die tegenwoordig nog eens een € 15.000 boven de normale Speedsters gaan.
@ Olaf, alle Speedster tussen de € 20.000 en 25.000 mag je naar mij brengen, dan krijg je nog een bonus van € 10.000 per stuk van mij. 😉
de 356 speedster uit 55 in perfecte staat en zo orgineel mogelijk is tussen de 85.000 en 100.000 euro waard
voor een gerestaureerd model en in goede toestand tussen de 60.000 en 75.000 euro
voor een exemplaar dat nog moet worden gerestaureerd is dat tussen de 30.000 en 36.000 euro
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.