Waardebepaling versus forumopinie

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Mening Waardebepaling versus forumopinie

  • Maker
    Discussie
  • Als leek even een vraag die me helpt de markt te leren kennen.
    Bij Porsche-wiki zie ik volgende richtprijzen voor auto’s in perfecte staat :
    74-77 911S : 43K
    78-83 3.0SC : 28K
    84-86 3.2 : 35K
    Vooral het verschil tussen de S en SC komt me raar over omdat velen afgeven op de zwaktes en problemen van de 2.7 en de SC net als een van de betrouwbaarste motoren zou zijn?
    Ik weet dat het maar een theoretische benadering is maar het moet ergens op gebaseerd zijn?
    Grt,
    Peter

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • een 2.7 lek niet, hij bakent zijn territorium af :coolness:

      zijn er echt maar 38000 911s porsches gemaakt :wtf: ? dan wordt het tijd dat ik de mijne eens laat schatten!

        Volgens wat research is de 2.7 geen opgeboorde 2.4 maar een afgenepen versie van de toenmalige Carrera RS.

          nope, das toch de bedoeling niet?

            😀

            Het moet niet altijd serieus zijn, nietwaar?

              :happy:

                Ik ben vlug gaan kijken onder mijne 2,7 en daar lekt juist niets uit. :ass:

                Wim

                    Een paar jaar geleden (2012) op zoek geweest naar een goede 911

                    Elke specialist raadde mij een 2.7 af.
                    Blok is een evolutie van 2.4 (welk als ik mij correct laten vertellen heb een evolutie was van een 2.2)
                    Maw blok is maximaal uitgeboord, wat de gebruikelijke problemen geeft
                    Een lekvrije vinden is een heksetoer
                    Hem lekvrij houden is de lotto winnen
                    2.7 is jaar en dag de minst gegeerde Porsche geweest (naast de 912 van ’76)

                    SC raadde iedereen aan (net als 3.2 trouwens), indien goed verzorgd onverwoestbaar.
                    Idd meer van gebouwd, maar om te rijden op zijn minst een SC of 3.2 nemen (is al spartaans genoeg :engeltje: )
                    Als ie ondertussen zelfs goedkoper is dan een 2.7, niet twijfelen!

                      zeldzaamheid verhoogt de verzamelwaarde en zegt meestal weinig over rij-eigenschappen; zet er even de prouductie-aantallen per model naast :
                      996: 56.733 stuks
                      993: 68.029 stuks
                      964: 65.389 stuks
                      3.2 70.044 stuks
                      SC: 60.740 stuks
                      911S 2.7: 38.851 stuks

                        Cijfertjes.
                        Niet meer, niet minder.
                        De S wou vroeger geen kat, nu lift hij op de prijs van de pré-impactjes mee omdat daar de S HET model is om te hebben.
                        Er zijn ook veel meer SC’s gemaakt dan S’jes dus voor de investeerder is de S interessanter.
                        Vroeger kochten petrolheads Porschkes, nu investeerders. De beste Porsche om mee te rijden is nog steeds de recentste :salut: :up:

                          Dat klopt maar mijn vraag ging eerder of het grote onderlinge verschil in het voordeel van S tov de SC?

                            die prijzen zijn uit lang vervlogen tijden :salut:
                            bijna de helft erbij voor een perfect exemplaar is tegenwoordig een koopje als je de prijsevolutie ziet :popcorn:

                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.