Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Waarom een 911 ombouwen naar een 964
- Dit onderwerp bevat 27 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 19 jaren, 1 maand geleden door
stefx911.
-
MakerDiscussie
-
29 juni 2005 om 14:12
Ik begrijp het niet zo goed, waarom worden er zoveel 911’s naar een 964 omgebouwd ?
Dit is niet goedkoop, is niet hetzelfde als een 964, de waarde van je 911 gaat erop achteruit, meestal wordt enkel de buitenzijde gedaan,… en zo zijn er nog veel redenen…
Als je een 964 wil kan je toch beter een echte 964 kopen ? 😕
Wat is er trouwens mis met de echte 911 ? 😯
Kan aan mij liggen, maar ik snap de motivatie van zoiets niet zo goed…
Vandaar dat ik het even in de groep smijt hé 😉
-
MakerDiscussie
-
@Frederic_911 Ik denk dat het bij jou nog zal meevallen. Je zal wel een probleem hebben met je bandenmaten denk ik.
Als je natuurlijk de tegenslag hebt dat er ne kenner werkt in jouw keuringstation !
Ombouw naar een Turbolook zal al wat lastiger zijn…
[quote=”Frederic_911″:1xlpo8l8]aangezien het hier over ombouw naar 964 gaat, en ik er zelf ook ene heb; gaan we hiermee nog door de keuring geraken met die strenge regels 🙄 ❓ [/quote]
tis tegenwoordig weeral iets de keuring hé, met al die veranderingen om de haverklap, wie kan er tegenwoordig nog aan uit…
Ik denk van wel, kennen die mensen dat daar werken het uiterlijke verschil tussen een 911 en een 964?
Ik hoop dat je door de keuring geraakt, hou ons op de hoogte zou ik zegge
aangezien het hier over ombouw naar 964 gaat, en ik er zelf ook ene heb; gaan we hiermee nog door de keuring geraken met die strenge regels 🙄 ❓
Blijkbaar is de 964 turbolook de meest begeerde ombouw…
… mja, schuldig 8)
ieder zijn goesting he de mijne blijft op de velgen na zo origineel mogelijk en wie wil verbouwen moet dat doen ieder zijn eigen goesting en ieder zijn eigen mening
mijn goesting is een 964 turbo look zoals bad boys maar het budget laat dat helaas niet toe dus ik zou te vreden ziojn met een turbo look en dan andere blijft origineel dus heb altijd gezegt de eerste blijft zoals hij is en dan sparen voor een verbouwing en dan kopen we eventueel een naked body en dan maar zoeken tot we alles te samen hebben
en zoals dave sugereerd zo een oud ding mag je naar je goesting maken en een 911 of 993 naar ieder zijn budged
en inderdaad dave zijn projekt krijgt vorm………………………..
ben gisteren nog een “behind the scenes” gaan kijken maar meer zullen we hier helaas speculaas niks over zeggen een beetje geduld en geloof me het zal zekers beloond worden
[quote=”mcklusky”:3moiy2k5]Over wat gaat ge nadenken luc ? over mij de lotto laten te winnen, mark zijne boxster te kopen of mijn GT2 spullen te kopen ?[/quote]
Neenee ik de lotto winnen zeker 😆 Dave ik was aan het denken om u GT2 te kopen 😉
Over wat gaat ge nadenken luc ? over mij de lotto laten te winnen, mark zijne boxster te kopen of mijn GT2 spullen te kopen ?
ik ga voor de gulfkleuren gaan ja , ben nu eerst weer mijn spaarpotje aan t bijwerken zodat ik alle onderdelen kan overbouwen op een schade 993, dan ga ik het in één klap goed doen ipv op dat oude chasssis blijven verder te bouwen. Van dat oude chassis maak ik dan een rsr look om vrij te rijden op circuit.
Er zijn echter ook mensen die interesse hebben in het hele project en als we tot een overeenkomst komen doe ik hem van de hand en zoek ik iets anders… misschien mark zijne boxter…. als ik intussen genoeg kan sparen of de lotto win 😀Als je een 911 koopt waar veel werk aan is kan ik een conversie wel goed begrijpen hoor.
Ik vind het wel zonde om een perfecte originele te gaan ombouwen.
Neem nu die zwarte 3.2 G50 van bij Dekens, dat zou toch echt zonde zijn om daar aan te beginnen lassen enzo héTrouwens david, hoe staat het met je projectje ?
Ik ben echt benieuwd, maar tis al lang geleden dat ik er nog een update van gezien heb…ga je nu voor de Gulf kleuren (my favorite !) ?
Klopt , ik heb ook een zwak voor omgebouwde wagens. Blijft natuurlijk een feit dat de originele beter hun waarde houden… Maar als het een wagen is die je zelf wil houden en naar je eigen smaak wil aanpassen , waarom niet dan ? Ik ben de mijne puur voor het plezier aan het ombouwen , dan heb ik ook eens een wagen waar ik gek mee kan doen op een verantwoorde manier… het is alleen soms goed zien wat je met je geld doet anders had je misschien idd beter een originele gekocht… maar als je veel zelf kan en wil doen… wat houd je dan tegen ?
Ik neem er mijn tijd voor en denk goed na , enig probleem is dan wel dat ik week na week met nog gekkere ideeen op de proppen kom… ik hoop tegen het voorjaar een rijvaardige 993 gt2 look te hebben.
Maar zoals bij alle wagens die ik in het verleden had , als er mij iemand een gek bod op doet kan het best zijn dat hij weg mag… met of zonder motor. er zijn trouwens al enkele die interesse getoond hebben… zodanig dat ik ondertussen van Mark986 zijne boxster kan dromen… (ahum als ik intussen nog es de lotto win of zo)Wel ik ben dus zo iemand die bezig is met zo een ombouw 😈
WAAROM; Simpel om de looks het geld en de techniek. 😀
Looks: Ik vind de 965 het mooist van allen 8)
Geld: ik kan geen 35K Euro uitgeven aan een goede 965 😥
Techniek: ik werk graag aan mijn eigen wagens maar ik vrees dat ik bij een echte niet veel meer zal kunnen werken. 😕Daarom die keuze ❗
Nu ik ga wel akkoord dat je het met orginele stukken moet doen en geen polyester toestanden. Daarom heb ik rondom de orginele stukken bij mekaar liggen zoeken (niet simpel soms) inclusief de binnenbumpers, ook de bakjes waar de 964 achterlichten inkomen heb ik in de wagen gelast, evenals de balk en bevestigingen voor de middenreflector….
Op de wagen komen ook de geventileerde en geperforeerde schijven van een 965 inclusief de “big reds” (kassa kassa) 😥
D’er komen 3-delige orginele speedlines onder 8)
Ook het interieur; hier komt de verhoogde middenconsole,…..Ik zeg altijd: DOEN waar je zin in hebt (of dit nu de waarde van de wagen zal doen dalen ❓ ❓ Who care’s
Trouwens als je aan zo een ombouw/ restauratie begint kan je pas zeggen dat je je wagen van binnen en buiten kent
Het blijft toch een gevoelig onderwerp, trouwens onze Dave is ook aan zo een coversie bezig 😉
Ik heb ook nen 89 omgebouwd naar 964, en dit met de nodige testosteroninjecties kan ik je beloven dat het verschil in sprintjes en top heel klein en zelfs onbestaande is. Ik rij nu reeds drie jaar met den 3,2 en ik heb buiten naft en ruitewissers nog genen bal extra moeten uitgeven. De jonges in de club dien met nen originele rijden hebben op die drie jaar al meer uitgegeven aan kosten dan aan naft, baantaks en verzekering tegelijkertijd.
Ik heb de originele stukken nog liggen en mits nen dag werk is alles weer bon. 😈 😈 😈de reden waarom ik zou opteren voor een 911 mt 964 look is voor de betrouwbaarheid.
Correct me if i’m wrong, maar ik denk dat een 3,2 iets minder onderhoudsgevoelig is als het komt op electronica. Daarnaast zijn de eerste jaren van 964 de motors liever te mijden en dan wordt het prijsverschil enkel groter. Dan kom je snel op een 10 000 euro verschil en geef toe, daar kan je lang mee rijden hé (incl taksen, verzekering en verbuik).Dus moest ik 1 kiezen, ik zo gaan voor een betrouwbare 911 van de laatste jaren en dan met de 964 look ( carroserie ) want die vind ik ( persoonlijk ) gewoon knap en zeker nog modern…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.