Waarom Porschisten gaan voor bepaalde type, kleur, enz ?

Home Forum Porsche Talk Waarom Porschisten gaan voor bepaalde type, kleur, enz ?

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,
    Vooreerst een gezond, gelukkig en zalig Porsche jaar !
    Als ik zo rond zie welke types en kleur van Porsches rondrijden, dan vraag ik mij soms af waarom bepaalde heren/dames kiezen voor deze wagen ? Gaat dit samen met hun persoonlijkheid, smaak, zich te differentieren, enz.
    Ikzelf heb 15 jaar met een 365A in botergeel rondgereden en nu de laatste maanden een 911-964 in schieffergrijs. De eerste had ik gekozen omdat ik midden 20 was en de 365 vanuit TopGun me bekoorde en een bepaalde vrijheid gaf. Jaren gaan voorbij en nu in de 40 (geen midlife keuze 🙂 ) , geruild voor een 911 in een iets minder opvallende wagen/kleur en meer koos voor het geluid en meer voor echte Porsche ging, daar de 365A iets luchtig en te kinderlijk was geworden in mijn ogen, en gebrek aan het echte Porsche geluid had. Sommige zeggen me ook dat een 356 niet echt het gevoel een ‘real Porsche’ te zijn, en dat is ook zo. Wie weet het ik spijt na een aantal jaren…Maar nu beleef ik toch meer plezier aan de design en power.
    Voila, een beetje achtergrond…

    Anderen die hun aankopen/keuzes willen mededelen ?

    Porsche. There is no substitute 😉

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
    • [quote=”ppp 356″:1wa6ryzx]Zelfs als je wrak van een Speedster verkoopt, heb je nog genoeg eurootjes om een perfecte 964RS te kopen 😉 [/quote]

      Ah dus MichM3 z’n 964RS heeft de waarde van een wrak 😈

        [quote=”ppp 356″:28enhqda]Een echte Speedster krijg je altijd voor een goede prijs 🙄 , enkel als je de hoofdprijs wil, zal je even geduld moeten hebben. 😉

        Zelfs als je wrak van een Speedster verkoopt, heb je nog genoeg eurootjes om een perfecte 964RS te kopen 😉 [/quote]

        Ook dat was mijn gedacht.
        Daarom de vraag of het wel een echte was

          [quote=”filip vanbrabant”:22rhn7i0]Verkocht voor een appel en een ei; wou hem zo snel mogelijk weg omdat ik een 911 op het oog had.

          De meesten zeiden dat ik zot was om aan die prijs te verkopen 🙄 [/quote]

          Een echte Speedster krijg je altijd voor een goede prijs 🙄 , enkel als je de hoofdprijs wil, zal je even geduld moeten hebben. 😉

          Zelfs als je wrak van een Speedster verkoopt, heb je nog genoeg eurootjes om een perfecte 964RS te kopen 😉

            [quote=”filip vanbrabant”:1qpw700c]Verkocht voor een appel en een ei; wou hem zo snel mogelijk weg omdat ik een 911 op het oog had.

            De meesten zeiden dat ik zot was om aan die prijs te verkopen 🙄 [/quote]

            …horen, zien en zwijgen zeker? 🙄

            jammer, maar het was jouw keuze 🙁

              Verkocht voor een appel en een ei; wou hem zo snel mogelijk weg omdat ik een 911 op het oog had.

              De meesten zeiden dat ik zot was om aan die prijs te verkopen 🙄

                Was het een echte 356 Speedster ❓

                Zo ja , dan kan ik PPP356 enkel maar bijstaan en hopen dat je er iemand anders niet TE gelukkig mee gemaakt hebt.
                Verder kan ik PPP356 alleen maar bijtreden en als er iemand is die hier de kennis en het recht heeft om over de verschillende modellen te spreken met grote voorkennis , dan is hij het wel.

                  wow…was zo te zien wel een knappe kar 😆 8)

                    Ik hoop dat je hem niet te goedkoop hebt weggedaan ❓

                      Je heb gelijk, ik lag er ook niet wakker van.
                      Hier was de mijne en nu god weet waar
                      :mrgreen:

                        [quote=”filip vanbrabant”:2xflv22o]Ik wil de 365 niet afbreken hoor; heb er zeer veel plezier aan gehad. Gekocht in de US en met de boot via San Diego naar Antwerpen overgebracht. Heb hem weggedaan daar ik maar 200km/jaar mee rondtoeterde en tot 6 maanden op stal was vanwege het slechte weer, en met de ‘cap’ erop toch zeer weinig en onaangenaam plaatsbood voor de medepassagiers 😡 . Het was toch emotioneel als ze hem thuis kwamen ophalen hoor.

                        Het eigenaardige is dat de meeste mensen nu na 15 jaar zeggen, ge hebt ene Porsche gekocht daar de vorige 365 er ook één was. De meeste kenden dit 365 type niet en dachten dat het een Alfa, Khia, Renault, enz. was. 😯 [/quote]

                        Kan het echt niet laten, maar een 356 heeft voor pasagiers meer plaats dan een 964 😉
                        En een 356 vergelijken met een Alf Khia of zelfs een Kharman, zegt meer over die mensen, dan over de 356 🙄 🙄 en dan nog als ze dat zouden vinden, ik zou er zelfs niet van wakker liggen 😉

                          is het niet 356 ? 😉

                            Ik wil de 365 niet afbreken hoor; heb er zeer veel plezier aan gehad. Gekocht in de US en met de boot via San Diego naar Antwerpen overgebracht. Heb hem weggedaan daar ik maar 200km/jaar mee rondtoeterde en tot 6 maanden op stal was vanwege het slechte weer, en met de ‘cap’ erop toch zeer weinig en onaangenaam plaatsbood voor de medepassagiers 😡 . Het was toch emotioneel als ze hem thuis kwamen ophalen hoor.

                            Het eigenaardige is dat de meeste mensen nu na 15 jaar zeggen, ge hebt ene Porsche gekocht daar de vorige 365 er ook één was. De meeste kenden dit 365 type niet en dachten dat het een Alfa, Khia, Renault, enz. was. 😯

                              [quote=”filip vanbrabant”:35nqjhnk]
                              Ikzelf heb 15 jaar met een 365A in botergeel rondgereden en nu de laatste maanden een 911-964 in schieffergrijs. De eerste had ik gekozen omdat ik midden 20 was en de 365 vanuit TopGun me bekoorde en een bepaalde vrijheid gaf. Jaren gaan voorbij en nu in de 40 (geen midlife keuze 🙂 ) , geruild voor een 911 in een iets minder opvallende wagen/kleur en meer koos voor het geluid en meer voor echte Porsche ging, daar de 365A iets luchtig en te kinderlijk was geworden in mijn ogen, en gebrek aan het echte Porsche geluid had. Sommige zeggen me ook dat een 356 niet echt het gevoel een ‘real Porsche’ te zijn, en dat is ook zo.

                              Anderen die hun aankopen/keuzes willen mededelen ?

                              Porsche. There is no substitute 😉 [/quote]

                              Sorry, maar de 356 verwijten dat hij niet het echte Porsche gevoel geeft 🙄 🙄 Hier is het wel allemaal mee begonnen, al de andere rest zijn gewoon afgietsels, die misschien wel sneller zijn, maar zeker niet meer Porsche gevoel geven 😉
                              En dan het echter Porsche geluid, wat moeten we ons daar bij voorstellen ❓
                              4 cylinder boxer, 6 cylinder boxer lucht of is het die met water, de V8 van de 928, of nee is het de V10 van de CGT, of kwam het echte geluid nu weer uit de 917 ❓ ❓
                              Ik kan zeggen dat ik weet waarover ik praat, en als er ooit keuzes moeten worden gemaakt, zal het zeker de 356 zijn die blijft, en dan vooral om het Porsche gevoel. Porsche is veel meer dan een luchtgekoelde 6 cylinder boxer of acceleratie van 0 – 100km/u.
                              Porsche is Passie met een hoofdletter.
                              Laats heb ik in een Cayenne Turbo gereden, en ook de bus van Porsche gaf me helemaal het gevoel van met een Porsche op de baan te zijn, het is geen 911, maar wel de scherpsturende SUV op de markt.

                                Klopt,

                                De “lanceringskleuren” maken enorm veel uit.

                                Een speciale versie, zoals RS, GT3, GT3-RS zou ik altijd in ‘n speciale kleur willen, zoals inderdaad Maritime Bleu voor de 964RS, Speed Yellow voor de GT3 Mk1, Wit voor de 997 GT3 enzoverder…

                                Voor de Skyline die ik vroeger had, moest ‘t ook Midnight Purple zijn, en op de Impreza moest het World Rally Blue zijn, met goudkleurige velgen 😀

                                Voor minder speciale versies, hou ik doorgaans meer van donkere kleuren, donkerblauw of zwart.

                                Er zijn in mijn ogen echt weinig auto’s die goed tot hun recht komen in zilverkleur…

                                Maar natuurlijk blijft ‘t devies “De gustibus et coloribus non est disputandum”

                                  Ikzelf ben jaren enkel liefhebber geweest van de luchtgekoelde 911’s.
                                  En ENKEL van deze wagens.
                                  Mijn eerste was dan ook een 911 Targa Carrera 3.2 in bordeaux metallic

                                  Na 4,5 jaar gehad te hebben en zeer weinig mee gereden te hebben heb ik deze verkocht.
                                  Normaal was er een zwarte 930 in de plaats gekomen (Bad Boys , Bad Boys) , maar de verkoper trok net voor de betaling van het voorschot en na afspraken gemaakt te hebben ineens terug daar deze een vuil spelletje wilde spelen met misschien een andere kandidaat die misschien volgende week kwamkijken en misschien meer wilde betalen.
                                  Toen heb ik uit frustratie de 968CS gekocht. De kleur sprak me enorm aan , maar de wagen zei me niets en de bedoeling was hier maximaal 2 maanden mee te rijden en dan te verkopen als ik een andere Elver had gevonden.
                                  Doch de kwaliteiten van deze 968CS hebben me zo aangedaan dat ik geen afstand meer kon nemen van de wagen. Zo is mijn liefde voor de transaxels gegroeid en de onderwaardering wegge-ebt . De wagens die ddo mezelf jaren beschreven werden als “Audi Coupé’s” en “Non Porsches” werden ineens echte Porsches .

                                  Sindsdien heb ik al (voorlopig) 3 transaxels gehad

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 33)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.