Waarom Porschisten gaan voor bepaalde type, kleur, enz ?

Home Forum Porsche Talk Waarom Porschisten gaan voor bepaalde type, kleur, enz ?

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,
    Vooreerst een gezond, gelukkig en zalig Porsche jaar !
    Als ik zo rond zie welke types en kleur van Porsches rondrijden, dan vraag ik mij soms af waarom bepaalde heren/dames kiezen voor deze wagen ? Gaat dit samen met hun persoonlijkheid, smaak, zich te differentieren, enz.
    Ikzelf heb 15 jaar met een 365A in botergeel rondgereden en nu de laatste maanden een 911-964 in schieffergrijs. De eerste had ik gekozen omdat ik midden 20 was en de 365 vanuit TopGun me bekoorde en een bepaalde vrijheid gaf. Jaren gaan voorbij en nu in de 40 (geen midlife keuze 🙂 ) , geruild voor een 911 in een iets minder opvallende wagen/kleur en meer koos voor het geluid en meer voor echte Porsche ging, daar de 365A iets luchtig en te kinderlijk was geworden in mijn ogen, en gebrek aan het echte Porsche geluid had. Sommige zeggen me ook dat een 356 niet echt het gevoel een ‘real Porsche’ te zijn, en dat is ook zo. Wie weet het ik spijt na een aantal jaren…Maar nu beleef ik toch meer plezier aan de design en power.
    Voila, een beetje achtergrond…

    Anderen die hun aankopen/keuzes willen mededelen ?

    Porsche. There is no substitute 😉

3 reacties aan het bekijken - 31 tot 33 (van in totaal 33)
    • hierover bestaan zoveel theorien…

      zakenmensen die hun sportwagen dagelijks nodig hebben, zullen eerder opteren voor een discretere kleur om van sommige klanten achterklap te vermijden.

      Als je 100% je zin kan kopen, dan zou ik toch ook opteren voor de exclusievere modellen in fellere kleuren. Sommige kleuren zijn heel erg model gebonden. De Cayman bijvoorbeeld is voorgesteld door Porsche in Cobalt blauw…ik vind dat een super kleur voor de Cayman…of de 996 GT3 destijds die op iedere foto in het Speedgelb afgebeeld stond…ronduit prachtig.

      Oude elfjes (pre-74) hadden werkelijk een kameleon kleurenpakket en ik zie die auto’s dan ook liefst in de opvallende tinten. Ook de modellen die Porsche in “meer speciale” kleuren aanbood, zou ik steeds in dergelijke kleur kopen. Een 964RS bijvoorbeeld zou ik nooit in ‘t zilver of nachtblauw kopen als er ook Rubystone Red (fuchsia) of Maritime blauw bestaat…het geeft deze auto’s meer cachette.
      De Carrera Club Sport is ook zo’n voorbeeld. Deze bestaat in zilver grijs of zwart maar moest ik zo eentje zoeken, dan probeerde ik toch een Grand Prix Weiss exemplaar te vinden met rode velgen.
      Hetzelfde geldt voor de nieuwe RS…dat donker groen is adembenemend mooi, net als zwart met oranje wielen…beide opvallend, maar met een ander accent.

      De 997 kan je in ‘t rood (zoals ppp356 hier op ‘t forum) bestellen en recentelijk blijkbaar ook in Estoril blauw…beide zijn fantastische kleuren die schitterend passen bij deze auto…ik zou dan ook een van deze 2 kleuren nemen voor de 997.

      BMW heeft ook steeds een paar kleuren exclusief voor de ///M reeks in het aanbod. Phoenix geel past super op de M3..Estoril blauw was een voltreffer op de vorige M3…ik vind dat speciale auto’s best wel een opvallend kleurtje kunnen hebben

      In 2006 heb ik een Alpina Z4 aangekocht. Ook bij deze auto heb ik geopteerd voor de speciale kleur Alpina-Blau…mijn stelling is: koop je eens Alpina, dan moet die toch in de huiskleur zijn, niet?

        ik kies een wagen om zijn uitstraling. Dit wil zeggen, kleur en model moeten overeen komen + het moet een wagen zijn waarvan er geen duizenden rondrijden of waarvan het uiterlijk te braaf is. Naar het merk kijk ik ook meestal.
        Ik wordt zelfstandig tuinaannemer/-architect in juli en heb besloten om een Mercedes G 400D te zoeken in de kleur zilver (mss zwart) met een zwart interieur. vind dit een wagen die klasse uitstraalt, je niet dagelijks tegenkomt, degelijk rijdt en toch zijn werk aankan op het terrein de.

        als ik een Porsche koop is dit meestal een toevalligheid. dwz ik zoek er niet achter maar als ik iets tegenkom dat me aanstaat en ik heb het geld liggen of bijna rond dan koop ik hem.

        de 944 turbo is bvb zermatt zilver met een volledig bordeaux interieur (prachtig)
        de 912 is pastel geel met een zwart interieur en pepita stof voor de zetels.
        De 911 is wit met zwart, zwart interieur en de zetels zelf hebben een speciale chique stof
        de 928 is donker blauw met zwart interieur (heb de pinkers wel al liggen in het wit omdat oranje vloekt bij dat blauw en hij zo wat jonger oogt)

        Dus je ziet ik heb geen voorkeur voor een kleur maar alles moet kloppen en er deftig uitzien 😉

          Van waar ben jij ergens ? Zie hier in de buurt regelmatig nog een 964 in schieffergrijs rijden.

          Ivm de kleur: voor mij moet de combinatie geslaagd zijn. Het Sienna metallic van mijn S bijvoorbeeld; zelf zou ik dat nooit bestellen bij een nieuwe wagen maar nu ben ik echt gek op die kleur. Hoe langer ik hem heb hoe meer ik die kleur ben gaan waarderen. Vind ook de combinatie met het interieur en alu raamlijsten zeer geslaagd.

          Heb ook een 964 in schieffergrijs en die is een pak minder opvallend maar vind dat voor die wagen ook een prachtige kleur. Zeker in combionatie met een zwart interieur.

          Voor de rest hab ik nooit gezocht achter een wagen in een bepaalde kleur maar gewoon rondgekeken tot ik iets tegen kwam dat mij beviel.

          De wagens die ik nieuw besteld heb was het wat rondkijken en kiezen met de kleurenkaarten…

        3 reacties aan het bekijken - 31 tot 33 (van in totaal 33)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.