Wachten op nieuwe GT3 of toch voor een RS 4.0 gaan

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 991 Wachten op nieuwe GT3 of toch voor een RS 4.0 gaan

  • Maker
    Discussie

  • Kris Peetermans
    Deelnemer

      De GTS is zalig maar ik wil meer, MEER….
      Heb nu gezien dat ik de kids toch niet zo heel veel meeneem achterin en dus kan er maar beter een rolkooi in staan 😀

      Het magische van een RS laat me niet los en dan zeker die 4.0.
      Maar jah , hoe goed gaat de nieuwe GT3 zijn ??

      Warch,… wachten, wachten, beslissingen…., wat doen ze ne mens toch aan 😐

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 102)
    • PB

        Ik denk toch ook niet dat Porsche een ‘bwa, we zullen wel zien wat ervan komt blok’ in hun street legal topproduct steekt.

          Misschien heeft het allemaal te maken met uitstootnormen die voor een voor een straatlegale wagen als de Gt3 anders liggen dan voor een echte racer .
          De boel moet verkopen nu en binnen enkele jaren !
          De enige die het antwoord weten is Porsche zelf .

            Ik had verstaan dat de Mezger gewoon te duur was geworden en dat ze nu alle motoren op dezelfde productielijn bouwen.
            Voor de 1e maal gebruiken ze hetzelfde blok (met een paar aanpassingen) in de “gewone” 911 serie en in de GT* serie.
            + moesten ze zo zeker zijn dan zouden ze toch het DFI blok in de CUP stoppen?

              Ik geef Porsche het voordeel van de twijfel .De Dfi motor zal wel uitvoerig getest zijn .
              Het zou me verwonderen dat ze een motor in de Gt3 leggen waarvan ze niet zeker zijn .Tenslotte is het een wagen die vaak op het circuit zal rijden aan een hoog toerental .

                + dat in de nieuwe 991 CUP nog altijd de oude Mezger zit.
                Moesten ze bij Porsche zo zeker zijn van de nieuwe DFI motor dan zouden ze dit toch niet doen lijkt me??

                  Met de DFI motor valt nog af te wachten of hij even sterk en betrouwbaar is zoals de Mezger.
                  Ik ga er volledig mee akkoord dat ze met hun tijd meegaan + de Mezger blok is gewoon te duur voor de VAG mannen.
                  De CUP is indd top!
                  Voor mij is de 991 GT3 een opgeleukte normale 991 dus ik hoop dat ze de RS wat meer pedigree gaan geven.

                    ik weet zeker dat we nu een discussie zullen krijgen van mezgermotor vs DFImotor zoals de lucht-watergekoelde discussie
                    Ze gaan gewoon mee met de tijd,PDK en DFI zijn nu gewoon modern en er moet geld verdiend worden bij die mannen en dat zal niet beteren nu ze bij de VAGstal behoren
                    Ik vond de cup super en hopelijk heeft de nieuwe RS genen van de cup en dat zal hem wel superlekker maken

                      Ik heb hem in Genève gezien en ben er eerlijk gezegd niet echt wild van.

                      Het interieur is gewoon copy panamera wat er gewoon zeer raar uitziet.
                      Geen Mezger motor + alleen PDK?
                      Geen Optie om de CGT CS zetels te bestellen?
                      Directe link met de cup series volledig weg?

                      Ergens ben ik wel content dat ik er niet weg van ben :relaxman:

                      Beter voor de portefeuille + de waarde van de 996/997 GT3 series zullen nu ook beter bewaard blijven.

                        geen idee
                        er zijn er zeer weinig voorzien voor België voor 2013
                        Rs motors heeft er 1 verkocht en carrera motors 3a5 en penders nog geen

                          Enig idee Bruno wanneer de gt3 te bewonderen is bij de belgische dealer ?

                            Foto’s bruno ❓ ❓ ❓

                              Ik heb de GT3 en de cup live gezien en echt die auto’s zijn AF
                              Ik hoop dat de nieuwe rs de kas krijgt van de cup en dan wordt die onweerstaanbaar

                                “Rufie” Ik ben precies de enige die deze nieuwe GT3 niet bruut genoeg vindt uiterlijk.

                                Neen Alain, we zijn alvast al met ons twee!!
                                Laat ons dan nog maar zwijgen over dat interieur….

                                En toch ‘t is een wreed machien zulle!!!!

                                Het lijkt zo een chique klassebak, maar omdat het een GT3 is, is men verplicht om er een picknicktafel op te zetten en dat lukt precies niet goed. Mijn gedacht.

                                Andere doelgroep, Chinezen, Amerikanos,… enfin buiten de Vlamingen (Patrickvb 😉 )

                                  Ik ben precies de enige die deze nieuwe GT3 niet bruut genoeg vindt uiterlijk.
                                  Het lijkt zo een chique klassebak, maar omdat het een GT3 is, is men verplicht om er een picknicktafel op te zetten en dat lukt precies niet goed. Mijn gedacht.

                                    [quote=”krisp” post=95667]
                                    Het magische van een RS laat me niet los en dan zeker die 4.0.
                                    Maar jah , hoe goed gaat de nieuwe GT3 zijn ??[/quote]

                                    Volgens mij gaat de nieuwe GT3 een monster zijn, in goede zin dan. Persoonlijk wil ik altijd de “new and improved”, en zou in dit geval zonder twijfel voor de GT3 gaan want vind hem ongeloofelijk fantastisch mooi, aggressief,… Maar da’s niet relevant.
                                    Krisp, als je nu los van budget, los van vooroordelen, los van reviews op internet, los van meningen van anderen, los van Nurburgringtijden, los van alles, voor jezelf inbeeldt in welke wagen je wil rijden, welke wagen je passie het meest doet oplaaien. Welke WIL je, welke BEGEER je. En bij gevolg, koop deze en vergeet de andere.
                                    Ik heb een aantal wagens gekocht waar ik het verstand meer heb laten doorwegen dan het hart. Nooit echt gehouden van deze wagens, nooit probleem gehad om ze te laten vertrekken naar een volgende eigenaar. Heb echter ooit eentje gekocht met mijn hart (bmw compact 320td met m pakket), helemaal zoals ik hem wou, en kijk, daar heb ik het langst mee gereden, onbetaalbaar veel plezier aan beleefd, en die zag ik echt niet graag vertrekken uit mijn garage toen hij moest plaats ruimen voor de Boxster.
                                    DUS, follow your heart Krisp !

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 102)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.