Home › Forum › Porsche Talk › Wachttijd voor een afspraak bij pech …
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 11 maanden geleden door Peter.
-
MakerDiscussie
-
22 december 2018 om 19:48
Zond. 16-12 merkte ik dat het toch wat koud was in mijn 991.2 en na wat rijden had ik door dat de ventilatie niet werkte, geen verluchting of verwarming en een ventilator die dus niet draaide…. Maandag morgen bel ik naar mijn garage PC Mechelen waar ik doodleuk te horen kreeg dat ik de wagen op 24-12 binnen mocht brengen voor een inspectie. Is het normaal dat ik een dikke week moet wachten in de winter met een auto waar je eigenlijk niet meer mee kan rijden op het gevaar af dat je ontwaseming het niet meer doet met alle gevolgen ? De verwarming nog tot daar gelaten …. ik was toch wel ontgoocheld om het zachtjes uit te drukken.
Het toeval wou nog dat ik met mijn Mercedes ook een kleine panne had en daar werd ik zonder zeveren ‘s anderendaags al geholpen en hersteld !!! dit geeft mij in ieder een zeer wrange nasmaak wat de service betreft van mijn PC, Mijn vraag is of jullie dit ook al overkomen is en wat je zoal als “normaal” moet beschouwen wat wachttijden aangaat met een panne bij Porsche … ? -
MakerDiscussie
-
Tja, effectief 6,5 weken de wagen niet mogen gebruiken. Probleem was dat die sensor bovenaan de motor zit en dus de gehele motor uit het chassis moest. We wisten ook niet vooraf wat het probleem was, en eens gekend dat het niet raadzaam was om ermee te rijden. Door een tekort aan gekwalificeerde technici die de hele motor mogen demonteren ontstaat er dus zo’n wachttijd. Intussen zou men meer van zulke technici aangeworven hebben, ‘k wil het evenwel niet uittesten hoor :-). Op het moment wreed frustrerend, achteraf weer blij als een klein kind dat ge uw speelgoed terugkrijgt 🙂
[quote=”PPBoxster” post=273841]Ik heb eind september mijn wagen bij PCA binnengebracht omdat de boordcomputer aangaf dat er te weinig koelvloeistof aanwezig zou zijn. Twee keer deze foutboodschap gehad en telkens bijgevuld. Evenwel zelf geen lek gevonden (niets op de grond te zien). De 718 binnengebracht voor nazicht. Ook bij PCA Géén lek te bespeuren, maar wel een kapotte sensor aan het expansievat (of zoiets, ben geen technieker). Om een (héél) lang verhaal kort te maken : mijn wagen heeft 6,5 weken (!) binnengestaan (nieuw gekocht in februari). Wreed frustrerend. Eerlijkheidshalve wel goede service qua vervangwagen gekregen (een Macan), maar toch is het niet leuk om niet met je eigen wagen te bollen. Probleem was idd ook daar een tekort aan techniekers, maar men zou bij PCA nu enkele nieuwe mensen aangeworven hebben. Op dat moment ben je er niets mee natuurlijk en voor dat geld had ik toen ook meer verwacht. Enfin, de wagen bolt nu terug prima. Ook Porsche’s kunnen onderdelen hebben die niet werken, de kwaliteit staat of valt natuurlijk hoe en hoe snel men dit oplost.[/quote]
6-en-een-halve week stilstand voor een spiksplinternieuwe auto voor zo een prul?????? WTF!!!! Tjonge, tjonge!
De BMW 420d van de echtgenote had ook een probleem met te reiniging koelvloeistof maar dat is vlot en bliksemsnel opgelost (bleek een nog niet eerder voorkomend probleem van recirculatie of zoiets).
En de 116d van de dochter moest binnen voor herstel koetswerkschade (je kent vrouwen…hoewel ikzelf ook niet geheel zondenvrij ben, mimimi ) en hoewel de wagen niet omnium verzekerd is, werd gewoon een vervangwagen 2-reeks aangeboden. Allemaal heel pijnloos verlopen dus.
Onze Porsches worden natuurlijk extra-officieel prima onderhouden en vallen derhalve nooit in panne… Met de 968 naar Duitsland of met de Cayman naar de UK? Direct!
Misschien is de service in het buitenland wel beter hé Targa4S 🙂
Alles valt of staat idd met hoe snel ze het oplossen en dan daar wringt het schoentje, ik heb meer dan de indruk dat de after-service zwaar in gebreke blijft. Helaas ken ik dit probleem ook uit andere “luxe” sectoren, verkopen is geen probleem maar als er iets misloopt is het koekenbak, als klant sta je meestal machteloos helaas … toen ik gisteren met mijn verkoper sprak over dit feit zei hij dat ze met enorme piekmomenten zaten dat maakt dat ze de ene moment veel techniekers tekort hadden en een week later ze technisch werkloos moesten zetten. Allemaal goed maar als klant heb ik daar geen boodschap aan (zeker niet gezien de rekeningen die je gepresenteerd krijgt a werkuur +/- 100/u) wat voor mij het allerbelangrijkste is is het vertrouwen dat ik ik een wagen heb, maakt niet uit wat merk maar als ik onbewust op een bepaald moment een wagen niet meer durf te gebruiken om zeg maar een langere afstand naar het buitenland te doen uit angst dat er wat fout gaat lopen dan is het over voor mij, en de garage is daar toch een grote factor in om je dat gevoel te geven.
Ik heb eind september mijn wagen bij PCA binnengebracht omdat de boordcomputer aangaf dat er te weinig koelvloeistof aanwezig zou zijn. Twee keer deze foutboodschap gehad en telkens bijgevuld. Evenwel zelf geen lek gevonden (niets op de grond te zien). De 718 binnengebracht voor nazicht. Ook bij PCA Géén lek te bespeuren, maar wel een kapotte sensor aan het expansievat (of zoiets, ben geen technieker). Om een (héél) lang verhaal kort te maken : mijn wagen heeft 6,5 weken (!) binnengestaan (nieuw gekocht in februari). Wreed frustrerend. Eerlijkheidshalve wel goede service qua vervangwagen gekregen (een Macan), maar toch is het niet leuk om niet met je eigen wagen te bollen. Probleem was idd ook daar een tekort aan techniekers, maar men zou bij PCA nu enkele nieuwe mensen aangeworven hebben. Op dat moment ben je er niets mee natuurlijk en voor dat geld had ik toen ook meer verwacht. Enfin, de wagen bolt nu terug prima. Ook Porsche’s kunnen onderdelen hebben die niet werken, de kwaliteit staat of valt natuurlijk hoe en hoe snel men dit oplost.
@Vandamme: je redenering i.v.m. hetgeen ik aanhaalde is volkomen correct.
Ik zou denken dat je die renault niet kreeg voorgesteld voor garantie werk , dan krijg je uiteraard geen Porsche, als je dan wel een Porsche wil zal dat wel kunnen hoor, maar zal de huur prijs ook wel stevig te noemen zijn.
Voor garantie werk zou ik eerder verwachten dat je dan toch wel een deftige auto krijgt?
Idd, als men een premium product verkoopt zou alles navenant moeten zijn…de facturen die zijn het al.
En vervangwagen?…mij hebben ze eens een voorgesteld…een Renault van een verhuurbedrijf, die zij voor mij regelden, en die ik moest betalen natuurlijk.
Niet echt wat je denkt wanneer je de vraag stelt of er een vervangwagen ter beschikking is…En wat ‘het uitsorteren van de ergste pannes’ betreft…indien er 10 erge gevallen binnenkomen – die met voorrang worden behandeld – kan de andere klant met een mineur probleem ondertussen op een houtje kauwen.
Toch aan iedereen een warme Kerst gewenst.
tja … de klant is een citroen hé, en dit moet je uitpersen dus. Ik begrijp niet als je een premiumprodukt verkoopt dat toch voor vele mensen een dagelijkse auto is dat je je zomaar kan permiteren om uw kot 10 dagen te sluiten zonder zelfs maar een nummer of adres achter te laten waar je dan wel geholpen kan worden als was het maar met een vervangwagen ….
Even ter zijde , de Targa is vanmorgen binnengebracht en vanmiddag om 14.45u kreeg ik bericht dat hij klaar was. Het defect was dus een ventilator die “wat vast zat”, ze hebben het “behandeld” en het zou te wijten kunnen zijn aan de vocht/corrosie en misschien had ik de wagen niet te lang mogen laten “staan” (wagen staat nooit langer stil dan 2 dagen) …. enfin ja … de verluchting werkt dus weer en hopelijk blijft dat zo. Weerom had ik het gevoel dat ze dit veel eerder hadden kunnen oplossen. In een gesprek met 1 vd techniekers zij hij dat ze ernst van de panne moeten uitsorteren en dat de ergste gevallen dan het eerst aan beurt komen … Bullshit noem ik dat want elke klant vindt zijn probleem het belangrijkste en als het al niet binnen een normale termijn (en dat is voor mij max. 3dgn) kan opgelost worden dan geef je hem een vervangwagen. Maar goed ik weet nu waar ik sta op service gebied bij PCM. Ik had helaas liever gezegd dat ze super waren en dat doe ik dan ook graag als het goed is, maar het heeft niet mogen zijn.
Prettige feestdagen nog aan alle forumleden,
PatrickKreeg verleden week een mail van ‘mijn’ OPC dat ze vanaf zaterdag 22 december 2018 gesloten zijn en terug open vanaf woensdag 2 januari 2019…maar met de beste wensen voor het nieuwe jaar…
Vroeg mij ook af wat indien er eens iets dringend op de proppen komt…ondanks de Porsche assistance weet ik niet of mijn auto (indien nodig) naar daar zou kunnen worden getransporteerd- niemand aanwezig -..!
Alle begrip voor werkende mensen die hun laatste vakantiedagen opsparen voor het eindejaar maar ondertussen komen er toch veel klanten in de problemen. Hun onderhoudsplanning voor Januari zal al overvol staan en diegenen die er ondertussen bijkomen die zullen extra geduld moeten uitoefenen…
Een minimum dienstverlening is toch het minste dat men zou mogen verwachten.alst nog in garantie is kun je eens bij Porsche zelf van je voeten maken, dan kunnen zij eens hun PC een cigaar doen smoren.
ik vrees dat je daar gelijk in hebt, vroeger was in Mechelen niks, maar dit PC is niet echt een toonbeeld helaas, de nabijheid was nochtans een belangrijke reden waarom ik een Porsche aankocht, ik haat het om ver te rijden voor zoiets omdat je er teveel tijd aan verliest, maar op deze manier ben ik geneigd om het dan toch wat verder te gaan zoeken …. ben benieuwd wel hoe lang ik de wagen kwijt zal zijn LOL waarschijnlijk de rest van volgende week als ze de brug niet maken of er misschien geen techniekers meer zijn. 😉
Er is maar één oplossing ;dit service center duidelijk vermijden ,en misschien eens bij PC Drogenbos langsgaan ,ik denk dat ze jouw geen week laten wachten met een fan die niet werkt. Soms loont het om 80 km te rijden voor een goede service ,dan eerder om de hoek gaan.
Als een service center meer volk op bureel heeft dan in de werkplaats , is dit reeds een indicatie voor het vervolg van zorgeloos Porsche rijden.enkel de zekering checken duurt geen 15 minuten, maar al de rest kan wel oplopen.
auto binnen rijden naar service station
zekeringen nalopen
piwis aansluiten en uitlezen
Ik denk dat ze dan ook meteen de software updaten.Volgens mij zijn ze gebonden aan Porsche’s guidelines voor wat ze allemaal moeten doen als die auto binnenkomt, en dan kom je niet toe met 15 minuten.
Het is eindejaar, dus ja, werknemers kunnen al eens congé opnemen.
En wat betreft mailtje.. daar is geen excuus voor, das gewoon lomp.
Maar in mijn ervaring zijn er veel mensen totaal niet in staat hun mailbox naar behoren te beheren en mails tijdig te beantwoorden..Of om hun out of office in te stellen als ze er niet zijn… Misschien is die CEO zelf ook in congé. of ziek of weet ik veel..
Maar ok, ik begrijp je frustratie, idd dure auto en dan zou je toch een beter gevoel van de service moeten krijgen.
Is die auto nog in garantie?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.