Wagen invoeren uit nederland COC nog nodig ja/neen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Wagen invoeren uit nederland COC nog nodig ja/neen

  • Maker
    Discussie
  • Zoals de tittel reeds vermeld hebben we nu nog een COC nodig voor een wagen in te schrijven in belgie?
    De wagen komt uit nederland…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
    • Dankjewel voor de info Luc 993

        Niet nodig voor Oldtimer :salut: :salut: :salut:

          Hoe zit dit nu voor een oldtimer van 1988 uit Nederland te halen.
          Die geen Belgisch gelijkvormigheids attest heeft.
          Kan iemand uitleggen hoe dit nu zit in 2016
          Alvast bedankt 😀

            en de verzekering kan je met je verzekeraar op het VIN nr regelen, ofwel één dag verzekering dagelijkse overzetten of reeds verzekering afsluiten op de nieuwe met het VIN nr.
            Uiteraard moet je een beetje timing voorzien en dus best niet op een vrijdag ( douane normaal gesloten ) .
            Auto heel vroeg ophalen, langs douane passeren ( kan een lange rij zijn !), indien mogelijk met een vriend autohandelaar en handelaars-platen ( maar kan ook met het NL kenteken ) naar zijn controle en dan naar huis.
            Vergeet niet door de controle te laten vermelden op het roze formulier dat het oldtimer-platen moeten zijn anders COC nodig.
            Je hebt tot 13 dagen na de aflevering van het witte NL export kenteken om deze rit uit te voeren.

              transitplaten en verzekering zijn geldig van de verkoper tot bij de koper thuis. Eenmaal thuis geweest vervallen die.

              ASI

                [quote=”Johan991″ post=193398]Ik heb recent een Porsche Targa van 1981 ingevoerd uit Roosendaal NL.
                Verkoper had APK laten uitvoeren en exportkentekens ( wit en op papier ! ) aangevraagd.Hij had dus toch IETS goed gedaan.
                Langs douane in Mechelen gereden welke eigenlijk ( vrijdag ) gesloten waren. De beambte heeft toch zonder aandringen mijn documenten in orde gebracht, bedankt vriendelijke man!
                Nadien oldtimer-controle en aanvraag Belgisch oldtimer-kenteken.
                Uiteindelijk vrij eenvoudig. :D[/quote]
                Johan,
                Begrijp ik het goed dat je die exportplaten van de verkoper ontvangen hebt en dat je met de Targa van Roosendaal naar huis gereden bent.
                De “oldtimer-controle” doe je dat dan ook nog met die exportplaten?
                Hoe lang zijn die export platen wel geldig?
                Pas wanneer je door de TC bent, kan je oldtimer plaat en – verzekering aanvragen, right?

                Maar hoe zit dat met de verzekering voor de rit(ten) met de exportplaten?
                Je kan toch niet zonder verzekering rondrijden ??

                Zoals je ziet toch nog een paar vraagskes 🙁
                Alvast bedankt voor een opheldering :applaus:

                  Hatelijk hé als dat gebeurt? 😡

                    Ja lap hij heeft juist zijne staart ingetrokken dus no deal 😥 :bounce: :bounce:

                      coc bestaat pas sinds begin deze eeuw. De europese wet zegt dat ieder voertuig ingeschreven in een europees land, in ieder ander europees land moet toegelaten worden.
                      Meestal proberen de invoerders flink hun zakken te vullen met ingevoerde wagens, maar in principe kan dit ook via een validatie via fod mobiliteit (dit is wel de trage weg)

                        Thx voor de reacties. :applaus:
                        Ik had de zoekfunctie nogthans gebruikt hoor.
                        Maar ik lees hier een beetje van alles en opt internet was het nietveel beter.. :bounce:
                        We zien wel waarschijnlijk gewoon als oldtimer laten inschrijven dus.
                        I keep you posted.

                          Ik heb recent een Porsche Targa van 1981 ingevoerd uit Roosendaal NL.
                          Verkoper had APK laten uitvoeren en exportkentekens ( wit en op papier ! ) aangevraagd.Hij had dus toch IETS goed gedaan.
                          Langs douane in Mechelen gereden welke eigenlijk ( vrijdag ) gesloten waren. De beambte heeft toch zonder aandringen mijn documenten in orde gebracht, bedankt vriendelijke man!
                          Nadien oldtimer-controle en aanvraag Belgisch oldtimer-kenteken.
                          Uiteindelijk vrij eenvoudig. 😀

                            Moest het niet quasi elke week veranderen, het zou waarschijnlijk voor iedereen duidelijker zijn :bounce:

                              [quote=”AudiPorsche” post=193363]Iedereen schrijft iets anders dus ik begrijp wel dat je door het bos de bomen niet meer ziet.[/quote]
                              Ga naar 3 verschillende keuringsstations, en je hoort 3 keer wat anders.
                              Ze weten het daar zelf ook niet…. :puke:

                                Zou zelfs kunnen dat het 67 is ipv 68..

                                Er is onlangs idd iets gewijzigd in de wetgeving ivm dat gelijkvormigheidsattest.
                                In principe mogen ze dat niet meer vragen maar in realiteit heb je het nog wel nodig voor wagens van voor ’96 dacht ik. Niet meer zeker van het jaartal.
                                Dit voor wagens die voorheen in een ander EU land ingeschreven waren.

                                Voor oldtimers is het dan weer anders; het is zogezegd één Europa maar voor wagens in te voeren uit NL is dan toch weer anders dan invoeren vanuit FR of IT.. en dan spreek ik uit ervaring hé

                                  Die 2 heb ik inderdaad even door elkaar gehaald!

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.