Wagen omhoog krikken

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Wagen omhoog krikken

• Maker
    Discussie
  • Ik zou graag mijn P onhoog krikken om de velgen eraf te kunnen nemen om deze langs de binnenzijde eens grondig te kuisen (wel band per band te verstaan).

Hoe kan ik dit het beste doen te weten dat er in mijn P geen krik zit om de wagen omhoog te krikken 🙁
    Kan ik gewoonweg een krik nemen van een ander type wagen?
    Ben gewoon bang dat de krik niet 100% gaat passen en hierdoor de wagen wel eens van de krik zou kunnen schuiven 😯

Alle raad is welkom ….

Ondertussen: PRETTIGE EINDEJAARSFEESTEN!!

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Wim

Het beste kun je hem opkrikken op een vast punt van de ophanging, liefst niet op de bodemplaat.
      Ben niet zo op de hoogte van jou model, maar misschien kun je het op het originele krikpunt zetten.

Vooreerst mijn beste wensen aan iedereen op het forum.
        Moge 2008 een jaar vol Porsche plezier zijn!

Ik heb Cabrio Wim zijn raad opgevolgd en heb (mezelf 🙄 ) nog een laat kerstcadeau gaan kopen.
        Maw, ik heb een krik en steunen gaan kopen om de wagen omhoog te tillen.

Nu misschien een stomme vraag voor de techneuten onder jullie maar waar zet ik best de krik en de steunen. Uiteraard onder de wagen 😆 maar waar precies?
        Ik ben niet zo handig en heb ooit eens een krik onder een wagen gezet maar niet op de goeie plaats waardoor een stuk metaal krom geplooid was 🙁

En zeg nu niet dat ik moet kijken in de “ownersmanual” want die heb ik niet 🙁 (is een occazie 997 en de handleiding zat er niet meer bij – heb een nieuwe besteld bij Carrera motors maar wacht er nog op).

Greetz,

Plumber

Wim

Ik heb runflat banden op de dagelijkse auto, heeft ook geen reserveband.
          Een keer lek gereden in de scheldetunnel, merkte dat de auto iets naar rechts trok en uit de tunnel gekomen even gekeken, en er zat een serieuze schroef in.
          Heerlijk als je dan gewoon kunt doorrijden.

[quote=”plumber”:xkun4pqr]En wat heeft Europe Assistance dan gedaan ❓ [/quote]

Zoals gezegd gaat het om een bijstandsverzekering….dus in dit specifieke geval is een takeldienst uit de buurt gekomen om in eerste instantie het reservewiel te monteren zodat ik verder kon rijden, om de band dan later definitief te laten herstellen (vervangen). Indien de montage van het reservewiel niet zou gelukt zijn dan was er een takeling naar de garage van mijn keuze voorzien…. dus het gaat op zo’n momenten werkelijk om de noodzakelijke “bijstand” 😀

En wat heeft Europe Assistance dan gedaan ❓

[quote=”plumber”:18qhtnhc]Thnx CabrioWim, ga mijn vrouw nog een laat kerstcadeau vragen! 😛

Danny, ne 997 heeft geen reservewiel…. Wel een “bonbonneke” om uwen band op te blazen… t’Is te hopen dat “Porsche Assistance” rap komt in geval van ne lekke band.

Mijne VW heeft ook geen reservewiel… gelukkig heb ik nog niet plat gereden want weet niet of die trukken met een band zelf op te blazen goed werkt.

Iemand reeds ervaring mee?[/quote]

Ja, reeds met de Mercedes Lek gereden op de E17 😕 wink:

Thnx CabrioWim, ga mijn vrouw nog een laat kerstcadeau vragen! 😛

Danny, ne 997 heeft geen reservewiel…. Wel een “bonbonneke” om uwen band op te blazen… t’Is te hopen dat “Porsche Assistance” rap komt in geval van ne lekke band.

Mijne VW heeft ook geen reservewiel… gelukkig heb ik nog niet plat gereden want weet niet of die trukken met een band zelf op te blazen goed werkt.

Iemand reeds ervaring mee?

al eens in het rezervewiel gekeken 😉

Wim

Dan kun je het beste een hydraulische rolkrik (40 euro) onder de draagarmen plaatsen.
                      Deze zijn makkelijk te plaatsen en vallen niet om, zo kun je wiel per wiel doen. Plaats er wel een assteun (17 euro) bij voor de veiligheid, als de krik dan om een of andere reden druk verliest kan de auto niet zakken.
                      Zo werk je veilig voor weinig geld, en krijg je nog leuk gereedschep voor de doe het zelfver. 😉

Is in elke goede autoshop te verkrijgen.

t’Is ne 997

Wim

Over wat voor Porsche praten we hier. ❓

daar zal 993S wel een oplossing voor weten
                            hij heeft deze poetsbeurt al gedaan namelijk 😀
                            staan hier ergens ook foto’s van….

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.