wagen valt stil

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 wagen valt stil

• Maker
    Discussie
  • hey,
    Mijn 3.0SC van ’82 heeft de laatste tijd nogal wat last van stilvallen als ik op hobbelige kasseien kom. Op vlakke wegen heb ik er geen last van, alleen onlangs op de autostrade, na een klinke bobbel in de weg ook van ‘t zelfde. Ik kan de auto dan herstarten met de contactsleutel en dat heeft dan soms weer een enorme knal tot gevolg … Iemand een idee waaraan dit kan liggen ?

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • probleem opgelost. Er zat een kabel los. Ook ineens een nieuwe bobijn gestoken, contact was nogal geoxideerd, of hoe zegt ge zoiets …

probleem met de druk van de benzine. Best eens ergens binnen doen om deze te laten uit meten, wij kunnen het ook maar ik laat u de keuze.

Dit fenomeen heb ik al dikwijls gehoord van kenners 🙄 💡

WB

Ik heb dit met mijn 3.0 ook gehad. Toen lag dit in het contactslot. Door altijd te veel sleutels aan de sleutelbos te hangen gaf het soms slecht contact en kon het inderdaad zijn dat de auto op hobbelige wegen even stil viel. Ik weet zo dadelijk niet meer of dit dan kwam omdat de brandstofpomp dan niet meer werkte of door iets anders, maar het was wel de reden toen. Veel succes bij je zoektocht!!!!!!

CIS meter plaat die bind en dan opeens los komt
              es de plaat zelf met carb cleaner schoonmaken
              kijken of er niks verbogen is

en last but not least, kijken of de bevestiging van het ganse unit wel in orde is, als er iets lost zit en het unit klappert op zijn geheel rond, krijg je ook slechte resultaten van…

S2

Als ik je beschrijving lees, denk ik onmiddelijk aan de ontsteking. (Als de ontsteking wegvalt, bouwt zich een hoeveelheid onverbrand mengsel op, dat bij ontsteking natuurlijk een knal geeft.)

Ik zou in elk geval mijn ontsteking eens nagaan, ligt er nergens een kabel los, die bij een bobbel eventjes massa sluit of geen contact meer geeft?

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.