warm rijden

• Maker
    Discussie
  • Mijn vader en ik zijn dus een 356 aan het oplappen en we zijn op een probleem gestoten dat we niet kunnen oplossen.
    Hij start zonder problemen en hij rijdt ook heel goed, als hij koud is.
    Als hij warm is dan is +/-120 max snelheid die behaald kan worden, totdat de lichten worden aangestoken dan valt hij ineens terug nar +/-70km/h en klinkt de motor niet gezond meer. Als de lichten dan terug uitgedaan worden dan is het terug beter. En met het pinken is het mja wisselvallig 😉 .
    Het is dus waarschijnlijk een elektrisch probleem, nu heeft mijn vader al teen en tander geprobeert [moet ik nog eens vragen zodat het voor jullie ook duidelijk wordt]

Komt dit bekend voor of einige goede raad?
    altijd welkom.
    Bedankt op voorhand, Peter.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • men vader is 87% zeker[en hoopt hard] dat het probleem is opgelost.
      hij is er in het donker gaan naast zitten en heeft de motor laten draaien en eens de motor warm was zag hij de vonken uit de delco vliegen 😕 de bakaliet was oud en verweert, en als die uit zet als deze warm wordt dan kunnen de vonken door de fijne haarscheurtjes door en geven zo deze licht show[zo verklaard althans een kennis van mij dit spektakel] dus nu is er een andere delco opgezet.
      we hebben nog niet kunnen praktisch testen doordat de motor niet in de oto hangt maar op een proefstand, en de reden dat die nog niet in de auto steekt is dat da ding dat voor de ontkopeling zorgt vervangen is en het nieuwe was te dik waardoor de motor cotinu ontkopeld bleef 😆 [niet grappig als ge de motor der terug moet uithalen als hij er pas 15min in hangt 🙁 ]
      dus nu hebben we er een gaan halen met een diepere achter kant die zou moeten passen
      de rest van het verhaal is voor binnen 2weken vanwege tijdsgebrek

Kijk eens goed u mas (- pool ) goed na op de carrosserie en de motor of deze wel degelijk sterk genoeg is en dit genoeg. Ik vrees dat je daar een probleem zal hebben.

het probleem is nog altijd niet gevonden en mijn vader begint het er van te krijgen, als het nog lang duurt gaat hij hem gewoon naar piesens brengen, dan is het zijn probleem 🙂
          ahja fotos van onze “oude” zet ik sebiet in het foto gedeelte
          grtz

Zou je je avatar ietsje kleiner kunnen maken ❓
            Dat is makkelijker als er posts met foto’s komen 😉

Dit is er al allemaal nagekeken.
              De dynamo is al gerevizeert, de maskabels zijn proper gemaakt, delco is nagekeken, benzine aanvoer is gecontroleerd.
              Ook is er om te proberen een rechtstreekse verbinding van dynamo naar bobijn gemaakt zonder resultaat[dit is ondertussen al terug weggedaan].
              Ahja er zit een motor van een 912 maar da zou geen verschil mogen maken.

Peter

Anoniem

Hebben jullie de dynamo al eens uitgemeten? Misschien heb je bij het aanleggen vd lichten een stroomterugval waardoor hij geen goede ontsteking meer heeft. Kijk eens of de auto blijft draaien als je de batterij loskoppelt.Beste is de dynamo laten reviseren ( of die hele handel aan een dumpingprijsje aan mij verkopen 😛 )
                Succes met de resto , zet hier eens enkele foto’s, altijd leuk om te zien.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.