Warmloopregeling en starter – problems

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Warmloopregeling en starter – problems

  • Maker
    Discussie
  • Een kennis van me heeft zichzelf getrakteerd op een 1988 3.2. Hij is niet echt vertrouwd met de pc en nog minder met fora en ik wil hem daarin bijstaan. Zijn P is een van oorsprong Duitse wagen, die de laatste 5 jaren doorbracht in Luxemburg en België. Het is een zeer mooie machine, maar zoals gebruikelijk zijn er toch wat kleinere ditjes en datjes. Zo blijft de starter een seconde meedraaien na de start, wat resulteert in een nogal griezelig geknars 😕 Iemand hier ervaring mee?
    Ik vrees dat dit enkel kan opgelost worden door demontage + revisie, maar bij een G50 blijkt dat moeilijker dan bij een 915 (of vergis ik mij).

    Een tweede manco is de nogal onzekere loop in koude ralenti. Het toerental loopt wat op en af en hij durft zelfs eens afslaan. Eenmaal warm draait hij zeer stil en stabiel. Ik verdenk de warmloopregeling. Valt hier wat mee te ondernemen?

    Alvast dank.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Wim

      Dat is geen WUR hè, dat is de Idle speed valve control. 😉

      En als die niet goed werkt, krijg je onregelmatige loop bij koud start, en meestal is de klep met veer die daar inzit wat vast gaan zitten.

        Heb ook problemen gehad met mijn WUR bij mijn 911 van 1976. Dat stuk is nieuw niet meer te verkrijgen, maar kan je laten reviseren zoals ik gedaan heb. Ik heb hem daarvoor binnengebracht bij Joma parts.

          Ok, prima, nu eerst nog even proberen weer bij hem te geraken. De eigenaar is een jong gepensioneerde landbouwer, die momenteel zijn zoon moet bijstaan bij het landwerk. Zo zie je maar, P’s vind je overal terug :lekker:
          Wim, werkt de WUR als een soort bypass in de luchtinlaat? Zorgt hij voor minder lucht (soort choke) of meer benzine?

          Wim

            Startmotor langs onder eens proberen in te spuiten met smeermiddel op de starter as, geeft soms het verwachtte resultaat.
            Nooit geschoten is altijd mis, en kun je hem eventueel nog demonteren mocht het niet helpen.

            Haal de stationair regeling eens los, deze bevindt zich achter de koelvin en zit tussen 2 rubber slangen.
            Deze goed inspuiten met WD40 o.i.d en ven laten weken, dan uitlaten lekken en terug monteren.
            Bij het schudden van regelaar moet je een rammelend geluid horen nadien, en dat is het teken dat de klep lekker los zit en zijn werk weer doet.

            Hier op foto zie je goed zitten boven de koelvin.

            Ik hoor het wel hoe het afloopt en werkt, anders weer wat andere tips.

          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.