warmlopen motor

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 warmlopen motor

  • Maker
    Discussie
  • sinds een tijdje merk ik dat mijn motor 2.7 1977 warm loopt. Dwz te warm wordt, zelfs bij niet al te grote belasting. Wat kan hier de oorzaak van zijn volgens jullie? Ik keek al eens met een endoscoopcamera naar de oliekoeler of er zich geen vuil had aangezogen, niet het geval dus. Ik ga de warmtesensor eens vervangen maar denk niet dat daar het probleem zit, de meter heb ik ook al eens vervangen door een donor om miswijzing uit te sluiten. Motor draait mooi rond anders. Kan het mengen van 2 oliemerken maar zelfde viscositeit een oorzaak zijn? Was Castrol 10W40 en nu Mobil 2000 extra 10W40. Of werkt de oliepomp niet goed meer? Of moet ik het bij de oliekoeler zoeken of de thermostaat die niet goed werkt? Ik durf niet goed meer rijden omdat ik geen schade aan de motor wil aanbrengen, jullie input en ervaring hierover? Hoe kan ik de storing bepalen, opzoeken?

    Grts Paul

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Wim

      Succes dan Pablo. :up:

      En foto’s zijn altijd welkom. 😉

      Wim

        Succes dan Pablo. :up:

        En foto’s zijn altijd welkom. 😉

          Het is nodig Wim. Jullie kennen de wagen, het koetswerk is door jullie perfect gedaan. Het warmlopen is er nog steeds en hij rookt nu toch wel erg bij start maar ook warm.Het is tijd…zal proberen de nodige foto’s te plaatsen

            Het is nodig Wim. Jullie kennen de wagen, het koetswerk is door jullie perfect gedaan. Het warmlopen is er nog steeds en hij rookt nu toch wel erg bij start maar ook warm.Het is tijd…zal proberen de nodige foto’s te plaatsen

            Wim

              Is/was het erger geworden Pablo, of toch maar uit zekerheid dat je gaat reviseren.

              Wim

                Is/was het erger geworden Pablo, of toch maar uit zekerheid dat je gaat reviseren.

                  Keep up the good work. Fotokes van de vorderingen zeker posten!

                    Keep up the good work. Fotokes van de vorderingen zeker posten!

                      Inmiddels besloten van de motor te reviseren. Heb hem er al onderuit en ga zelf een beugel maken om de motor aan op te hangen die in mijn universele motorsteun past.

                        Inmiddels besloten van de motor te reviseren. Heb hem er al onderuit en ga zelf een beugel maken om de motor aan op te hangen die in mijn universele motorsteun past.

                        Wim

                          Nee Hans, kijk maar naar mijn naam, die is wit en alles gewist. :mrgreen:

                            [quote=”cabrio wim” post=181210]laat wel de resultaten weten. :salut:[/quote]

                            Ha die Wimmie, zit jij niet meer op het Ned. forum ❓

                              Doe ik Wim

                              Wim

                                laat wel de resultaten weten. :salut:

                                  Heb idd ook op het Nederlandse forum het probleem uitgelegd, een bevestiging dat de P-wereld een hechte gemeenschap vormt en mekaar helpt met raad en daad. Dat vind ik nou zo fantastisch aan deze forums. Ben zelf ook nog lid van een andere club die gelijkaardig mekaar, internationaal dan, probeert te helpen om de wagens in topconditie te houden…Klik.
                                  Ik onthoud dat de temperaturen niet zo dramatisch hoog zijn, ik toch wel een externe oliekoeler kan gebruiken en zeker de thermostaat moet nakijken. Wat rijker zetten is het eerste wat ik ga doen.
                                  Bedankt voor de tips en de interesse
                                  Paul

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.