Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › warmteblazers
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 9 maanden geleden door tenne.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
ik heb nu alles grondig uitgemeten , vooraan in mijn zekeringen komt er stroom toe en vertrekt er ook achteraan in de motorruimte
de bediening tussen mij zetels komt er niks toe en ook achteraan bij de blazers niet
nu denk ik dat het misschien een kapotte relais is
bedankt Wim,
dinsdag staat gepland om dat allemaal eens te controlerenEven op Timo zijn naam ingelogd daar, want ik zit daar niet meer.
Maar heb nog wat gevonden van mijn oude info.
Mijn foto’s zijn helaas verdwenen, maar van een mede forummer staan ze er nog bij, dus misschien handig als de blower motorruimte stuk is en wilt reviseren.http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=18513&highlight=blower+motor
@tenne, als je geen gezoem hoort van de elektromotor tussen de stoelen denk ik dat in die unit iets niet goed meer werkt of door geeft, dus zal even meten worden want deze stuurt de vlinderkleppen aan en blowers.
Dus moet via de electronica in dat kastje aangestuurd worden als je aan de standen knop draait.
En op de die in de motorruimte komt stroom maar draait niet tenne.
Als dat zo is zal waarschijnlijk de messing bus eruit liggen.
Ik heb ooit een draadje op Nederlandse Porsche forum eens een draadje gemaakt over het reviseren van zo’n motortje en dan gelijk met lagers.
Zal eens gaan zoeken 😉
@Akai, er zitten er 4 in de Porsche en een werkt op schuiven van het dashboard, die durft wel eens door te branden, achter in de motorruimte zit er ook een, en heb ik probleem hier in dit draadje beschreven.
Doet die het nog als je op stand 1,2 of 3 zet.
Die aan de voeten links en rechts gaan zelden kapot.
Dus bij jou zal er ook wek ergens een stroomprobleem zijn, en meestal is het de printpplaat in het kastje tussen de stoelen als de zekeringen nog goed zijn.Ik heb hier bij mijn 3.2 ook het probleem dat de ventilatoren niet meer werken.
Heeft er iemand een gedacht waar je deze voor een zachte prijs kan laten herstellen?ik hoor geen gezoem tussen de zetels, en als ik het contact aanleg komt er stroom op de ventilator (motorruimte )
Als de knop van je verwarming niet op nul staat wel.
Ik heb 3x een 3.2 gehad, en daarbij was het ook.Maar heb/hoor je nu gezoem tussen je stoelen als je aan de knop draait.
is dat normaal vanaf je het contact omdraait dat er in de motor ruimte een ventilator begint te draaien?
Dat is de motor links boven in de motor ruimte en controleer even of daar spanning opkomt, want die zorgt voor de warme lucht toevoer. (let er wel op dat de knop tussen de stoelen niet op nul staat, want dan meet je geen stroom)
Zo niet heeft deze heeft links onder achter zwarte schild een zekering.
Heb je deze al gecontroleerd of gemeten of er spanning op staat.Probleem kan zijn doordat deze niet meer draait dat de zekering gesprongen is, deze ventilators zijn van huis uit niet gelagerd, dus als die zwaar loopt kan de zekering springen.
En hoor je zoemen tussen de 2 stoelen als je aan de verwarmingsknop draait, want dat weet ik nog niet 😉van zodra ik aan het contact omdraaide ging er in mijn motor ruinte een gezoem , ik denk dat dat een soort ventilator is , nu .hoor ik hem niet meer
Het zijn er drie die erop werken 😉
Dus als je aan de knop draait tussen de stoelen, hoor je dan een gezoem van een electro motortje of ook niks.
Want vanaf stand 1 moet normaal in je motorruimte de blower gaan draaien zodra je contact op zet.Wil even wat meer weten hoor voor ik iets schrijf wat het probleem kan zijn.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.